Wie gaat er naar de KreaDoe ?
-
- Bead Starter
- Contacteer:
Zoals ik het zie, maak je losse op de losse vast en niet een vaste erboven op. Ik kan het mis hebben hoor....
Re: Wie gaat er naar de KreaDoe ?
Ik ben maar een leek, en ik heb twee dagen geleden haken geleden pas leren haken van mijn moeder
maar na pluissebols opmerking denk ik een idee te hebben waar het mis gaat.
Wat jij denk ik doet: Je steekt de naald door waar het hoort (je snapt al, ik heb geen verstand van al die termen), dan sla je de draad om de naald, haalt hem terug door je haakwerkje, en dan door de lusjes op je naald.
Voor een vaste moet het iets anders, daar zit nog een handeling tussen:
Je steekt de naald door waar het hoort, dan sla je de draad om de naald, haalt hem terug door je haakwerkje (ik geloof dat er nu dus twee lusjes op je naald zitten), nu sla je de draad nog een keer om de naald, en haalt hem dan door de twee lusjes om je naald.
Ik heb geen idee of hier bij jou de 'fout' zit, maar probeer het maar eens. Ik hoop dat je de uitleg zo snapt, zo van papier.
Ik zal mijn moeder er ook nog even naar laten kijken. Die heeft vroeger nog echt leren haken op school, en ze is voor mij wel een beetje een haakgoeroe
Laat je horen of het zo lukt?

Wat jij denk ik doet: Je steekt de naald door waar het hoort (je snapt al, ik heb geen verstand van al die termen), dan sla je de draad om de naald, haalt hem terug door je haakwerkje, en dan door de lusjes op je naald.
Voor een vaste moet het iets anders, daar zit nog een handeling tussen:
Je steekt de naald door waar het hoort, dan sla je de draad om de naald, haalt hem terug door je haakwerkje (ik geloof dat er nu dus twee lusjes op je naald zitten), nu sla je de draad nog een keer om de naald, en haalt hem dan door de twee lusjes om je naald.
Ik heb geen idee of hier bij jou de 'fout' zit, maar probeer het maar eens. Ik hoop dat je de uitleg zo snapt, zo van papier.
Ik zal mijn moeder er ook nog even naar laten kijken. Die heeft vroeger nog echt leren haken op school, en ze is voor mij wel een beetje een haakgoeroe

Laat je horen of het zo lukt?
Wingardium leviosa!
Ik heb ondertussen mijn moeder de haakgoeroe ook even naar je foto laten kijken, en zij heeft er het volgende over te zeggen:
Zo ik het van de foto kan bekijken dan heb je voor mij gevoel met halve vasten gewerkt in plaats van vasten. Ik heb het patroon even uitgeprobeerd en als ik met vasten haak komt het er anders uit te zien dan jouw haakwerkje op de foto. Zie bijgaande foto. Ook heb ik het begin van het patroon gehaakt met halve vasten en dat vond ik heel erg op jou resultaat lijken. Nynke haar uitleg over het haken van vasten was wel duidelijk ( in ieder geval voor mij ). Als je een keer rond ben geweest kun je beter de volgende ronde door beide lussen haken of alleen door de voorste lus en niet door de achterste lus zoals jij op de foto liet zien. Als je alleen door de voorste lus haakt krijge je een ander effect dan dat je door beide lussen haakt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat het een beetje duidelijk is.
Veel succes ermee.
Ook ik hoop dat je zo verder kunt! Namens mijn moeder en mij, veel succes!
Mocht je nog vragen hebben, dan mag je me eventueel ook pb'en voor mijn moeders mailadres. Ze helpt je graag!
Zo ik het van de foto kan bekijken dan heb je voor mij gevoel met halve vasten gewerkt in plaats van vasten. Ik heb het patroon even uitgeprobeerd en als ik met vasten haak komt het er anders uit te zien dan jouw haakwerkje op de foto. Zie bijgaande foto. Ook heb ik het begin van het patroon gehaakt met halve vasten en dat vond ik heel erg op jou resultaat lijken. Nynke haar uitleg over het haken van vasten was wel duidelijk ( in ieder geval voor mij ). Als je een keer rond ben geweest kun je beter de volgende ronde door beide lussen haken of alleen door de voorste lus en niet door de achterste lus zoals jij op de foto liet zien. Als je alleen door de voorste lus haakt krijge je een ander effect dan dat je door beide lussen haakt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat het een beetje duidelijk is.
Veel succes ermee.
Ook ik hoop dat je zo verder kunt! Namens mijn moeder en mij, veel succes!
Mocht je nog vragen hebben, dan mag je me eventueel ook pb'en voor mijn moeders mailadres. Ze helpt je graag!
- Bijlagen
-
- haak.jpg (143.79KiB)4891 keer bekeken
Wingardium leviosa!
- Suzanne1804
- Bead Fan
Iedereen ontzettend bedankt voor jullie reacties
En Nynke speciaal bedankt voor de duidelijke uitleg, inclusief foto!
Ik heb mijn haakwerk mee naar mijn oma genomen en die heeft het helemaal uitgehaald en is opnieuw begonnen en heeft het voor gedaan.
Het ging inderdaad daar fout waar Nynke het zei.
Inmiddels is het me bijna gelukt om mijn eerste tasje af te maken!
Ik moet alleen nog even opzoeken hoe ik af moet hechten
Ik zal vanavond een foto erop zetten.

