Verkopen via ebay..

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Y.M. Design
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:wo 04 mar 2009 18:24
Verkopen via ebay..

Bericht door Y.M. Design » wo 04 mar 2009 18:46

Haii :D

Ik zit erover te denken om op ebay mijn sieraden te gaan verkopen.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Is het betrouwbaar..dus weet je zeker dt je je geld ook echt krijgt wanneer je het sieraad opstuurd?


Alle tips zijn welkom...vooral van mensen die regelmatig via Ebay verkopen :D


Alvast heeeeel erg bedankt!! :applaus:


Groetjes Yolanda

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: Verkopen via ebay..

Bericht door Ellen » do 05 mar 2009 08:55

Je kunt toch eerst wachten tot je je geld hebt, en dan pas je sieraad opsturen??
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
Hannelies
Bead Fanatic
Berichten:1927
Lid geworden op:do 09 okt 2008 12:33
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: Verkopen via ebay..

Bericht door Hannelies » do 05 mar 2009 08:57

Als je Paypal neemt, wat de meeste (ver)kopers hebben, word je beschermd. Maar ik vrees wel dat je je prijzen heel laag moet houden want het aanbod is enorm.

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: Verkopen via ebay..

Bericht door sanegdokter » do 05 mar 2009 09:33

Ik heb het ook via Ebay geprobeerd maar er is zoveel concurentie dat je uiteindelijk meer aan Ebay moet betalen dan dat jou het iets opleverd. Als ik jou was zou ik een gratis webwinkel proberen, dan kost het je iig niks. :wink:
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Gebruikersavatar
Saskia
Bead Dreamer
Berichten:510
Lid geworden op:vr 15 aug 2003 13:39
Locatie:Nieuwerkerk aan den IJssel
Contacteer:

Re: Verkopen via ebay..

Bericht door Saskia » do 05 mar 2009 21:06

Heb in een ver verleden zowel op marktplaats en eBay geprobeerd. Liep allebei niet echt goed maar eBay wel beter als Marktplaats. Je hebt niet van die onzinnige biedingen. Maar wel erg hebben in de ksoten die je maakt op eBay, dat je dat doorberekend in je prijs.

Y.M. Design
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:wo 04 mar 2009 18:24

Re: Verkopen via ebay..

Bericht door Y.M. Design » vr 06 mar 2009 00:24

Heel erg bedankt voor de reacties!

Wat denken jullie dat beter werkt...via een veiling of gewoon met een prijs er al bij.

Gebruikersavatar
creadees
Bead Lover
Berichten:403
Lid geworden op:di 03 jun 2008 18:14
Locatie:Groningen

Re: Verkopen via ebay..

Bericht door creadees » vr 06 mar 2009 09:54

Als ik zou verkopen op ebay, dan zou ik denk ik voor bieden kiezen. Maar dan wel met een vast startbod erbij wat je er ongeveer voor zou willen vragen wat er dan meer bijkomt is mooi meegenomen toch! :P
Groetjes Desiree

Gebruikersavatar
Saskia
Bead Dreamer
Berichten:510
Lid geworden op:vr 15 aug 2003 13:39
Locatie:Nieuwerkerk aan den IJssel
Contacteer:

Re: Verkopen via ebay..

Bericht door Saskia » vr 06 mar 2009 18:25

Marktplaats werkt naar mijn idee ook beter met een prijs erbij. Als je dan al wat hoger zit als wat je ervoor wilt hebben, krijg je tenminste minder snel een bieding van 0,25 cent ofzo. Inderdaad wel beginnen met een redelijke prijs en laten bieden.

Y.M. Design
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:wo 04 mar 2009 18:24

Re: Verkopen via ebay..

Bericht door Y.M. Design » zo 08 mar 2009 17:33

Marktplaats heb ık ınderdaad ook geprobeerd.
Dat loopt op zich wel..maar je moet het er dan wel elke dag bijna 2x opzetten want na 30 minuten staat je advertentie alweer op pagina 5 of verder :cry:

İk denk dat ık het ook maar eens via e-bay ga proberen dan...maar zoals jullie zeggen dan wel met een startbod erbij :D

Gebruikersavatar
Maddy
Bead Producer
Berichten:1137
Lid geworden op:vr 22 sep 2006 14:39
Locatie:Baarn
Contacteer:

Re: Verkopen via ebay..

