indeling kralenvarianten zoals kralenkap,spacer

Voor suggesties of vragen over de zusjes van dit forum, Kralen.com en CreaDream.nl, moet je hier zijn. Alle feedback is welkom!
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
indeling kralenvarianten zoals kralenkap,spacer

Bericht door Sandra » wo 14 okt 2009 18:38

Ik twijfel over de indeling van specifieke kralen en zou graag willen vragen of jullie even kunnen meedenken. Bij CreaDream selecteer je eerst categorie (bv draad of kralen) en daarna type (bv glas, parels, rocailles). Ik had eerst kralenkap en spacers als type onder kralen, maar ik bedacht nu dat dat beter apart kan. Dus nu kun je 'kralenkap en spacers' selecteren en daarna 'metaal' of 'metallook kunststof'. Ik denk eraan kleine metallook kralen die je ook als spacer kunt gebruiken zowel onder 'kralen' als 'kralenkap en spacers' te zetten. Hoe denken jullie daarover?

Ik ben namelijk ook bezig met 'ring met rijggat' (met dank aan Ilona voor de goede benaming :) ). Dit zijn dus geen standaard kralen....zal ik die onder kralenkap en spacers doen? Ik bedenk nu, misschien past het ook wel onder tussenzetsel? Kortom, op wat voor manier zouden jullie deze willen zoeken? Hieronder kun je de foto's zien, ze zullen morgen online gezet worden:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding



Alvast bedankt voor input!

Gebruikersavatar
Jeanette
Bead Producer
Berichten:1041
Lid geworden op:vr 17 okt 2008 11:53
Locatie:Nijmegen
Contacteer:

Re: indeling kralenvarianten zoals kralenkap,spacer

Bericht door Jeanette » wo 14 okt 2009 18:50

uuuhhhh, ik zit nu alleen maar te denken...: die wil ik hebben!!!! :wink:

Maar goed.... even back to earth...

Ik denk inderdaad dat veel van de metallook en metaal zowel als kralenkap en als spacer gebruikt (kunnen) worden. ik zou ze onder beiden zetten. Soms is het verschil ook niet zo duidelijk en ik denk zakelijk gezien dat je beter iets 'te makkelijk' kan vinden (of tegenkomt) dan dat je moet zoeken.
Verder zou ik die ring met rijggat waarschijnlijk zoeken onder tussenzetsel of kralenkap. Ik vind het ook zo'n twijfel geval. Deze misschien ook bij beide?
Groetjes Jeanette

Gebruikersavatar
Kralenannie
Bead Designer
Berichten:843
Lid geworden op:ma 29 jan 2007 18:21
Locatie:Hardenberg

Re: indeling kralenvarianten zoals kralenkap,spacer

Bericht door Kralenannie » wo 14 okt 2009 18:54

Waauuuww... mooi hoor :!: Jammer, nou moet ik toch maar weer wat bestellen :mrgreen: Ik zou ze zelf niet zoeken onder tussenzetsel of kralenkap. Zelf zou ik ze denk ik onder ringen zetten en dan met een aftakking naar "met rijggat". Weet absoluut niet of het mogelijk is maar dit is mijn idee :wink:
Groetjes, Anita

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: indeling kralenvarianten zoals kralenkap,spacer

Bericht door Sandra » wo 14 okt 2009 19:23

:banaan: ze zijn leuk he! Ik wilde al zsm online zetten maar liep steeds uit, moest nog zoeken naar kralen die er het beste in passen....
bedankt voor jullie tips! Ik wacht anders nog even af wat anderen ook zeggen...
Ik heb ook donut kralen, van die grote metallook....is niet echt een hanger maar ook geen kraal....zeg maar ringen...moet ook nog uitzoeken waar ik die het beste onder kan zetten....anders maak ik categorie ringen waar dan de donuts en de ringen met rijggat onderkomen.....en dan onder type 'met rijggat' of 'zonder rijggat'. Alleen heb ik dan weer niet alleen de materiaalsoort onder type en ik probeer te voorkomen dat er andere feiten dan type materiaal onder type staat...

Gebruikersavatar
Love-beadies
Bead Producer
Berichten:1100
Lid geworden op:do 10 jun 2004 13:10

Re: indeling kralenvarianten zoals kralenkap,spacer

Bericht door Love-beadies » wo 14 okt 2009 20:12

Ja onder het kopje ringen zou het best passen. Maar inderdaad ook tussen tussenzetsels, want dat zijn het eigenlijk ook he. Ah joh, we vinden ze vanzelf wel ;)
Groetjes Ilona

Gebruikersavatar
Ilsy81
Bead Dreamer
Berichten:552
Lid geworden op:vr 13 jul 2007 20:28

Re: indeling kralenvarianten zoals kralenkap,spacer

Bericht door Ilsy81 » wo 14 okt 2009 20:20

ooh, wauw die bloem...... :shock: :D sorry ff off-topic :wink:
Groetjes, Ilsy
Al sinds heeeel klein kralenfan, maar pas sinds kort fimo-kralen-fan....
Afbeelding

kvandijk59
Bead Discoverer
Berichten:23
Lid geworden op:do 28 aug 2008 23:13
Locatie:Zoetermeer

Re: indeling kralenvarianten zoals kralenkap,spacer

Bericht door kvandijk59 » wo 14 okt 2009 21:29

Hallo Sandra,

Goed idee om de kralenkapjes en spacers als aparte categorie op te nemen, is heel overzichtelijk denk ik. Neem je tzt misschien ook bali-ringen in het assortiment op? Die staan ook zo leuk, los, als je ze in armbanden verwerkt.
Kun je voor de ringen met rijggat wel een zoekterm aanmaken maar (nu nog) geen aparte categorie? Want dan kun je ze altijd terugvinden,bijv. bij kralen, want dat zijn het eigenlijk wel. Ze zien er errug leuk uit! :applaus:

Groetjes!
Karin.

