16-6 chainmail 2 armbandjes

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Gesloten
Gebruikersavatar
monique n
Bead Believer
Berichten:250
Lid geworden op:za 18 mar 2006 10:28
Locatie:ede(gld)
Contacteer:
16-6 chainmail 2 armbandjes

Bericht door monique n » di 16 jun 2009 20:36

en nieuwe techniek voor me en een oude :D De eerste is weer de rekbare armband met 1.0 x 5.0 mm zwart rubber ringetjes, alleen nu gecombineerd met 1.2 x 5.2 mm blauwe aluminium ringetjes. De techniek is weer european 4-1
Afbeelding

Dit is de nieuwe techniek voor me. Het heet harvestmoon of tomato sandwich. Je mag kiezen :lol: . 1,2 x 5.2 mm blauwe aluminium ringetjes en de zelfde maat glanzend aluminium ringetjes
Afbeelding
Laatst gewijzigd door monique n op di 16 jun 2009 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kralenannie
Bead Designer
Berichten:843
Lid geworden op:ma 29 jan 2007 18:21
Locatie:Hardenberg

Re: 16-6 chainmail 2 armbandjes

Bericht door Kralenannie » di 16 jun 2009 20:42

Leuk Monique.... je kan weer 2 technieken afstrepen van je lijstje :mrgreen: :mrgreen: . Hoe vond je het werken met de rubberen ringetjes?? Krijg je'm ook makkelijk om en rekt ie aardig mee :?: 8)

:byebye
Groetjes, Anita

Gebruikersavatar
monique n
Bead Believer
Berichten:250
Lid geworden op:za 18 mar 2006 10:28
Locatie:ede(gld)
Contacteer:

Re: 16-6 chainmail 2 armbandjes

Bericht door monique n » di 16 jun 2009 21:11

Kralenannie schreef:Leuk Monique.... je kan weer 2 technieken afstrepen van je lijstje :mrgreen: :mrgreen: . Hoe vond je het werken met de rubberen ringetjes?? Krijg je'm ook makkelijk om en rekt ie aardig mee :?: 8)

:byebye
european 4-1 stond al op mijn lijstje, maar de ander is nieuw :D . De rekbare armband is heel makelijk om te krijgen. Ze geven goed mee.

Gebruikersavatar
Dorret
Bead Dreamer
Berichten:696
Lid geworden op:zo 15 mar 2009 13:58
Locatie:Oldemarkt

Re: 16-6 chainmail 2 armbandjes

Bericht door Dorret » di 16 jun 2009 21:15

Ziet er heel leuk uit maar hoe is de sluiting of is de bovenste armband zo rekbaar dat je geen sluiting nodig hebt? :applaus:
Groetjes Dorret

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: 16-6 chainmail 2 armbandjes

Bericht door Ellen » di 16 jun 2009 23:07

Leuk weer alle 2. Blauw is een heerlijke zomerse kleur :D

Ik heb na je vorige rekbare armband het ook geprobeerd, en het is gelukt hoor. Alleen wel veel beschadigde "rode" ringetjes, omdat mijn tang er vaak vanaf gleed. En voor ik het doorhad, is er wat tijd overheen gegaan :? :)
Maar ik vind het een leuke armband geworden, heb hem ook wel regelmatig aan. Terwijl ik dus niet zo van de armbanden ben :wink:
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
monique n
Bead Believer
Berichten:250
Lid geworden op:za 18 mar 2006 10:28
Locatie:ede(gld)
Contacteer:

Re: 16-6 chainmail 2 armbandjes

Bericht door monique n » wo 17 jun 2009 05:02

Dorret schreef:Ziet er heel leuk uit maar hoe is de sluiting of is de bovenste armband zo rekbaar dat je geen sluiting nodig hebt? :applaus:
Deze armband rekt zo ver dat je er geen sluiting voor nodig hebt. En aangezien ik vaak niet zo geduldig ben met slotjes wanneer ik dingen om moet doen, is ie voor mij ideaal :)

Gebruikersavatar
monique n
Bead Believer
Berichten:250
Lid geworden op:za 18 mar 2006 10:28
Locatie:ede(gld)
Contacteer:

Re: 16-6 chainmail 2 armbandjes

Bericht door monique n » wo 17 jun 2009 05:07

Ellen schreef:Leuk weer alle 2. Blauw is een heerlijke zomerse kleur :D

Ik heb na je vorige rekbare armband het ook geprobeerd, en het is gelukt hoor. Alleen wel veel beschadigde "rode" ringetjes, omdat mijn tang er vaak vanaf gleed. En voor ik het doorhad, is er wat tijd overheen gegaan :? :)
Maar ik vind het een leuke armband geworden, heb hem ook wel regelmatig aan. Terwijl ik dus niet zo van de armbanden ben :wink:
Heb je hem gepost op dit forum? Ben heel nieuwsgierig.

