Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Tinkywinky
Bead Interested
Berichten:195
Lid geworden op:do 19 feb 2009 13:43
Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Bericht door Tinkywinky » di 03 mar 2009 17:42

Pas enkele dagen lid van dit forum, maar tjonge jonge wat een mooie/leuke/unieke/aparte creaties komen er allemaal voorbij zeg.
Ik ben zelf nog maar pas begonnen. Hierdoor heb ik eigenlijk nog alleen maar half-afjes nixweiss
Het ene moet nog een sluitingetje aan, het andere nog een hangertje, het volgende wacht op nieuwe ringetjes etc etc.
De reden van de half-afjes is dat ik gewoon maar ergens begin en gaanderweg bedenk hoe het gaat worden.
Terwijl ik dan zo bezig ben, floept er weer een nieuw idee op en daar begin ik dan weer aan met de overgebleven materialen of als van een ander sieraad waar ik mee bezig ben de materialen op zijn zodat ik eventjes niet verder kan daarmee.
En zo verzamel je toch heel stiekem een hele berg sieraden nietweten

Ik zit me dan ook stiekem af te vragen, wat doen jullie met alle gemaakte sieraadjes?
Verzamel je ze allemaal tot de kamer uitpuilt, maak je alleen een nieuw sieraad als je ook nieuwe kleding hebt gekocht, maak je ze voor de verkoop, etc?
Kortom, waar blijf je met de bergen sieraden die je maakt?

Gebruikersavatar
T@mara
Bead Producer
Berichten:1094
Lid geworden op:vr 21 okt 2005 18:19
Contacteer:

Re: Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Bericht door T@mara » di 03 mar 2009 18:40

Het is natuurlijk afhankelijk van je plannen. Wil jij het als kleine hobby houden, dan zou ik de sieraden voor mezelf houden en cadeau geven. Maar vind je het zo leuk dat je hobby wel wat mag uitbreiden, dan kan, wat denk ik de meeste van ons doen, sieraden verkopen. Ik maak sieraden op bestelling, verder heb ik een site waar al mijn sieraden op staan. Een keer in de zoveel tijd geef ik een open huis.
Maar goed, het is dus afhankelijk van hoe ver je wilt gaan. Maar uit eigen ervaring had ik op een gegeven moment zoveel sieraden, terwijl ik ze zelf amper droeg. Bovendien begon het geld op te raken ;) Dus door af en toe iets te verkopen kun je weer nieuwe materialen aanschaffen, op die manier blijft het leuk.
Succes!

Hilde
Bead Intelligent
Berichten:1255
Lid geworden op:di 20 sep 2005 16:59
Locatie:Nijmegen

Re: Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Bericht door Hilde » di 03 mar 2009 18:51

Alles wat ik maak draag ik zelf. Af en toe maak ik iets om cadeau te doen.

Ik maak iets en als dat goed geslaagd en draagbaar is dan koop ik er iets moois bij of draag het bij iets wat ik al heb. Zo kan ik eindeloos combineren.

Ik heb elke dag een andere ketting om. Mijn collega's kijken elke ochtend al nieuwsgierig wat ik nu weer om mijn hals heb hangen.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

sabine
Bead Reader
Berichten:15
Lid geworden op:di 02 sep 2008 11:25
Locatie:Raalte
Contacteer:

Re: Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Bericht door sabine » di 03 mar 2009 19:29

Mijn hobby is al aardig snel uit de hand gelopen. Ik koop bijna elke week wel nieuwe kralen en daarna moeten er natuurlijk sieraden gemaakt worden.

Het ene sieraad draag ik zelf en andere verkoop ik via mijn website maar ook via collega's, vrienden, familie enz. soms maak ik ze op op bestelling, of ik geef ze cadeau.
Als ik dan weer geld heb gekregen voor een sieraad koop ik daar weer nieuwe kralen en materialen voor.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Bericht door Sandra » di 03 mar 2009 19:41

Bij mij is het hetzelfde als Hilde. Ik maak het puur voor mezelf en af en toe geef ik wat weg aan familie of vrienden. Dat half-afgemaakte komt heel erg bekend voor helaas.... ;) er liggen best wat rijgborden vol met kralen in mijn kast.
Je kan ook je sieraad doneren aan http://www.sieradenvoorhetgoededoel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; he. ;) Het moet dan alleen wel nog netjes zijn, dus niet verkleurd door al vaak te dragen.

