Hoe maak ik een cabochonarmband?
Nee ik bedoel als je 1 ring met kralen gemaakt heb. Je hebt geen oneindige draad lijkt me
Op een gegeven moment is je draad toch op waarmee je de kralen erop zet ?!? Toch ?

Veni, Vidi, Visa - I came, I saw, I shopped.
- karin v h
- Bead Designer
- Contacteer:
Re: Hoe maak ik een cabochonarmband?
Je kunt de draad naar achteren steken en afwerken in de stiff-stuff. Een aantal keren door de draden heen halen om af te werken. Als je een nieuwe draad neemt kun je dat ook zo doen maar daar leg ik vaak een klein knoopje in.
Heb je hier iets aan?
Heb je hier iets aan?
De Kralenprutser
Ahha
Thanxx
Gebruiken jullie ook meerdere kleuren draad of maar 1 kleur ?

Gebruiken jullie ook meerdere kleuren draad of maar 1 kleur ?
- karin v h
- Bead Designer
- Contacteer:
Dat ligt een beetje aan de kleuren, als de kleuren bij elkaar passen dan gebruik ik 1 kleur maar als ik bijv. zwart en wit zou gebruiken dan zou ik 2 kleuren garen gebruiken.
Je kunt ook tijdelijk de kleur die je even niet gebruikt kunnen wegsteken in de stiff-stuff zodat de draad niet in de weg hangt als je met een andere kleur werkt.
Je kunt ook tijdelijk de kleur die je even niet gebruikt kunnen wegsteken in de stiff-stuff zodat de draad niet in de weg hangt als je met een andere kleur werkt.

De Kralenprutser
Vroeger gebruikte ik C-lon in meerdere kleuren, maar tegenwoordig gebruik ik alleen nog maar fireline. Dat is heel dun en bijna transparant, is supersterk, klit niet en knoopt ontzettend goed!
Okee, het is duurder, maar alleen al het feit dat het niet klit is een zaligheid.
Okee, het is duurder, maar alleen al het feit dat het niet klit is een zaligheid.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!
- karin v h
- Bead Designer
- Contacteer:
Ik heb fireline gekocht bij goedkoopvissen.nl.
Maar ik heb nu net een hangertje zitten maken met Bedadalon supllemax nou ik heb echt nog nooit zo'n rot garen gehad, het krulde, het knoopte, ik heb stukjes gewoon 3 x opnieuw uit moeten halen omdat de draad geknoopt was en ik weer opnieuw moest aanknopen. Normaal heb ik zo'n driehoekshangertje in een uurtje af met deze ben ik wel de hele middag bezig geweest - wat een rot garen zeg.
Dus kijk wel uit wat je koopt.
Maar ik heb nu net een hangertje zitten maken met Bedadalon supllemax nou ik heb echt nog nooit zo'n rot garen gehad, het krulde, het knoopte, ik heb stukjes gewoon 3 x opnieuw uit moeten halen omdat de draad geknoopt was en ik weer opnieuw moest aanknopen. Normaal heb ik zo'n driehoekshangertje in een uurtje af met deze ben ik wel de hele middag bezig geweest - wat een rot garen zeg.

De Kralenprutser
Ik heb net alle andere benodigdheden besteld bij Sandra & BlackCrow
Een bak geld maar ik ben lief geweest dit jaar dus het mag best van sinterklaas hahaha
Kan niet wachten tot ik alles binnen heb
Ps Jewel die tut is van jou begreep ik, mag ik je idee voor de vlinders gebruiken? Vind ze zo gaaf
(zal de armband puur voor eigen gebruik maken)

Kan niet wachten tot ik alles binnen heb

Ps Jewel die tut is van jou begreep ik, mag ik je idee voor de vlinders gebruiken? Vind ze zo gaaf

ja hoor, dat mag!
Ik heb net de spullen uitgezocht voor een cab met rivoli's in de kleur colorado topaz, aangevuld met div. topaz kleuren en swarovski, goud en kant...
Sta eigenlijk te springen om te beginnen aan mijn collar met de kleur tabac, aangevuld met olijf groen, peach, dorado andere bronskleuren en Vintaj gecombineerd met kant, maar ik heb nog niet alle spullen binnen...
Ik had al zoiets gemaakt voor de expositie die ik nu heb:

Wil in deze kleuren dus nog een groter project starten en dan dus met kant.... ik verwacht hier binnen 3 weken mee te beginnen.
Btw.... op mijn hyves kunnen jullie nog meer crea's en gratis patronen vinden:
http://jewel-art.hyves.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; is mijn hyves voor alle kralenmutsen
Ik heb net de spullen uitgezocht voor een cab met rivoli's in de kleur colorado topaz, aangevuld met div. topaz kleuren en swarovski, goud en kant...

