HuLp GeVrAaGd !
- Lizzy
- Bead Discoverer
- Contacteer:
Hallo,
Ik ben een meisje uit Belgi?.
Ik ben h??l hard geinteresseerd om juweeltjes te maken.
Maar hier heb ik hulp bij nodig ...
...
zouden jullie mij kunnen zeggen uit welk boek je je patronen haalt?
hoe je weet welke kralen je moet kopen?
welke soort kralen kopen jullie? (gutterman / swarovski)
Nuttige informatie over materiaal dat ik nodig heb ...
... ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Grtz Lizzy
Ik ben een meisje uit Belgi?.
Ik ben h??l hard geinteresseerd om juweeltjes te maken.
Maar hier heb ik hulp bij nodig ...
...
zouden jullie mij kunnen zeggen uit welk boek je je patronen haalt?
hoe je weet welke kralen je moet kopen?
welke soort kralen kopen jullie? (gutterman / swarovski)
Nuttige informatie over materiaal dat ik nodig heb ...
... ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Grtz Lizzy

Hey!
Ik ben ook een Belgisch beginnertje
Ik heb in de loop van de jaren (en vooral het voorbije jaar) wel wat bijeen verzameld, maar waar je mee kan beginnen om niet t? veel onnodige kosten te maken is volgens mij: kraaltjes (ik heb er van overal: banier, veritas,...), kijk gewoon welke je mooi vindt en welke ook een beetje passen bij je eigen kledij enzo, anders maak je er toch niets mee! Wat je ook nodig hebt is draad. Elastiek is heel leuk om snel iets mee te maken, vooral ook voor dingen voor kindjes (maar ook gewoon voor mezelf
) gebruik ik dat vaak. Dan heb ik ook nog nylondraad, slotjes en lijm om de knoopjes in de draad vast te leggen. Knijpkralen en kalotjes heb ik ook, maar heb je niet per se nodig om te beginnen. Ziezo, dat is't zo'n beetje. Hangt ook wel af van de techniek die je gebruikt welk materiaal je nodig hebt (voor kettelen heb je ook ketteldraad en tangetjes nodig!).
Ga anders eens kijken op http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false;, dat vindt je door hierboven op de banner van de shop te klikken. Daar staan alle technieken mooi uitgelegd, met vele voorbeelden. Als je er daar een paar van gemaakt hebt komt de inspiratie vanzelf hoor
V??l plezier ermee!!
Ik ben ook een Belgisch beginnertje

Ga anders eens kijken op http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false;, dat vindt je door hierboven op de banner van de shop te klikken. Daar staan alle technieken mooi uitgelegd, met vele voorbeelden. Als je er daar een paar van gemaakt hebt komt de inspiratie vanzelf hoor

V??l plezier ermee!!
-
- Bead Interested
- Contacteer:
- Saartje
- Bead Addict
- Contacteer:
Hoi Lizzy,
Ik ben nu ongeveer 3 jaar bezig met sieraden maken, bij mij is het echt een uit de hand gelopen hobby geworden, maar ik doe het zeer graag! Ik sta bv. dikwijls op markten en doe heel veel workshops. Toen ik begon heb ik ook meestal mijn kraaltjes bij de banier en veritas en zo gekocht maar gaandeweg ga je op zoek naar leuke kralenwinkeltjes, als je bv. een uitstapje doet, zorg ik ervoor dat ik wat adresjes bij heb...
Ook bestel ik dikwijls via internet, prima service en soms goedkoper dan in de winkel! Sinds kort ben ik ook gestart met ringen maken, die maak ik uit de boekjes die je in Pipoos ook vind of via patronen op internet.
Ik woon ook in Belgi?, nl. in Boom. Ik weet niet waar jij woont...
Ik ben nu ongeveer 3 jaar bezig met sieraden maken, bij mij is het echt een uit de hand gelopen hobby geworden, maar ik doe het zeer graag! Ik sta bv. dikwijls op markten en doe heel veel workshops. Toen ik begon heb ik ook meestal mijn kraaltjes bij de banier en veritas en zo gekocht maar gaandeweg ga je op zoek naar leuke kralenwinkeltjes, als je bv. een uitstapje doet, zorg ik ervoor dat ik wat adresjes bij heb...

Ik woon ook in Belgi?, nl. in Boom. Ik weet niet waar jij woont...

Kralengroetjes, Saartje 

dag lizzy ,
ik ben ook iemand van belgie, nl van gent .
in september is het beurs in mechelen in de nekkerhallen, moet je zeker naar toe gaan , het is echt de moeite .
In veritas hebben ze boekjes met de patronen hoe je de juweeltjes moet maken . Er is ook een nieuw tijdschrift uit : parels en creatief , te verkrijgen in de gb , of carrefour . een goede uitleg , ook hoe je de kettingetjes moet afwerken en zo .
als je nog vragen hebt vuur ze maar af .
groetjes vero
ik ben ook iemand van belgie, nl van gent .
in september is het beurs in mechelen in de nekkerhallen, moet je zeker naar toe gaan , het is echt de moeite .
In veritas hebben ze boekjes met de patronen hoe je de juweeltjes moet maken . Er is ook een nieuw tijdschrift uit : parels en creatief , te verkrijgen in de gb , of carrefour . een goede uitleg , ook hoe je de kettingetjes moet afwerken en zo .
als je nog vragen hebt vuur ze maar af .
groetjes vero
hier nog een belgisch beginnertje h?Madelief schreef:Hey!
Ik ben ook een Belgisch beginnertjeIk heb in de loop van de jaren (en vooral het voorbije jaar) wel wat bijeen verzameld, maar waar je mee kan beginnen om niet t? veel onnodige kosten te maken is volgens mij: kraaltjes (ik heb er van overal: banier, veritas,...), kijk gewoon welke je mooi vindt en welke ook een beetje passen bij je eigen kledij enzo, anders maak je er toch niets mee! Wat je ook nodig hebt is draad. Elastiek is heel leuk om snel iets mee te maken, vooral ook voor dingen voor kindjes (maar ook gewoon voor mezelf
) gebruik ik dat vaak. Dan heb ik ook nog nylondraad, slotjes en lijm om de knoopjes in de draad vast te leggen. Knijpkralen en kalotjes heb ik ook, maar heb je niet per se nodig om te beginnen. Ziezo, dat is't zo'n beetje. Hangt ook wel af van de techniek die je gebruikt welk materiaal je nodig hebt (voor kettelen heb je ook ketteldraad en tangetjes nodig!).
Ga anders eens kijken op http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false;, dat vindt je door hierboven op de banner van de shop te klikken. Daar staan alle technieken mooi uitgelegd, met vele voorbeelden. Als je er daar een paar van gemaakt hebt komt de inspiratie vanzelf hoor![]()
V??l plezier ermee!!

