Rocaillebloem

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
Re: Rocaillebloem

Bericht door Sandra » wo 16 sep 2009 11:13

:o dat heb je goed gevonden! Ik onthou er niets meer van....was het dan toen wel nog gratis te downloaden ofzo??

Gebruikersavatar
Jeanette
Bead Producer
Berichten:1041
Lid geworden op:vr 17 okt 2008 11:53
Locatie:Nijmegen
Contacteer:

Re: Rocaillebloem

Bericht door Jeanette » wo 16 sep 2009 14:09

ik heb toevallig het boek deel 2 gekocht bij BOL vandeweek.... Ik had al schrik want hij stond ineens bij niet meer leverbaar... Gelukkig is hij vandaag op de mat gevallen! Als je kijkt bij BOL bij niet leverbare titels staat daar ook deel 1 (waar de bloemen oa in staan)
Groetjes Jeanette

Marianne
Bead Interested
Berichten:140
Lid geworden op:wo 02 jun 2004 20:16
Locatie:Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Rocaillebloem

Bericht door Marianne » wo 16 sep 2009 14:33

Sandra schreef::o dat heb je goed gevonden! Ik onthou er niets meer van....was het dan toen wel nog gratis te downloaden ofzo??
Ik wist het nog omdat ik dus toen zelf ook zo'n bloem gemaakt heb... en ik weet ook niet meer precies hoe het zit maar volgens mij was jij degene die het erop had gezet :?:

Twijfelde nog even of het nog wel mocht zo omdat het dus gratis is... :oops:

Gr. Marianne

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Rocaillebloem

Bericht door Sandra » wo 16 sep 2009 14:53

Ja ik had de topic opgezocht, ik had het inderdaad erop gezet, had het blijkbaar gemaild gekregen van iemand anders....ik dacht toen dat het om een gratis downloadbaar bestand ging, gebeurd ook best vaak hoor, dat er op bead&button een gratis te downloaden pdf staat....2005 is ook alweer lang geleden....had zelf vorig jaar pas de tijd genomen het eens te maken....

Gebruikersavatar
Marieketting
Bead Fan
Berichten:331
Lid geworden op:do 16 apr 2009 20:30

Re: Rocaillebloem

Bericht door Marieketting » wo 16 sep 2009 15:40

Marianne schreef:Deze bloemen zijn al eens eerder voorbij gekomen in dit forum... toen zat er een beschrijving bij en heb ik er ook gemaakt.... :D
Na even zoeken kon ik toch de link nog vinden: http://forumtips.kralen.com/bbpdf050277.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is wel in het Engels maar is goed te doen.. Veel succes

Marianne :flowerysmile:

Je bent helemaal geweldig! Ik ga het proberen!
Super! Ik kan je wel zoenen!
Ik kreeg net een mail van de boekhandel dat de levertijd minimaal vier weken is...

Marianne
Bead Interested
Berichten:140
Lid geworden op:wo 02 jun 2004 20:16
Locatie:Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Rocaillebloem

Bericht door Marianne » do 17 sep 2009 08:04

:D Graag gedaan hoor... Veel succes met maken. Ben benieuwd hoe ze gaan worden.

Gr. Marianne :flowerysmile:

Gebruikersavatar
Marieketting
Bead Fan
Berichten:331
Lid geworden op:do 16 apr 2009 20:30

Re: Rocaillebloem

Bericht door Marieketting » do 17 sep 2009 09:57

Marianne schreef::D Graag gedaan hoor... Veel succes met maken. Ben benieuwd hoe ze gaan worden.

Gr. Marianne :flowerysmile:
Ik heb me er even in verdiept maar ik vind 't erg ingewikkeld. Straks nog maar eens even bestuderen en de juiste maten rocailles zoeken.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Rocaillebloem

Bericht door Sandra » do 17 sep 2009 10:34

Ik zat in het begin zelf ook wel even te puzzelen hoor, maar uiteindelijk valt het wel mee. Je rijgt dus eerst de onderkant, de basis. Daarna ga je het versieren. Ik had zelf gewoon allerlei kralen gepakt, vooral goedkope waarvan de maat varieert. Let op dat als je bv kleinere kralen gebruikt, je meer moet rijgen. Bij mijn 2de is het beetje fout gegaan, waardoor het te strak is geworden. Op http://fotos.kralen.com/forum/7117_gr.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; kan je het zien...het is nu kleiner dan de rode en de kralen vallen in het midden niet tegen elkaar aan.

Gebruikersavatar
Marieketting
Bead Fan
Berichten:331
Lid geworden op:do 16 apr 2009 20:30

Re: Rocaillebloem

Bericht door Marieketting » do 17 sep 2009 14:50

Sandra schreef:Ik zat in het begin zelf ook wel even te puzzelen hoor, maar uiteindelijk valt het wel mee. Je rijgt dus eerst de onderkant, de basis. Daarna ga je het versieren. Ik had zelf gewoon allerlei kralen gepakt, vooral goedkope waarvan de maat varieert. Let op dat als je bv kleinere kralen gebruikt, je meer moet rijgen. Bij mijn 2de is het beetje fout gegaan, waardoor het te strak is geworden. Op http://fotos.kralen.com/forum/7117_gr.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; kan je het zien...het is nu kleiner dan de rode en de kralen vallen in het midden niet tegen elkaar aan.
Leuk hoor! Ik heb al eventjes geoefend met te grote rocailles, ik begrijp het nog niet helemaal, maar hoop dat het al doende beter wordt. Heb nu verschillende kleuren 8/0 en 11/0 rocailles besteld. Kan niet wachten tot ze binnen zijn, dan ga ik lekker aan de slag.

Gesloten