Sta eigenlijk te springen om te beginnen aan mijn collar met de kleur tabac, aangevuld met olijf groen, peach, dorado andere bronskleuren en Vintaj gecombineerd met kant, maar ik heb nog niet alle spullen binnen...
Ik had al zoiets gemaakt voor de expositie die ik nu heb:

Wil in deze kleuren dus nog een groter project starten en dan dus met kant.... ik verwacht hier binnen 3 weken mee te beginnen.
Btw.... op mijn hyves kunnen jullie nog meer crea's en gratis patronen vinden:
http://jewel-art.hyves.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; is mijn hyves voor alle kralenmutsen

Ben sowieso al helemaal gek op alle topaz kleurtjes dus dat zal wel waanzinnig gaan worden
Heb je toegevoeg op hyves

Heb je toegevoeg op hyves

Heb gelijk maar even een fotootje gemaakt van het pakketje zoals ik nu alles bij elkaar uitgezocht heb.... geen idee of ik alles ga gebruiken, want dat bekijk ik wel als ik bezig ben en wie weet krijg ik nog een ingeving dat er nog iets bijpassends ligt in een van mijn kisten waar ik nu nog geen erg in heb gehad en voeg dat er nog bij, maar op deze manier begin ik altijd.....
Alles wat erbij past gooi ik bij elkaar en dan zien we wel hoe het schip gaat stranden

Alles wat erbij past gooi ik bij elkaar en dan zien we wel hoe het schip gaat stranden

leuk!patericia schreef: Heb je toegevoeg op hyves

Ik heb je al gekrabbeld

- estherwijma
- Bead Monster
@jewel, ik heb je aan hyves toegevoegd, kijk maar of je dat wilt! Je maakt werkelijk prachtige dingen!Echt zo inspirerend!!
Groetjes Esther
Vraagje; hoe verwerk je een steen met een puntige achterkant in een armband? Ik heb zo'n steen cadeau gekregen bij mijn bestelling (bedankt!) maar weet niet hoe ik deze moet verwerken...
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!
Hej allemaal,
Ik ben nieuw hier... Ik heb net deze hele topic gelezen.
Ik ben al een tijdje bezig met het maken van sieraden en zag toen ook
cabochon... Ik vroeg mij ook af hoe ik dat nou moest maken en hoe ik aan
spullen kwam.
Ik heb net mijn eerste bestelling gedaan bij blackcrow. Ik ben erg benieuwd.
Ik heb nu al zin om te gaan beginnen, maar helaas ik moet wachten tot de bestelling binnen is.
Weet iemand hoe lang dat ongeveer duurt, nadat je betaald hebt?
Veel succes allemaal.
Groetjes,
Naomi
Ik ben nieuw hier... Ik heb net deze hele topic gelezen.
Ik ben al een tijdje bezig met het maken van sieraden en zag toen ook
cabochon... Ik vroeg mij ook af hoe ik dat nou moest maken en hoe ik aan
spullen kwam.
Ik heb net mijn eerste bestelling gedaan bij blackcrow. Ik ben erg benieuwd.
Ik heb nu al zin om te gaan beginnen, maar helaas ik moet wachten tot de bestelling binnen is.
Weet iemand hoe lang dat ongeveer duurt, nadat je betaald hebt?
Veel succes allemaal.
Groetjes,
Naomi
- karin v h
- Bead Designer
- Contacteer:
Trudy van Blackcrow is heel erg vlot met haar bestellingen, ik denk dat je het met een paar dagen wel in huis zult hebben. 

De Kralenprutser