ipoingtudut
- Sofieke
- Bead Fanatic
De belgen worden talrijker en talrijker. Een zeer goed begin is http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar je als je eens een namiddagje vrij hebt en je eens surft op internet kan je ook heel wat patronen vinden.
Als je iets nodig hebt, moet je maar roepen.
Ik woon in Poelkapelle(West-Vlaanderen, tussen Ieper en Roeselare) Maar ik studeer in Brugge!!
Welkom op het zalige forum!!!
Groetjes
Sofie
Maar je als je eens een namiddagje vrij hebt en je eens surft op internet kan je ook heel wat patronen vinden.
Als je iets nodig hebt, moet je maar roepen.
Ik woon in Poelkapelle(West-Vlaanderen, tussen Ieper en Roeselare) Maar ik studeer in Brugge!!
Welkom op het zalige forum!!!
Groetjes
Sofie
- Lizzy
- Bead Discoverer
- Contacteer:
Dank je wel voor alle reacties.
Ik ben van de omgeving Diest tussen Leuven en Hasselt.
Gisteren ben ik in de GABY in Aarschot mijn eerste boekje gaan halen (een roos), volgende week denk ik dat ik het blauwe boekje van de ringen ga halen.
Ik heb ook mijn eerste kralen gekocht!
Heb al wat zitten oefenen ... maar het lukt nog niet echt!
Ik heb nog een vraagje ...
Heb je een patronenbord ofzo nodig om de kralen op te leggen?
Want ik snap niet hoe je het patroon zo kan krijgen, mijn kralen verspringen altijd! => misschien ben ik nog wat onhandig.
En hebben jullie ook speciale dingen om de maat van een ring te weten? Een doekje of houdertje? of heb je dat helemaal niet nodig?
Zo, ik ben erg blij zo goed geholpen te worden!
@ Saartje : het knutselen en prullen zit denk ik in het bloed
)
Ik ben van de omgeving Diest tussen Leuven en Hasselt.
Gisteren ben ik in de GABY in Aarschot mijn eerste boekje gaan halen (een roos), volgende week denk ik dat ik het blauwe boekje van de ringen ga halen.
Ik heb ook mijn eerste kralen gekocht!
Heb al wat zitten oefenen ... maar het lukt nog niet echt!
Ik heb nog een vraagje ...
Want ik snap niet hoe je het patroon zo kan krijgen, mijn kralen verspringen altijd! => misschien ben ik nog wat onhandig.
En hebben jullie ook speciale dingen om de maat van een ring te weten? Een doekje of houdertje? of heb je dat helemaal niet nodig?
Zo, ik ben erg blij zo goed geholpen te worden!
@ Saartje : het knutselen en prullen zit denk ik in het bloed

- Sofieke
- Bead Fanatic
Hallo LizzyLizzy schreef:
@ Saartje : het knutselen en prullen zit denk ik in het bloed)
Ik gebruik geen speciaal houdertje of doekje voor mijn ringen te maken.
Ik geef je 1 raad: begin niet direct moeiljk. Je kan ook zeer mooie dingen maken met een eenvoudig patroon van rijgen. Zo kun je altijd opbouwen. Maar ik gebrijp je volledig hoor, als je al die mooie patronen ziet en die prachtige sieraden wil je er natuurlijk altijd direct aan beginnen.
Groetjes
Sofie
-
- Bead Starter
- Contacteer:
Heyyyy, hier is nog een Belgje, ik woon in Kapellen en ben sinds januari bezig met het maken van sieraden.
Gisteren heb ik samen met een collega hier voor het eerst op de dorpsdag gestaan, ik denk dat het helemaal niet slecht ging voor onze eerste keer.
Meestal haal ik mijn kralen ook bij Veritas, Pipoos en nu is er hier ook in Brasschaat een heel leuk winkeltje gekomen. In Antwerpen heb je dan nog Particles en ja best beginnen met de eenvoudige dingen, al snel zal je zien dat het vlot gaat hoor.
Succes nog!
Lin
Gisteren heb ik samen met een collega hier voor het eerst op de dorpsdag gestaan, ik denk dat het helemaal niet slecht ging voor onze eerste keer.
Meestal haal ik mijn kralen ook bij Veritas, Pipoos en nu is er hier ook in Brasschaat een heel leuk winkeltje gekomen. In Antwerpen heb je dan nog Particles en ja best beginnen met de eenvoudige dingen, al snel zal je zien dat het vlot gaat hoor.
Succes nog!
Lin