Voor de gekleurde ringetjes moet je een beetje feeling krijgen en tangetjes gebruiken zonder tandjes. Ik heb in het begin ook veel gekleurde ringetjes beschadigd. Nu gebeurt het bij zo'n armbandje nog maar een paar keer. Ik haal zo'n ringetje er meteen uit en doe er een nieuwe tussen.

Bij Eeks kralen kun je vloeibaar rubber krijgen waar je je tangetjes in kan dopen. Dit zorgt er voor dat je je ringetjes niet meer beschadigd. Ik gebruik het zelf niet maar het schijnt heel handig te wezen. Je kunt zo'n potje wel 100x keer gebruiken om je tangen in te dopen. Wel een paar uur laten drogen.

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: 16-6 chainmail 2 armbandjes

Bericht door Ellen » wo 17 jun 2009 08:13

monique n schreef: Heb je hem gepost op dit forum? Ben heel nieuwsgierig.
Nee, ik heb hem niet gepost, vanwege de vele beschadigingen die ik eraan zie. En omdat het verder hetzelde eruit ziet, als die van jouw....denk :? :wink: .
Maar als je wilt, wil ik je wel een fotootje ervan sturen hoor. Ik heb alleen een rekarmband gemaakt, en ben nog aan het bedenken of ik er nog meer mee wil. Als ik jouw creaties zie, denk ik Yess, leuk. Maar toen ik het zelf zat te doen, had ik zoiets van .... vind ik het nou echt leuk, of niet zo heel erg om te doen dan. Dus ik denk er nog even over.
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
Kralenannie
Bead Designer
Berichten:843
Lid geworden op:ma 29 jan 2007 18:21
Locatie:Hardenberg

Re: 16-6 chainmail 2 armbandjes

Bericht door Kralenannie » wo 17 jun 2009 09:30

@ Ellen... ik gebruik nu toolmagic (het vloeibaar rubber wat monique al noemde) van Eelke en het werkt echt mooi. Je beschadigd de kleurlaag niet en je houd toch je grip. Maar als je de tangen met iets anders gebruikt zoals de stevige memorywire en er inderdaad "vanaf schiet" kan je de rubberlaag wat beschadigen.

Maar geen probleem want het is er zo af en het zit er zo weer op) :mrgreen:
Groetjes, Anita

Gebruikersavatar
monique n
Bead Believer
Berichten:250
Lid geworden op:za 18 mar 2006 10:28
Locatie:ede(gld)
Contacteer:

Re: 16-6 chainmail 2 armbandjes

Bericht door monique n » wo 17 jun 2009 18:53

Ellen schreef:
monique n schreef: Heb je hem gepost op dit forum? Ben heel nieuwsgierig.
Nee, ik heb hem niet gepost, vanwege de vele beschadigingen die ik eraan zie. En omdat het verder hetzelde eruit ziet, als die van jouw....denk :? :wink: .
Maar als je wilt, wil ik je wel een fotootje ervan sturen hoor. Ik heb alleen een rekarmband gemaakt, en ben nog aan het bedenken of ik er nog meer mee wil. Als ik jouw creaties zie, denk ik Yess, leuk. Maar toen ik het zelf zat te doen, had ik zoiets van .... vind ik het nou echt leuk, of niet zo heel erg om te doen dan. Dus ik denk er nog even over.
Ik zou het leuk vinden als je hem mailt via de pm :)

Sommige dingen moeten je echt liggen, he :D . Daar is het ook een hobby voor

Gebruikersavatar
Jeanette
Bead Producer
Berichten:1041
Lid geworden op:vr 17 okt 2008 11:53
Locatie:Nijmegen
Contacteer:

Re: 16-6 chainmail 2 armbandjes

Bericht door Jeanette » wo 17 jun 2009 21:07

heel gaaf! Ik vind de tweede techniek ook wel mooi, alleen hou ik persoonlijk meer van bredere armbanden. Mooi gedaan!
Groetjes Jeanette

ellybudding
Bead Hysteric
Berichten:3136
Lid geworden op:wo 29 okt 2008 14:14
Contacteer:

Re: 16-6 chainmail 2 armbandjes

Bericht door ellybudding » do 18 jun 2009 18:17

leuk!

groetjes
Elly

De Sierkip
Bead Chatter
Berichten:3860
Lid geworden op:ma 01 sep 2008 14:08

Re: 16-6 chainmail 2 armbandjes

Bericht door De Sierkip » do 18 jun 2009 19:53

Oohh, ik vind ze beide erg mooi!! :(L) :(L) Volgens mij ben je je roeping mis gelopen, je had monnik moeten worden. :mrgreen: (Grapje!!) Wat een geduldwerkjes!!

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Re: 16-6 chainmail 2 armbandjes

Bericht door Annemie » za 20 jun 2009 18:32

Mooi, vooral de eerste!!! Ik vind het zo mooi om te zien, dit soort werk, maar ik ben zelf al blij als ik het ringetje aan een slotje mooi dichtgekregen heb, dus aan mij is het helaas niet besteed. Daarom vind ik het extra knap dat je dit kan en er het geduld voor hebt.

Gesloten