Rozettenarmband uit het boek kralen: glans en glitter

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
Biebeltsje
Bead Designer
Berichten:957
Lid geworden op:ma 27 okt 2008 15:17
Locatie:Harlingen
Contacteer:
Rozettenarmband uit het boek kralen: glans en glitter

Bericht door Biebeltsje » di 13 okt 2009 10:09

Hoi hoi meiden,

Ik ben bezig met een patroon uit het boek kralen, glans en glitter van Gineke Root maar ik ben een beetje vast komen te zitten... en al wel bij de 2de set rozetjes al van de armband... :oops:

Nu vroeg ik mij af of hier iemand is die hetzelfde boek heeft (eerste druk). Het blijkt dat er nu nog eenzelfde boek is alleen zonder dit patroon...

Ik heb deze:
Afbeelding
*plaatje even geleend van hobbywinkel-cre-atief.nl*

Het patroon is verspreidt over verschillende pagina's en ik ben nu op blz. 42 en dan het laatste kolom ben ik gestrand...

Ik zal ff een kopietje bij plakken:

Afbeelding

Kan iemand mij hier mee helpen? Ik zou graag verder gaan zodat m'n dag weer een beetje invulling heeft... :lol:

Thanks!

:byebye
Laatst gewijzigd door Biebeltsje op di 13 okt 2009 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Rozettenarmband uit het boek kralen: glans en glitter

Bericht door Sandra » di 13 okt 2009 10:35

het is zeg maar een platte roos, niet 3d? Er stond zoiets ook in haar boek bruidssieraden....lang geleden gemaakt (niet afgemaakt omdat kralen opwaren en de nieuwe gutermann kralen net iets anders leken :evil: ). Laat maar weten wat je niet snapt.

Gebruikersavatar
Biebeltsje
Bead Designer
Berichten:957
Lid geworden op:ma 27 okt 2008 15:17
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: Rozettenarmband uit het boek kralen: glans en glitter

Bericht door Biebeltsje » di 13 okt 2009 10:43

Het is een platte rozet.

Ik heb de eerste vijf rozetten gemaakt en ik moet nu aan de zesde beginnen.

Er staat:

Code: Selecteer alles

Rijg aan draad 2 drie kleine kraaltjes (1,2 en 3), steek de naald van draad 1 van boven naar beneden door de laatst geregen kraal van draad 2. 
Dit heb ik dus gedaan, alleen ik zit er even mee is als ik dus draad 1 van boven naar beneden door de laatst geregen kraal van draad 2 doe, kruisen de draden elkaar dan of blijft draad 1 gewoon draad 1. Want als ze kruisen dan wordt draad 1 automatisch draad 2.

Code: Selecteer alles

en rijg een grote kraal, steek de naald van draad 2 van rechts naar links door kraal a van de eerst geregen rozet van dit groepjeen rijg een kleine, een grote en een kleine kraal
Zodra ik de grote kraal had geregen en van rechts naar links had gedaan kwam het draad niet goed uit...

Snap je het nog? Ik namelijk niet meer :oops: :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Rozettenarmband uit het boek kralen: glans en glitter

Bericht door Sandra » di 13 okt 2009 10:50

hm 2 draden, nee degene die ik deed was met 1 draad volgens mij....
ben bang dat ik niet zo snel kan helpen dan.....ik weet ook niet wat het verschil is tussen de eerste rozetten en deze? anders probeer je even op verschillende manieren.....

Gebruikersavatar
Biebeltsje
Bead Designer
Berichten:957
Lid geworden op:ma 27 okt 2008 15:17
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: Rozettenarmband uit het boek kralen: glans en glitter

Bericht door Biebeltsje » di 13 okt 2009 13:33

Hoe ik het ook wend of keer... het blijft hetzelfde, het lijkt net of het patroon gewoon niet klopt :? :?

Ik heb het zonet even op een eigen manier gedaan en komt het rozetje dan wel uit maar dan krijg je het probleem dat de rest van het patroon natuurlijk ook niet meer klopt...

Dusss ik zal eens kijken of er een patroonfout in zit... want ik kan namelijk echt niet vinden wat ik verkeerd doe (of ik kijk er zo enorm overheen... :roll: )....

