bruidsketting maken

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Roosje
Bead Anonymous
Berichten:2
Lid geworden op:zo 15 feb 2009 14:35
bruidsketting maken

Bericht door Roosje » zo 15 feb 2009 14:58

Hoi,

Ik wil graag mijn eigen bruidsketting maken.
Ik heb wel op internet een mooie ketting gevonden, deze zou ik graag na willen maken.
Het is een ketting met strass steentjes of swarovski steentjes in kastjes en parels.
Hebben jullie tips hoe ik deze ketting het beste kan maken?
Ik heb nog nooit met strass steentjes of swarovski steentjes gewerkt.

Het plaatje heb ik gevonden op http://www.lemony.nu/fotos/" onclick="window.open(this.href);return false; dan links onderin op het vierkantje klikken, next screen, dan bij setjes nr. 37

(ik weet niet hoe ik zo snel even een plaatje hier zou kunnen plaatsen, hoop dat jullie het zo kunnen vinden. En op hyves ofzo plaatsen vind ik iets te gevaarlijk, man lief moet het niet kunnen zien)


Alvast bedankt voor de tips!

Roosje

Gebruikersavatar
Sylvi@
Bead Intelligent
Berichten:1479
Lid geworden op:wo 09 jul 2008 15:20
Locatie:Friesland
Contacteer:

Re: bruidsketting maken

Bericht door Sylvi@ » zo 15 feb 2009 15:44

Ik heb geen idee hoe je dit het beste zou kunnen doen, ik werk ook nooit met dit soort materialen en technieken.
Maar ik wil wel even zeggen dat ik de ketting helemaal geweldig vind! :(L) :(L) :(L) :(L)
Als het gelukt is laat je hem dan zien? Ben heel benieuwd!
Groetjes Sylvia :byebye

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: bruidsketting maken

Bericht door Kikkertje » zo 15 feb 2009 15:54

Het is een hele mooie ketting. Hier kan ik je helaas ook niet mee helpen. Ik heb zoiets nog nooit gemaakt.
Groetjes, Marjan

Roosje
Bead Anonymous
Berichten:2
Lid geworden op:zo 15 feb 2009 14:35

Re: bruidsketting maken

Bericht door Roosje » zo 15 feb 2009 18:50

Bedankt voor jullie snelle reacties.
Ja ik ben ook helemaal verliefd op die ketting :(L) :(L) :(L) :(L)
Als het niet lukt kan ik hem nog altijd kopen, maar ik heb nu een maal in mijn hoofd :roll: om het zelf te maken, dat ik het toch wel wil gaan proberen.
Als het me gelukt is, zal ik hier een foto plaatsen.

Roosje

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: bruidsketting maken

Bericht door Mar-JoYa » wo 18 feb 2009 15:14

Allereerst welkom om dit forum, ik hoop dat je hier veel plezier zult hebben.

Ik heb een tijdje getwijfeld of ik zou reageren op je oproep, omdat dit onderwerp wel al voor verhitte discussies gezorgd heeft, mede ook omdat ik moderator ben hier, maar wil het toch even kwijt. Dit zonder je aan te willen vallen of iets dergelijks hoor! Ik persoonlijk vind dat als je precies deze ketting wilt je hem gewoon zou moeten kopen. Als je (wat ik me ontzettend goed voor kan stellen) zelf iets voor je grote dag wilt maken, zou je zelf iets moeten ontwerpen (als dat dan geinspireerd is op deze ketting is het iets anders) en niet iets letterlijk na willen maken toch :?:

Als ik de ontwerpster van de ketting zou zijn, zou ik het niet prettig vinden dat je mijn creatie na zou willen maken, ook al is het voor eigen gebruik ;)
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Marionbuit
Bead Believer
Berichten:212
Lid geworden op:ma 16 feb 2009 13:47
Locatie:Hasselt
Contacteer:

Re: bruidsketting maken

Bericht door Marionbuit » do 19 feb 2009 13:28

Ik heb hetzelfde dubio gehad. Het leek me zo gaaf om mijn eigen ketting te maken en te dragen.

Maar toen ik de ketting zag die ik mooi vond dacht ik; dit ga ik niet namaken, dit ga ik gewoon kopen!

Zeker als ik de prijs zie van jouw'n ketting denk ik; haal je het werk niet op de hals. Plus dat ik als ik deze ketting had gemaakt het ook niet super zou vinden al jij hem precies zo had gemaakt..

Groetjes,
Marion

Gesloten