05/04 Ook aan het wrappen geslagen

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
De Sierkip
Bead Chatter
Berichten:3860
Lid geworden op:ma 01 sep 2008 14:08
05/04 Ook aan het wrappen geslagen

Bericht door De Sierkip » zo 05 apr 2009 15:39

Van een mix van 2 op zich nogal saaie kleuren veters, heb ik geprobeerd een leuk geheel te maken met bruinrood en rode houten kralen en koperen bedels. :D
Hoop dat de foto scherp genoeg is. Heb nog steeds niet de beste manier van samenvoegen gevonden. :?

Afbeelding

Groetjes, Simone

ellybudding
Bead Hysteric
Berichten:3136
Lid geworden op:wo 29 okt 2008 14:14
Contacteer:

Re: 05/04 Ook aan het wrappen geslagen

Bericht door ellybudding » zo 05 apr 2009 15:42

het is wrappen en zeepkettingen rage geloof ik.....
Ik vind deze naturel tinten en opgeleukt door jouw bedels, kralen en andere losse dingetjes wel heel erg geslaagd! :applaus:

Groetjes
Elly

Gebruikersavatar
Maddy
Bead Producer
Berichten:1137
Lid geworden op:vr 22 sep 2006 14:39
Locatie:Baarn
Contacteer:

Re: 05/04 Ook aan het wrappen geslagen

Bericht door Maddy » zo 05 apr 2009 16:01

Het wrappen spreekt mij persoonlijk niet zo aan, het lijkt me eerlijk gezegd erg onhandig in het dragen met al die dingetjes er aan (misschien vergis ik me daar wel in hoor :D ) maar ik vind je gekozen tinten wel erg mooi bij elkaar.
************************************
Afbeelding Groetjes, Maddy

Gebruikersavatar
Jeanette
Bead Producer
Berichten:1041
Lid geworden op:vr 17 okt 2008 11:53
Locatie:Nijmegen
Contacteer:

Re: 05/04 Ook aan het wrappen geslagen

Bericht door Jeanette » zo 05 apr 2009 16:09

hij is mooi simone! Ik vind juist de sobere kleur van de armband mooi met die bronzen en oranje bedels!
Groetjes Jeanette

Gebruikersavatar
Biebeltsje
Bead Designer
Berichten:957
Lid geworden op:ma 27 okt 2008 15:17
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: 05/04 Ook aan het wrappen geslagen

Bericht door Biebeltsje » zo 05 apr 2009 16:44

Mooi!! Door alle materialen zo samen te voegen wordt het een mooi geheel hoor :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
kralenroosje
Bead Designer
Berichten:837
Lid geworden op:ma 22 sep 2008 13:01
Contacteer:

Re: 05/04 Ook aan het wrappen geslagen

Bericht door kralenroosje » zo 05 apr 2009 19:29

leuk ik heb er vandaag ook weer een paar gemaakt.
ik draag ze zelf wel graag staat leuk en valt lekker op
zeker nu de mouwtjes weer korter worden :D
leuk detail om een kraal met hetzelde veter erdoor te doen
dan een klemmetje en aan de armband , origineel nog niet gezien,
en ik hou ook altijd van die kleine stukjes over die ik dan weggooi.
:idea:

Gebruikersavatar
x-babs-x
Bead Believer
Berichten:209
Lid geworden op:ma 05 jan 2009 20:26
Locatie:zuidlimburg
Contacteer:

Re: 05/04 Ook aan het wrappen geslagen

Bericht door x-babs-x » zo 05 apr 2009 19:45

Leuk ! Lijkt wel raffia (of hoe heet dat...) of bamboe zo door die kleuren !!!
Zal vast mooi staan op een gebruinde huid in de zomer !

Gebruikersavatar
duitemeyer22
Bead Believer
Berichten:271
Lid geworden op:di 21 okt 2003 10:09
Locatie:Nieuw Bergen (Lb)
Contacteer:

Re: 05/04 Ook aan het wrappen geslagen

Bericht door duitemeyer22 » zo 05 apr 2009 20:10

Ja, keileuk hoor!!
Kralen make me happy!!!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: 05/04 Ook aan het wrappen geslagen

Bericht door Sandra » zo 05 apr 2009 20:21

leuk! wel vraag ik me persoonlijk af of het met de wat grotere bedels niet soms gebeurt dat het niet mooi valt...
Maatje A. schreef:Het wrappen spreekt mij persoonlijk niet zo aan, het lijkt me eerlijk gezegd erg onhandig in het dragen met al die dingetjes er aan (misschien vergis ik me daar wel in hoor :D ) maar ik vind je gekozen tinten wel erg mooi bij elkaar.
Toevallig vind ik het heerlijk dragen! :D Ik heb al 1tje gemaakt, het is echt heel erg leuk om te doen en draagt heel fijn. Weet niet wat het verschil maakt...het zit niet strak maar ook niet te los...misschien beweegt het niet irritant veel omdat het 3 rijen door elkaar is zeg maar...ik vind het ook wel geinig, al die bedeltjes die allerlei kanten op hangen.