Als er iemand anders is die mij kan helpen, graag!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeanette
Bead Producer
Berichten:1041
Lid geworden op:vr 17 okt 2008 11:53
Locatie:Nijmegen
Contacteer:

Re: Rozettenarmband uit het boek kralen: glans en glitter

Bericht door Jeanette » wo 14 okt 2009 19:11

hey bianca,
ik heb deze armband al 2 keer gemaakt, van hetzelfde patroon. ik zat bij die overgangen ook altijd te stoeien, wat is draad 1 en welke 2? Soms leek het net of steeds de linker 1 was en de rechter 2.... ik heb toen uitgeprobeerd en uiteindelijk kwam ik eruit. Je moet eigenlijk het principe te pakken krijgen, want de tekstuitleg is irritant.... (vind ik zelf dan he..)
Kan je een foto plaatsen van je rozetten tot nu toe? Mss als ik het zie kan ik je betere tips geven...
Groetjes Jeanette

Gebruikersavatar
Biebeltsje
Bead Designer
Berichten:957
Lid geworden op:ma 27 okt 2008 15:17
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: Rozettenarmband uit het boek kralen: glans en glitter

Bericht door Biebeltsje » do 15 okt 2009 15:01

Hai Hai

Hier dan eindelijk een foto!
20091015_29.jpg
20091015_29.jpg (255.14KiB)3050 keer bekeken
Ik heb em weer een stukje terug gehaald... maar ik kom er nog steeds niet uit.

Als je op de bijlage ziet van het boek (ik weet niet of je dezelfde hebt) dan als het tweede rozetje klaar is van het tweede setje dan moet ik aan de derde beginnen en das dan de laatste kolom van blz 42.

Ook als je de laatste paar regels hebt van het kolom erboven staat dat je door c en b heen moet van het vorige rozetje, worden daarmee de twee kleine kraaltjes mee bedoeld?

Hopelijk begrijp je het!

En anders zal ik het maar weer uit elkaar halen en later misschien weer eens proberen en een ander patroontje zoeken...

Wie weet evt. nog een simpeler uitgelegd patroon voor een soort zelfde armband met dezelfde kraaltjes... :?:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeanette
Bead Producer
Berichten:1041
Lid geworden op:vr 17 okt 2008 11:53
Locatie:Nijmegen
Contacteer:

Re: Rozettenarmband uit het boek kralen: glans en glitter

Bericht door Jeanette » do 15 okt 2009 21:27

ik heb nu niet zoveel tijd, ik kan er zondag uitgebreid naar kijken voor je. is dat goed?
Groetjes Jeanette

Gebruikersavatar
Biebeltsje
Bead Designer
Berichten:957
Lid geworden op:ma 27 okt 2008 15:17
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: Rozettenarmband uit het boek kralen: glans en glitter

Bericht door Biebeltsje » vr 16 okt 2009 09:49

Tuurlijk is dat goed! Het heeft gelukkig geen haast... was een eigen projectje! :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jeanette
Bead Producer
Berichten:1041
Lid geworden op:vr 17 okt 2008 11:53
Locatie:Nijmegen
Contacteer:

Re: Rozettenarmband uit het boek kralen: glans en glitter

Bericht door Jeanette » zo 18 okt 2009 19:01

Ok even zoals ik het zie op je foto...

De onderste draad, daar doe je nog een kleine, een grote, een kleine op.

De bovenste draad steek je van boven naar beneden door de laatste kleine die je net geregen hebt.

Nu ligt de andere draad boven, deze steek je door de twee kleine kraaltjes die je onderaan links op jouw foto ziet, op het bovenste plaatje in je boek noemen ze deze c en b.

De draad die nu onderaan ligt, daarop doe je 3 kleine kraaltjes, het makkelijkste is als je deze draad nu naar boven legt.

De andere draad steek je van boven naar beneden door je laatst geregen kraaltje (wat nu als het goed is bovenaan ligt). Je vormt dan een nieuw rondje. Rijg ook nog een grote kraal. Deze draad steekt nu naar beneden.

De draad die naar boven steekt haal je door de grote kraal links onder (van rozet 4) Op dezelfde draad doe je een kleine, een grote, een kleine en een grote. (als het goed is heb je nu aan beide zijkanten van de armband een soort 'inham' van 5 grote kralen en daartussen 4 kleintjes)

Deze draad steek je nu van beneden naar boven door de laatste grote kraal aan de andere draad, en vervolgens door het volgende kraaltje op het rondje (nummer 2 op de tekening).

Nu kan je verder zoals het patroon van eerder.

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Ik heb vooral heel goed op de tekeningen gekeken, en op een gegeven moment heb je het systeem door en kan je door logisch denken de ramband afmaken. Je moet steeds bedenken waar de draad uit moet komen. Ik heb er ook 2 armbanden over gedaan om het voor elkaar te krijgen hoor!


Succes!
Groetjes Jeanette

Gesloten