Help haak problemen.

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Sonja
Bead Discoverer
Berichten:47
Lid geworden op:wo 17 sep 2008 09:54
Help haak problemen.

Bericht door Sonja » vr 12 jun 2009 16:49

Ik heb een vraagje over crochet ropes.
De chema's die er bij staan ik weet niet hoe die werken (in welke volgorde).Er staan altijd 3 kolommen en achter elk vakje van een kolom staat ook een nummer achter!Wat is daar de bedoeling van en werk ik dan van links naar rechts of andersom?Dit is geheel nieuw voor mij en ik wil het zo graag eens proberen.
Ik heb ze gezien bij peetje en framboise enz...
Het is jullie schuld :-) ik heb deze sites gevonden via dit forum en ben nu helemaal niet van de pc weg te krijgen, dus HEEEEEEELP.
Groetjes en alvast bedankt voor je antwoord.
Sonja

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: Help haak problemen.

Bericht door Ellen » vr 12 jun 2009 17:06

Heb je een link :?:
Want ik weet niet zo goed wat je bedoelt :oops: :wink: .
Groetjes Ellen.

Sonja
Bead Discoverer
Berichten:47
Lid geworden op:wo 17 sep 2008 09:54

Re: Help haak problemen.

Bericht door Sonja » vr 12 jun 2009 17:10

Ellen schreef:Heb je een link :?:
Want ik weet niet zo goed wat je bedoelt :oops: :wink: .
ja deze is van peetje.
groetjes sonja
http://peetjes.canalblog.com/archives/s ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: Help haak problemen.

Bericht door Ellen » vr 12 jun 2009 17:23

Zoals ik het zie, is het rijtje met de kleurtjes en cijfertjes erachter, het oprijgschema van je rocailles, zodat je als je gaat haken het patroon krijgt waar je voor gaat.
De andere schemas zijn meer ter verduidelijking zoals het moet worden.
Design is het ontwerp
connected is als je je koord zou openknippen, en plat zou leggen'
simulation is schematisch weergegeven hoe het koord eruit gaat zien.

Dus gewoon beginnen met rijgen volgens patroon, en haken in het rond, bij het design zie je hoeveel kralen in het rond je moet haken voor 1 toer.
'
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is, en dat het gaat lukken.
Succes :D
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
Kralenannie
Bead Designer
Berichten:843
Lid geworden op:ma 29 jan 2007 18:21
Locatie:Hardenberg

Re: Help haak problemen.

Bericht door Kralenannie » vr 12 jun 2009 19:17

Zo, daar staan mooie creaties op :(L) :!: Ben benieuwd of het je lukt..... Ellen heeft je in ieder geval een beetje op weg geholpen. :applaus: .

Hopelijk kunnen we binnenkort je eindresultaat zien :wink:
Groetjes, Anita

Gebruikersavatar
Fanny
Bead Fan
Berichten:321
Lid geworden op:ma 24 jul 2006 13:57
Locatie:Gent/Belgie
Contacteer:

Re: Help haak problemen.

Bericht door Fanny » vr 19 jun 2009 15:59

Ik heb het ook al eens geprobeerd om met kralen te haken maar... dat lukt me dus niet(((( Ik kan wel gewoon halen dus losse met kraaltjes maar in het rond pffff, dat gaat niet.
Ik heb wel nu een nieuwe techniek ontdekt en het lijkt er een beetje op dat het gehaakt is( normaal als ik buisjes maak zijn die snel stijf0 maar deze blijf heel erg los, ga dus eens proberen.
De techniek is: even-count peyote stitch met 2 kralen per rij in het rond. Ik heb deze techniek gevonden in de bead&button van april 2009 pg. 36 daar maken ze een ketting met een bloem en die hangt soepel rond je hals, ik ben met de stengel dus bezig, moet 41cm maken LOL

Ik zal er eens een foto maken, wie weet is dit ook een optie voor de techniek van Peetje haar ring))))

Fanny
trotse huisvrouw met 3 kinderen én tijd voor hobbies)))

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Re: Help haak problemen.

Bericht door Annemie » za 20 jun 2009 18:42

Als jullie eruit zijn, ik heb al zeker 8 keer geprobeerd om zoiets te haken, maar na 1 rij raak ik de weg kwijt. Dus, ik wacht met smart op een tutorial die ik wel snap.....

Gebruikersavatar
Fanny
Bead Fan
Berichten:321
Lid geworden op:ma 24 jul 2006 13:57
Locatie:Gent/Belgie
Contacteer:

Re: Help haak problemen.

Bericht door Fanny » za 20 jun 2009 18:59

Dit heb ik gevonden op de blog van Peetje en ik moet zeggen, het is me gelukt in het groot))))
Ze tonen het met grote kralen en dikkere draad en als je het ook zo eens doet zie je wat je aan het doen bent en waar je moet insteken)))
http://afrenchgirlinniagara.blogspot.co ... orial.html" onclick="window.open(this.href);return false;

succes
Fanny
trotse huisvrouw met 3 kinderen én tijd voor hobbies)))

Gesloten