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: 05/04 Ook aan het wrappen geslagen

Bericht door Ellen » zo 05 apr 2009 20:24

Leuk :D :!:
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
Dorret
Bead Dreamer
Berichten:696
Lid geworden op:zo 15 mar 2009 13:58
Locatie:Oldemarkt

Re: 05/04 Ook aan het wrappen geslagen

Bericht door Dorret » zo 05 apr 2009 20:45

Heel leuk ik vind de sobere kleuren van de band precies goed bij de gekozen kralen en hangers! :applaus:
Groetjes Dorret

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: 05/04 Ook aan het wrappen geslagen

Bericht door Kikkertje » zo 05 apr 2009 21:13

Leuk Simone!

Hadden we het pas erover dat we zoveel dezelfde dingen doen de laatste tijd, heb ik toevallig vanmorgen ook zo'n armband gemaakt! :lol: Het was voor mij meer een uitprobeersel en hij is gelijk door mijn oudste dochter achterovergedrukt, haha!
Omdat ikzelf nogal een kluns ben met het dichtmaken van armbanden heb ik hem op spiraal gemaakt. Erg leuk om te doen en een leuk resultaat.

Die van jou vind ik erg zomers. Leuk met die aparte bedels en dat rood!
Groetjes, Marjan

De Sierkip
Bead Chatter
Berichten:3860
Lid geworden op:ma 01 sep 2008 14:08

Re: 05/04 Ook aan het wrappen geslagen

Bericht door De Sierkip » ma 06 apr 2009 15:28

Wat een leuke reactie, dank jullie wel!! :D

@ Maatje A en Sandra: Ik vind het ook prettig dragen, ik hou er ook wel van als het lekker bungelt en het liefst ook nog rinkelt :oops: (gaat bij deze niet echt op). Maar dat is persoonlijk, het zit denk ik niet veel anders van een "gewone" bedelarmband, wat betreft de bedels dan. Als je bedels niet prettig vindt zitten, dan vind je dit soort armbanden denk ik ook niet prettig zitten.
Een aantal bedels zijn wel wat langer, ik voeg een bijlage bij hoe hij om de arm zit, maar dat ligt er ook maar net aan welke kant hij opgedraaid zit. :wink:

@Marjan: :lol: Dat is grappig!! Zeker gezien waar we het laatst over hadden! Als je dochter hem direct achterovergedrukt heeft, zal het probeersel toch wel erg leuk geweest zijn! Ben wel benieuwd hoe je dat nu bedoelt dat je het op een spiraal gevlochten heb, daar kan ik me nog niet iets bij voor stellen...foto??

Groetjes, Simone
Bijlagen
DSC00262-klein.jpg
DSC00262-klein.jpg (161.87KiB)6144 keer bekeken

Gebruikersavatar
Hannelies
Bead Fanatic
Berichten:1927
Lid geworden op:do 09 okt 2008 12:33
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: 05/04 Ook aan het wrappen geslagen

Bericht door Hannelies » ma 06 apr 2009 15:50

Ik vind 'm ook leuk geworden en heb toevallig nog een bosje veters liggen waar ik niks mee doe. Misschien een idee een rits armbandjes te maken voor Koninginnenacht :D . Maar hoe vlecht je dat zo netjes?

De Sierkip
Bead Chatter
Berichten:3860
Lid geworden op:ma 01 sep 2008 14:08

Re: 05/04 Ook aan het wrappen geslagen

Bericht door De Sierkip » ma 06 apr 2009 16:08

Hannelies schreef:Ik vind 'm ook leuk geworden en heb toevallig nog een bosje veters liggen waar ik niks mee doe. Misschien een idee een rits armbandjes te maken voor Koninginnenacht :D . Maar hoe vlecht je dat zo netjes?
Dank je!! :D

Ik heb eerst een klemmetje aan de veters bevestigd en deze door het gaatje van het klemmetje met een prikbordprikker in een balk op zolder (daar staat mijn frobeltafel) vastgeprikt. Dan kun je het goed stevig aantrekken. En dan de veters goed plat houden met vlechten. Ik heb 5 veters gebruikt, daardoor verspringt de kleur steeds. Vind het zelf een voller effect geven om met 5, 6 of 9 te vlechten, dan met 3, maar dat moet je zelf even bekijken wat je het mooist vindt.
Succes!!

Groetjes, Simone

Gesloten