Draad?

Linkjes naar leuke websites met mooie creaties of handige technieken en/of vragen over dat soort websites kun je hier plaatsen.
Forumregels
Dit subforum is bedoeld voor kralenwebsites ter inspiratie of om technieken te leren. Het is niet bedoeld voor het verwijzen naar kraleninternetshops.
Gesloten
Melodie
Bead Anonymous
Draad?

Bericht door Melodie » di 06 okt 2009 13:47

Welk draad gebruik ik waarvoor, ik snap het niet de enne zegt nylon de ander dtaal draad wat is het beste zelf heb ik een keer een armband gemaakt met nylon draad.
ik wil vooral armbanden maken maar wil ook wle is een ketting maken.
Wat kan ik het beste waarvoor gebruiken.
hoop dta iemand mij even een duidelijk antwoord kan gevenwat ook op de site heb ik gezocht kwam er niet echt wijs uit

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: Draad?

Bericht door Sandra » di 06 okt 2009 13:55

Staaldraad wordt het meest gebruikt, maar het hangt heel erg af van wat je wil maken. Op http://www.kralen.com/Instructies/Rijge ... heden/113/" onclick="window.open(this.href);return false; staat uitgelegd wat voor draad waarvoor gebruikt wordt. Bij instructies staat ook altijd vermeld wat voor draad er nodig is.

Melodie
Bead Anonymous

Bericht door Melodie » di 06 okt 2009 14:26

heel erg bedankt voor je snelle reactie allen welke dikte is nou meest slimmen om te kopen wat heel veel diktes heb ik gezien dus wta is het meest gang baren zeg maar heel dun of heel dik of tussne in...

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 06 okt 2009 14:35

0,38 en 0,45 mm is het meest verkochte. Het maakt niet echt uit welke van die 2 je neemt, ik persoonlijk zie het verschil iig niet snel. Als er echt dikkere staaldraad nodig is zal het wel staan bij de instructies. En stel je wilt meerdere draden door redelijk kleine kralen halen dan is het wel belangrijk dat het zo dun mogelijk is. Ik heb 'n keer 'n ketting gemaakt met 4 mm swarovski en wilde dan 4 draden door 1 kraal kunnen halen. Bij gewone staaldraad lukte het niet, bij beadalon 49 draden wel, die is wat fijner (maar ook stuk duurder). Maar bij meeste technieken kun je enige staaldraad gebruiken.

Melodie
Bead Anonymous

Bericht door Melodie » di 06 okt 2009 14:48

en met nylon draad is de mm dan ook nog belangrijk of maakt het ook nie toz veel uit

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 06 okt 2009 14:53

Bij nylondraad maakt het volgens mij niet uit. Bij elastiek willen sommigen graag wat dikkere, met het idee dat het dan minder snel kan knappen, maar vaak is het ook maar een persoonlijke voorkeur. Voor het techniek zelf maakt het iig niet uit.

Melodie
Bead Anonymous

Bericht door Melodie » di 06 okt 2009 14:54

en waar gebruik je bijvoorbeeld staal draad voor, want als je dta gebruikt voor armabanden moet je dat af werken toch kan je niet zo maar een knoopje in leggen toch

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 06 okt 2009 14:55

Ik zou zeggen surf even uitgebreid rond op http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false; en je hebt meteen antwoord. ;) Daar staat bv onder instructies -> rijgen -> sieraad afwerken hoe je staaldraad af kunt werken.

Lotje Dankers
Bead Anonymous

Bericht door Lotje Dankers » di 08 dec 2009 15:21

He Sandra ik heb een vraag

je gebruikt heelvaak iig wat betekent dat?

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 08 dec 2009 15:36

iig = in ieder geval

Gesloten