Ik heb mijn haakwerk mee naar mijn oma genomen en die heeft het helemaal uitgehaald en is opnieuw begonnen en heeft het voor gedaan.
Het ging inderdaad daar fout waar Nynke het zei.
Inmiddels is het me bijna gelukt om mijn eerste tasje af te maken!

Ik moet alleen nog even opzoeken hoe ik af moet hechten
Ik zal vanavond een foto erop zetten.
Fijn dat we je konden helpen! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
Wingardium leviosa!
- sanegdokter
- Moderator
- Contacteer:
Hier het resultaat van 1 van mijn nieuwe hobby's
Gezellig samen met mijn dochtertje van 5 een prinsessentaart gemaakt en het was hartstikke leuk!

Gezellig samen met mijn dochtertje van 5 een prinsessentaart gemaakt en het was hartstikke leuk!

Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Wauw, een echte meisjestaart 

streef er enkel naar wat te spelen met kralen......
Dat ziet er goed uit zeg..... hartstikke goed gelukt
Hopelijk smaakt ie ook zo lekker

Hopelijk smaakt ie ook zo lekker

Groetjes Ellen.
- sanegdokter
- Moderator
- Contacteer:
Ik zal het jullie morgen laten weten...Ellen schreef:Dat ziet er goed uit zeg..... hartstikke goed gelukt![]()
![]()
![]()
Hopelijk smaakt ie ook zo lekker![]()

Hoi,
Kijk je uit dat de zeepjes en de taart niet door elkaar maakt. Ze zijn namelijk allemaal om je tanden in te zetten
Ik heb vandaag van de Sint een proefpakket voor de tas gehad. Ik ga nuuuuuuuuu beginnen.
Bebiezjoe
Bea
Kijk je uit dat de zeepjes en de taart niet door elkaar maakt. Ze zijn namelijk allemaal om je tanden in te zetten

Ik heb vandaag van de Sint een proefpakket voor de tas gehad. Ik ga nuuuuuuuuu beginnen.
Bebiezjoe
Bea

- sanegdokter
- Moderator
- Contacteer:
Dank je Bea!
Ben benieuwd naar je tas! Suxes! 

- Suzanne1804
- Bead Fan
Het is mn eerste tas-project en de foto is niet erg duidelijk ('s avonds gemaakt) maar ik wilde hem jullie toch niet onthouden:

- sanegdokter
- Moderator
- Contacteer:
Het is je gelukt!!!
gefeliciteerd! Hij is heel erg mooi!