Creatieve sieradenmaker gezocht

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Hip-zie
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:di 30 jun 2009 14:40
Creatieve sieradenmaker gezocht

Bericht door Hip-zie » di 30 jun 2009 15:12

Hallo,

Wij zijn twee meiden uit Raalte die studeren aan het Cibap vakcollege te Zwolle. Samen zijn we op het idee gekomen om een kleine onderneming Hip-zie op te zetten. Dit is een onderneming waar wij producten in de categorieën slapen, spelen en optutten verkopen. Voor het onderwerp 'optutten' willen wij graag handgemaakte armbanden verkopen in combinatie van fimoklei en kralen. Nu zijn wij op zoek naar iemand die daar belangstelling voor heeft en die in is voor een uitdaging! Natuurlijk tegen een kleine vergoeding op basis van inkoopprijs en verkoopprijs. Dit houd in dat wij de inkoopprijs van uw materialen betalen en u een percentage op het verkochte product ontvangt.

Enkele voorbeelden:

We hadden het idee om bij elk armbandje er een thema aan te geven. Per thema hangt er een bedel aan wat het thema aanduidt. De thema's zijn bijvoorbeeld:

- engeltje: zachte pastel tinten.
- hartje: lieve kleuren zoals roze en rood
- vlinder: kleurrijk
- blaadje: groen/natuur

Ook leek het ons leuk om voor jongens armbanden van fimoklei te maken. Bijvoorbeeld:

- trein; 1 treintje met daar achter de wagonnetjes in verschillende tinten van 1 kleur of verschillende kleuren
- Voetbal; voetbalschoen, bal, shirt etc.

Wel moeten wij, om maar de deur in huis te vallen, er meteen bij vermelden dat we op zoek zijn naar iemand die armbanden voor ons kan maken voor €2,50 a €3,00 per armband aangezien we net beginnen.

Dit zijn enkele ruwe schetsen van wat wij voor ogen hebben. Wij hopen dat u ook zo enthousiast bent als ons en dat we in de toekomst samen kunnen werken.

U kunt contact met ons opnemen door middel van:
nicoleschottman@hotmail.com
funkztr__@hotmail.com


Graag horen graag snel van u.

Met vriendelijk groet,

Hip-zie
Nicole Schottman en Liza van Dijk
Laatst gewijzigd door Hip-zie op ma 20 jul 2009 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.

singasong
Bead Lover
Berichten:435
Lid geworden op:za 09 mei 2009 13:24
Locatie:Ingen
Contacteer:

Re: Creatieve sieradenmaker gezocht

Bericht door singasong » wo 01 jul 2009 07:55

Leuk idee hoor! Jammer dat ik niets met Fimo doe.

Cariina-
Bead Believer
Berichten:247
Lid geworden op:do 20 dec 2007 20:48
Locatie:Bilthoven
Contacteer:

Re: Creatieve sieradenmaker gezocht

Bericht door Cariina- » vr 17 jul 2009 18:08

Und dit vind ik juist leuk om te doen, maar weet niet of de dames nog interesse hebben ;o

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Creatieve sieradenmaker gezocht

Bericht door Kikkertje » vr 17 jul 2009 20:41

Ik kreeg gisteren een mailtje of ik tashangers voor ze wilde maken, dus volgens mij zijn de dames nog steeds op zoek.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Creatieve sieradenmaker gezocht

Bericht door Sandra » za 18 jul 2009 08:51

Als ze het over kleine vergoeding hebben vraag ik me af of er uberhaupt iemand geinteresseerd in is hier....Ikzelf kreeg ook al 'n keer de pb of ik vilt bloemen kan maken voor op bedovertrek....ik zei toen ook dat ik niet denk dat er hier iemand tijd zal hebben voor dat soort dingen, maar heb niets meer gehoord.

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Creatieve sieradenmaker gezocht

Bericht door Kikkertje » za 18 jul 2009 09:16

Dat vind ik ook een nadeel van dit soort initiatieven. Ik heb al meer van dit soort 'aanbiedingen' gehad en het lijkt heel aantrekkelijk, omdat het moeilijk is om zelf je spullen te verkopen, maar wat levert het op? En wie zegt dat hun website wel gaat lopen? En vaak gaat het inderdaad zo dat als je concrete afspraken wilt maken, je er niets meer van hoort.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Creatieve sieradenmaker gezocht

Bericht door sam » za 18 jul 2009 09:39

Volgens mij heb ik vandeweek ook iemand gehoord, die ernaar gevraagd was.
En inderdaad, ik vind het nadeel ook altijd, dat je voor een euro, je rot zit te werken.
Net als iedereen, heb ik de vraag ook al heel vaak gehad.
Wat ik er "vervelend" aan vind, is dat sommige mensen dan heel erg benadrukken, dat ze er wel nog aan moeten verdienen. Terwijl jou word gevraagd voor minder dan de helft van je prijs iets te maken.
Dat is hier misschien niet zo hoor! Maar wat Sandra zegt, herken ik inderdaad ook heel erg.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Creatieve sieradenmaker gezocht