Gebruikersavatar
Mirjam Borger
Bead Addict
Berichten:2170
Lid geworden op:do 22 sep 2005 20:11
Contacteer:

Re: indeling kralenvarianten zoals kralenkap,spacer

Bericht door Mirjam Borger » do 15 okt 2009 08:53

wauh die zijn errug leuk!!! :D

Ik vind het idee om een categorie 'ringen' toe te voegen wel goed bedacht. Daar zou ik ze zelf ook al eerst onder zoeken...

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: indeling kralenvarianten zoals kralenkap,spacer

Bericht door Sandra » do 15 okt 2009 09:06

:D Bedankt voor het meedenken allemaal.
Ik bedacht ook, eigenlijk moet ik een keer een subcategorie toe kunnen voegen. Dan heb je bv
categorie sluiting
-> subcategorie kapittel, karabijn, insteek
---> type metaal, metallook
Nu zijn subcategorie en type samen onder type...
Zo kun je dan ook doen
categorie ringen
-> subcategorie met rijggat, zonder rijggat
---> type metaal, metallook, millefiori
of bv
categorie verdeler
-> subcategorie 2 rijen, 3 rijen, 4 rijen, 5 rijen

Het zal alleen wel even duren eer ik subcategorie kan toevoegen, ik moet dan veel wijzigen aan het systeem en zit erg krap qua tijd....maar zal wel een keer komen. :) Zo wil ik ook dat je maat kan selecteren, ook wel belangrijke zoekmogelijkheid!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: indeling kralenvarianten zoals kralenkap,spacer

Bericht door Sandra » do 15 okt 2009 09:07

kvandijk59 schreef:... Neem je tzt misschien ook bali-ringen in het assortiment op? Die staan ook zo leuk, los, als je ze in armbanden verwerkt.
...
bedoel je bv zoals deze maar dan kleiner, dus ring zonder rijggat?
Afbeelding
daar krijg ik ook binnenkort veel van binnen, van die ringen in allerlei maten / vormen met verschillende versiersels.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: indeling kralenvarianten zoals kralenkap,spacer

Bericht door Sandra » do 15 okt 2009 10:46

Ze zijn nu online, te vinden onder 'ring met rijggat' :D
http://www.creadream.nl/producten.php?s ... dachtnaam=" onclick="window.open(this.href);return false;

De donuts / ringen zal ik een keer toevoegen onder ring zonder rijggat, dit totdat ik later ooit een subcategorie kan toevoegen. Want het lijkt me erg irritant als je iets besteld en het bljkt geen gaten te hebben om te kunnen rijgen. ;) Vandaar dat ik daarvoor duidelijke onderscheid wil...

Iedereen bedankt voor het meedenken! Als er nog vragen / tips / opmerkingen zijn over de zoekmogelijkheden dan hoor ik het graag. Over een tijdje zal het ook mogelijk zijn te zoeken via foto's, dus dan zie je voor iedere categorie een foto en kun je daarop klikken waarna je weer een foto ziet van iedere type. Ik denk dat dit vooral handig is voor starters en de termen nog niet kennen.

Gebruikersavatar
Love-beadies
Bead Producer
Berichten:1100
Lid geworden op:do 10 jun 2004 13:10

Re: indeling kralenvarianten zoals kralenkap,spacer

Bericht door Love-beadies » do 15 okt 2009 10:47

Ik heb ze al besteld ;)
Groetjes Ilona

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: indeling kralenvarianten zoals kralenkap,spacer

Bericht door Sandra » do 15 okt 2009 10:54

haha jij bent er snel bij! Ik ben benieuwd naar je creaties! :)

Gebruikersavatar
Viola
Bead Starter
Berichten:64
Lid geworden op:di 15 jul 2008 11:48
Locatie:Den Haag

Re: indeling kralenvarianten zoals kralenkap,spacer

Bericht door Viola » do 15 okt 2009 12:34

Wat een leuke kralen weer zeg. :applaus:
Ik ga maar eerst weer iets maken van m'n kralen voordat ik nieuwe kralen bestel..... :wink:
grtjs,
Viola

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: indeling kralenvarianten zoals kralenkap,spacer

Bericht door Sandra » do 15 okt 2009 12:41

:lol: En ik ga pas weer metallook kralen inkopen zodra degene die ik al heb allemaal online zijn. ;) Behalve dan degene die bijna op zijn, die mogen wel weer ingekocht worden. En mooie verdelers en speciale kralenkapjes, paar maar, dat moet ook nog wel ingekocht mogen worden. :oops: Maar die zijn ook echt leuk!!

Gesloten