ellybudding
Bead Hysteric
Berichten:3136
Lid geworden op:wo 29 okt 2008 14:14
Contacteer:

Re: Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Bericht door ellybudding » di 03 mar 2009 21:59

Sandra schreef:Bij mij is het hetzelfde als Hilde. Ik maak het puur voor mezelf en af en toe geef ik wat weg aan familie of vrienden. Dat half-afgemaakte komt heel erg bekend voor helaas.... ;) er liggen best wat rijgborden vol met kralen in mijn kast.
Je kan ook je sieraad doneren aan http://www.sieradenvoorhetgoededoel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; he. ;) Het moet dan alleen wel nog netjes zijn, dus niet verkleurd door al vaak te dragen.
ik zou geen sieraad dragen en dan doneren....ligt aan het soort ketting maar vaak gaat je eventuele parfumluchtje behoorlijk aan de ketting "hangen".

groetjes
Elly

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Bericht door Sandra » di 03 mar 2009 22:08

Sorry, ik zeg het misschien beetje onduidelijk, maar ik bedoel hetzelfde als jij. Door het al gedragen te hebben kan het verkleuren, en zoals jij zegt een geur hebben, dus als je iets wil doneren hoort het wel nieuw te zijn.

Tinkywinky
Bead Interested
Berichten:195
Lid geworden op:do 19 feb 2009 13:43

Re: Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Bericht door Tinkywinky » wo 04 mar 2009 15:58

Dankzij de nieuwe partij ringetjes van Sandra heb ik mijn eerste afje eusa_dance
Ik ben bezig met een verjaardagscadeautje.
Mocht het me lukken om een foto te maken als alles af is dan zal ik kijken of ik het hier op het forum geplaatst krijg.

Wat me vooral verbaasd is dat jullie eigenlijk allemaal zeggen, ik maak het voornamelijk voor mezelf.
Als ik dan zie hoeveel leuke ontwerpjes er hier voorbij komen, moet jullie toch haast een hele sieradenkoffer hebben ipv een klein kistje, of zie ik dat verkeerd?

Ik ben zelf nu nog aan het uitproberen. Met de materiaaltjes die ik nu in huis heb probeer ik diverse dingetjes te maken, om te kijken of ik er iets van bak. Vind het zo zonde om een berg dingetjes in te kopen als dadelijk blijkt dat sieraden maken niets voor mij is.

Gebruikersavatar
MB
Bead Aholic
Berichten:4097
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 12:55
Contacteer:

Re: Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Bericht door MB » wo 04 mar 2009 16:06

Ja hoor ik maak de sieraden ook voor mijzelf 8) of voor mijn
zussen, de sieraden bewaar ik in een mooie doos en een kistje en
soms als ze wat lelijk zijn geworden haal ik ze uit en maak ik
weer iets nieuws.
Zelf ben ik ook begonnen met één doosje zwarte kralen en wat
basisspulletjes en gaandeweg heb ik inmiddels al een hele verzameling kraaltje :shock:
volgens mij ook een hobby, kralen verzamelen :oops: :lol:
~Groetjes Margriet~

De Sierkip
Bead Chatter
Berichten:3860
Lid geworden op:ma 01 sep 2008 14:08

Re: Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Bericht door De Sierkip » wo 04 mar 2009 20:28

Bij mij is het net als bij Hilde, Sandra en MB. Het meeste maak ik voor mezelf, maar ook al verschillende dingen voor anderen gemaakt en deze dan cadeau gegeven. Ik heb laatst van die houten kastjes gekocht bij Ikea, 2 stuks, en die zitten al best vol. Ik haal soms ook weer dingen uit elkaar om er iets nieuws van te maken. Vooral de dingen die ik in de beginperiode gemaakt heb. En gaandeweg groeit de kralenverzameling, idd ook een hobby aan het worden :lol:
Maar ik zou het wel leuk vinden eens iets te gaan verkopen, maar zover ben ik nog niet.
Ik vind die opmerking van Hilde wel een goede om te onthouden én een goed excuus om weer eens wat nieuwe kleding aan te schaffen, daar krijg ik, net als van sieraden, ook nooit genoeg van. :oops: :oops: Dus weer wat nieuws maken om nieuwe kleding bij te kopen, goed plan!! :banaan:
Maar waar het uiteindelijk allemaal moet blijven, die bergen sieraden... nixweiss dat weet ik ook nog niet... Dat zien we dan wel weer. :mrgreen:


