verkopen naar het buitenland

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
5tc
Bead Starter
Berichten:72
Lid geworden op:wo 04 mar 2009 07:46
verkopen naar het buitenland

Bericht door 5tc » za 16 mei 2009 17:59

Ik zit op een aantal internationale fora en laat daar ook geregeld foto's ziden van mijn werk en heb al een paar mensen gehad die ze echt leuk vonden en mogelijk ook geinteresseerd zijn in iets kopen...
Nu zit ik er dus aan te denken om een paypal account aan te gaan maken hier voor.

Ik heb zitten kijken wat een normale overschrijving vanuit het buiten land op je rekening kost en schrok nogal van het bedrag..... 9 euro extra kosten voor vanuit amerika betaald te worden..... of tenminste dat is wat ik begrepen heb uit wat ik kon vinden.

Ik heb vervolgens eens zitten kijken voor paypal en dat zou 1,4-3,4%+0,35 euro kosten.... wat aanzienelijk minder is dan 9 euro. aangezien ik niet van plan echt dingen voor grote bedragen te maken (tussen de 7 en 30 euro ofzo) denk ik dat ik qua oplichters wel veilig zit.... Dus dat is voor mij niet echt een drempel.

Ik ga me zowiezo inschrijven als bedrijf, vooral omdat het me met inkopen van spullen voordeel kan gaan opleveren en 27 euro per jaar is voor mij best te doen.

verzendkosten van kleine dingen ligt opzich niet zo heel hoog (0-20 gram buiten europa 0,95 en 20-50 gram is 1,80) wat ik opzich best te doen vind....


Wie heeft er nog tips waar ik op zou moeten letten? Een website moet ik nog (weer) maken maar daar zijn al plannen voor.

dus wie of wie heeft tips/aanvullingen?

5tc
Bead Starter
Berichten:72
Lid geworden op:wo 04 mar 2009 07:46

Re: verkopen naar het buitenland

Bericht door 5tc » zo 17 mei 2009 13:27

hey allemaal, ik ben nu sinds vandaag in het bezit van mijn eigen .com website :D
http://www.5timeschaos.com" onclick="window.open(this.href);return false; (ja dat is waar mijn nickname ook vandaan komt)

en ik heb via een ondernemers forum nog een paar leuke ideeen gekregen en ga zometeen lekker bezig aan dingen maken :)

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: verkopen naar het buitenland

Bericht door Sandra » zo 17 mei 2009 15:53

:applaus: veel succes.
wat paypal betreft, ik heb er geen ervaring mee, ik heb alleen begrepen dat als ze via credicard betalen en je geen verzendbewijs heb ze het dan terug kunnen eisen. maar goed, op zich kan je de risico gewoon nemen en kijken hoe het loopt.

5tc
Bead Starter
Berichten:72
Lid geworden op:wo 04 mar 2009 07:46

Re: verkopen naar het buitenland

Bericht door 5tc » zo 17 mei 2009 16:29

hoeveel oplichters zullen er zijn die dat doen? ik ga uit van niet veel.... en die paar euro die ik kwjt raak mocht het toch gebeuren dat is dan pech hebben denk ik maar....

en dankje :) ik ben nu weer bezig met mijn zusje's ketting en hierna ga ik weer verder aan het bouwen van de website :)

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: verkopen naar het buitenland

Bericht door Sandra » zo 17 mei 2009 16:44

Daar ben ik het helemaal mee eens ja, daardoor kan je het gewoon proberen enzo. Ik wilde alleen even melden wat ik er tot dusver over heb gehoord. ;)

Gesloten