Bericht door Maddy » zo 22 mar 2009 12:56

Ik heb ook een jaar of 2 via ebay aangeboden en er de nodige ervaring mee, maar uiteindelijk kostte het me meer dan het opleverde, de mensen hopen daar toch met een 'koopje' weg te komen, het aanbod is enorm groot en je betaald iedere keer plaatsingskosten wanneer je iets opnieuw aanbied (die dus ook weer steeds hoger werden). Om het interessant te maken wanneer je mensen wilt laten bieden dan moet je haast beginnen met een startbod vanaf 1 Euro...punt is alleen als er niet hoger geboden wordt MOET je het dus ook voor 1 Euro verkopen....wat mij helaas ook 9 van de 10 keer gebeurde, want vergis je niet...er worden genoeg sieraden aangeboden en de mensen gaan elkaar dus écht niet op één sieraad zitten overbieden, dat gebeurd vrijwel alleen bij zéér gewilde artikelen.
Wanneer je het als 'vaste prijs' aanbied, zal het artikel weer veel moeilijker te vinden zijn, de meeste mensen lopen over het algemeen alle aanbiedingen af die beginnen met een startbod van 1 Euro en kijken veel minder naar de artikelen met vaste prijs, of ze moeten heel gericht op zoek zijn!
Ik wil je absoluut niet demotiveren, maar stel je er niet teveel van voor.

Ik het wat dat betreft betere ervaringen met Marktplaats en Speurders...niet zozeer voor verkoop maar wel om jezelf te promoten, je brengt op die manier toch je sieraden onder de aandacht, zonder dat het je geld kost...nadeel is inderdaad wel dat je binnen no time op pagina 10 staat :P en dan daarnaast zoals al eerder genoemd een gratis winkeltje.
De combinatie gratis webwinkel en gratis promoten via MP en Speurders heeft mij persoonlijk in 1 jaar meer opgeleverd dan 2 jaar met kosten aanbieden op Ebay!
************************************
Afbeelding Groetjes, Maddy

Gebruikersavatar
Saskia
Bead Dreamer
Berichten:510
Lid geworden op:vr 15 aug 2003 13:39
Locatie:Nieuwerkerk aan den IJssel
Contacteer:

Re: Verkopen via ebay..

Bericht door Saskia » zo 22 mar 2009 21:20

Ik heb ook een tijdje op Marktplaza adertenties gezet. Daar heb je als je 10 items online hebt de mogelijkheid een winkeltje aan te maken. Daar heb ik ook wel goede promotie van gehad. Verkoop nog wel aan mensen die ik toen via dat winkeltje heb opgedaan.

Y.M. Design
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:wo 04 mar 2009 18:24

Re: Verkopen via ebay..

Bericht door Y.M. Design » ma 23 mar 2009 13:39

Bedankt voor alle reacties!

Ik heb 2 parelkettingen op ebay gezet in de veiling en er heeft niemand gereageerd..wat ik lastig vind is dat je ook niet kunt zien hoeveel mensen je advertentie hebben bekeken.
Vind ik altijd wel interessant.

Ik hou het voorlopig aar gewoon weer bij marktplaats e.d. :mrgreen: haha

Gebruikersavatar
Maddy
Bead Producer
Berichten:1137
Lid geworden op:vr 22 sep 2006 14:39
Locatie:Baarn
Contacteer:

Re: Verkopen via ebay..

Bericht door Maddy » ma 23 mar 2009 13:46

Y.M. Design schreef: ..wat ik lastig vind is dat je ook niet kunt zien hoeveel mensen je advertentie hebben bekeken.
Vind ik altijd wel interessant.
Je kunt volgens mij (als ik me goed herinner) wanneer je, je advertentie maakt kiezen voor het plaatsen van een teller, dan kun je namelijk wel zien hoeveel mensen de advertentie hebben bekeken. :wink:
************************************
Afbeelding Groetjes, Maddy

Gesloten