Groetjes, Simone

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Bericht door Kikkertje » wo 04 mar 2009 22:43

Voor mijn sieradenhobby droeg ik geeneens sieraden! :D En eigenlijk draag ik heel vaak dezelfde ketting. Dus voor mezelf maak ik maar zo heel af en toe wat. Voor mij ligt vooral de uitdaging in het maken, en mijn voorkeur ligt dan met name bij de kindersieraden. Ik heb een kennis die met haarspelden en sieraden op braderieën staat en die heeft een groot deel van mijn sieraden in de verkoop. Zeker in de zomermaanden loopt dat erg goed! Ook heb ik een website waarop ik een deel van de kindersieraden laat zien.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Biebeltsje
Bead Designer
Berichten:957
Lid geworden op:ma 27 okt 2008 15:17
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Bericht door Biebeltsje » wo 04 mar 2009 23:01

Net als Marjan draag ik bijna nooit sieraden... meestal omdat het bij ons onpraktisch is met de honden. Stel ik kom thuis en draag een mooi sieraad wat ik dolgraag heel wil houden, dan kan het best zijn dat één van de honden tijdens het begroeten dit sieraad stuk maakt... het is al eens gebeurd bij m'n moeder :|

Verder open ik binnenkort m'n website met sieraden die ik nu maak. En omdat ik maar een klein budget heb om kralen te kopen lijkt het me handiger om de sieraden die ik nu maak om te verkopen. En ik vindt het gewoon heerlijk om bezig te zijn! Het is eigenlijks mijn therapie... sindsdien voel ik mij ook een stuk beter!! En net als Marjan is het voor mij ook vooral de uitdaging om sieraden te maken. De diversiteit laat mij iedere keer weer versteld staan. Dit is dan ook de eerste hobby die ik tot nu toe weet te behouden en wil behouden!

Ook wil ik in de toekomst om markten gaan staan... lijkt me aan de ene kant hartstikke leuk maar aan de andere kant (komt door mijn karakter) vindt ik het best eng! En wie weet vindt ik nog wel eens een galerie ofzo waar mijn sieraden mogen liggen... maar of ze daar goed genoeg voor zijn?? Geen idee, dat zien we dan wel :D

Groetjes Bianca
Afbeelding

Gebruikersavatar
Amie
Bead Producer
Berichten:1240
Lid geworden op:di 03 feb 2009 13:33
Locatie:Lent
Contacteer:

Re: Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Bericht door Amie » do 05 mar 2009 08:48

De meeste van mijn sieraden maak ik voor de verkoop, maar af en toe maak ik iets voor mezelf, bij bijvoorbeeld een nieuw setje kleren. Ook geef ik heel vaak sieraden aan mensen voor de verjaardag. Voor mij is sieraden maken ook een vorm van ontspanning, ik ben er bijna elke dag wel mee bezig.
Groetjes Amie

Gebruikersavatar
Romana
Bead Fanatic
Berichten:1878
Lid geworden op:di 08 aug 2006 12:35
Locatie:Groningen
Contacteer:

Re: Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Bericht door Romana » do 05 mar 2009 08:59

Ik maak eigenlijk alleen sieraden omdat ik het een leuke hobby vindt :D
Soms maak ik wat voor mezelf, of als cadeau voor iemand anders.
Sommige oude creaties moeten er ook aan geloven dat ze weer gesloopt worden,
omdat ik die ene kraal nou net nodig ben :mrgreen:
Ook heb ik een verkoopsite waar ik mijn sieraden op heb staan, maar dat loopt niet storm.
Er zijn gewoon teveel sieradenwebwinkels, daarom is het ook leuk om het alleen voor je hobby
te doen en het verkopen van sieraden is mooi meegenomen!
Liefs Romana

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Wat doen jullie met de gemaakte sieraden?

Bericht door Mar-JoYa » do 05 mar 2009 10:24

Ik maak sieraden om het sieraden maken, mijn inspiratie kwijt te kunnen, kralen uit te kunnen zoeken en te kopen :D en uiteindelijk belandt bijna alles op mijn site en houd ik maar heel weinig zelf ;)
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gesloten