Bericht door Mar-JoYa » za 18 jul 2009 11:10

Ik stop de kleine vergoeding dan ook liever erbij in mijn eigen portemonnee, zijn toch weer paar kraaltjes. Mijn sieraden zouden dan duurder of net zo duur worden als op mijn eigen site, terwijl er dan dus ook nog een bedrag naar een ander gaat.....voor mij geen optie dus ;)
Mijn eigen loopt goed genoeg voor het onderhouden van mijn hobby :mrgreen: & ook al is dat ook wel eens niet zo; elke hobby vergt investering van jezelf :D
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Creatieve sieradenmaker gezocht

Bericht door Sandra » za 18 jul 2009 21:50

Mar-JoYa schreef:... & ook al is dat ook wel eens niet zo; elke hobby vergt investering van jezelf :D
:lol: Er zijn genoeg argumenten om toch een kostbare hobby te hebben. Mijn moeder zegt altijd ik rook niet, ik drink niet, gaat niet naar de disco, dan mag nog een boek erbij ook wel. ;)

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Creatieve sieradenmaker gezocht

Bericht door sam » zo 19 jul 2009 09:14

Sandra schreef:
Mar-JoYa schreef:... & ook al is dat ook wel eens niet zo; elke hobby vergt investering van jezelf :D
:lol: Er zijn genoeg argumenten om toch een kostbare hobby te hebben. Mijn moeder zegt altijd ik rook niet, ik drink niet, gaat niet naar de disco, dan mag nog een boek erbij ook wel. ;)
Helemaal mee eens... hoewel ik er inderdaad tevreden mee ben, om genoeg over te houden om spulletjes te blijven maken... heb ik er ergens toch een rotgevoel bij als ik bijna niks over hou, maar een ander goede winst maakt op mijn spullen.
Ik heb wel eens gehad, dat iemand mijn spulletjes voor een 3e wilde kopen. Toen ik zei, dat ik er dan op bij moest leggen...moest ik wel in de gaten houden dat zij ondernemer was...
En "Voor ondernemers is het heel normaal om inkoop x 2.5 te doen"...
Als ik niet meer zakte, haalde ze dat niet.... En ik... dat is dan nooit belangrijk he? :wink:

Terwijl wij het ook nog moeten maken trouwens!!!!

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Creatieve sieradenmaker gezocht

Bericht door Kikkertje » zo 19 jul 2009 09:53

Precies!

Je steekt er tijd in, bedenkt en maakt het ontwerp. Toch logisch dat daar een prijskaartje aan hangt!
Groetjes, Marjan

De Sierkip
Bead Chatter
Berichten:3860
Lid geworden op:ma 01 sep 2008 14:08

Re: Creatieve sieradenmaker gezocht

Bericht door De Sierkip » zo 19 jul 2009 19:06

sam schreef:Ik heb wel eens gehad, dat iemand mijn spulletjes voor een 3e wilde kopen. Toen ik zei, dat ik er dan op bij moest leggen...moest ik wel in de gaten houden dat zij ondernemer was... En "Voor ondernemers is het heel normaal om inkoop x 2.5 te doen"...
Als ik niet meer zakte, haalde ze dat niet.... En ik... dat is dan nooit belangrijk he? :wink:
:shock: :shock: :shock: Tjonge, moet toch niet gekker worden. :evil:
Sorry hoor, maar wat denkt zo'n iemand wel dat ze is. Laat ze het maar lekker zelf gaan maken dan, komt ze er ook gelijk achter wat het allemaal inhoud wat betreft tijd en geld. Zo, dat moest ik even kwijt. :oops:

Gebruikersavatar
Crea Smoesje
Bead Interested
Berichten:162
Lid geworden op:zo 28 jun 2009 17:53
Locatie:Leiden
Contacteer:

Re: Creatieve sieradenmaker gezocht

Bericht door Crea Smoesje » zo 19 jul 2009 20:39

Haha, wij blijven met gebroken nagels achter, zij gaan van de winst naar de nagelstyliste.
Vandaag wat creaties meegenomen naar een verjaardag, vriendinnetje mocht/wilde iets uitkiezen.
En en passant toch ook nog een armband verkocht. [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]
Zo blijft het leuk en heb ik er zelf voldoening van als de reacties positief zijn.
Positief denken, als het glas half vol is,
zijn de beren op de weg veel kleiner.

Groetjes Loes

Gesloten