Wat verkoop je nou daadwerkelijk via site?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gebruikersavatar
Biebeltsje
Bead Designer
Berichten:957
Lid geworden op:ma 27 okt 2008 15:17
Locatie:Harlingen
Contacteer:
Re: Wat verkoop je nou daadwerkelijk via site?

Bericht door Biebeltsje » za 10 jan 2009 12:51

Ik houdt ook mijn site meer bij voor de leukigheid (is dat een woord???), ik adverteer op startpagina's, marktplaats, hyves en via mond op mond reclame, maar ik heb de site meer voor mijn sieraden te showen.

Vindt het nu eenmaal leuk, het is eindelijk een hobby waar ik geïnteresseerd in blijf, want ja... je bedenkt iedere keer wat anders, het is zelfs bij mij zo dat ik het een uitdaging vindt om iets te maken wat aan mijn eisen voldoet (en ik ben nogal een twijfelaar... :? ).

Ik heb via marktplaats een halsketting verkocht, via een goede vriendin en aan bekenden. Maar het is bij mij ook geen hooggeplaatste verdiensten, het moet voor mij nog leuk blijven. En wie weet in de toekomst :?: :o
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hannelies
Bead Fanatic
Berichten:1927
Lid geworden op:do 09 okt 2008 12:33
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat verkoop je nou daadwerkelijk via site?

Bericht door Hannelies » za 10 jan 2009 13:02

Ik heb ook een eigen site en verkoop wel eens wat via de site maar dan is het tot nu toe wel altijd omdat anderen mijn link hebben doorgestuurd of omdat ze een kaartje van me hadden gehad. Soms verkoop ik weken niks en dan zo weer 3 of 4 kettingen in 1 week. Of meer. Zoals met Kerst en Sinterklaas, toen had ik een hoop opdrachten via vriendinnen en collega's van vriendinnen e.d. Ik heb gemerkt dat sieradenparties geven beter werkt dan verkopen via de site. Wel gebruiken mensen vaak de site om een idee op te doen en dat dan te bestellen in een andere kleur of iets ander ontwerp.
Tot nu toe heb ik aardig wat verkocht maar het grootste aantal toch wel via mond op mond reclame en niet omdat ze me vonden op Google ofzo.

neal_01
Bead Dreamer
Berichten:679
Lid geworden op:do 20 nov 2008 10:28
Locatie:Arnhem
Contacteer:

Re: Wat verkoop je nou daadwerkelijk via site?

Bericht door neal_01 » ma 12 jan 2009 10:37

Hai allemaal,
Onwijs bedankt voor jullie reacties (ook namens Simone :wink: )
Ik ben 'n heel stuk wijzer geworden!
Groetjes Nelleke
Close your eyes .. and dream

De Sierkip
Bead Chatter
Berichten:3860
Lid geworden op:ma 01 sep 2008 14:08

Re: Wat verkoop je nou daadwerkelijk via site?

Bericht door De Sierkip » ma 12 jan 2009 12:44

Idd, ook namens mij, ik ben er ook wijzer van geworden!! Ik maak er voorlopig niet zo'n vaart mee als dat ik eerst van plan was. Geen idee of ik het bouwen van een site leuk zal vinden. Veel tijd kost het in ieder geval wel en die kan ik eigenlijk ook wel goed gebruiken om te freubelen. :mrgreen: Dat vind ik in ieder geval zeker leuk!
In eerste instantie wilde ik graag een site om echt mijn spulletjes te laten zien en dan evt. wat verkopen. Ik heb niet de illusie er veel me te verdienen, zou leuk zijn als ik af en toe wat zou verkopen, om daar dan weer materiaal voor terug te kopen. Voorlopig houd ik het maar lekker bij alleen freubelen. Vervelende bijkomstigheid is ook nog dat ik soms wat moelijk afstand kan doen :oops: dat werkt dan niet echt als iemand het wil kopen, hihi.

Groetjes, Simone

neal_01
Bead Dreamer
Berichten:679
Lid geworden op:do 20 nov 2008 10:28
Locatie:Arnhem
Contacteer:

Re: Wat verkoop je nou daadwerkelijk via site?

Bericht door neal_01 » ma 12 jan 2009 15:13

Ah heb je dat echt? Tsja bij sommige dingen kan ik het me wel voorstellen :) En hangt er vast ook vanaf hoeveel tijd je erin gestopt hebt.
Zelf wacht ik voorlopig ook nog even met het maken van 'n site, denk dat ik eerder 'n portfolio of iets dergelijks maak met foto's die zijn afgedrukt. De website gaat me teveel tijd kosten, daar heb ik nu nog geen tijd voor.. en mezelf kennende komt daar ook nooit tijd voor :oops:
Close your eyes .. and dream

De Sierkip
Bead Chatter
Berichten:3860
Lid geworden op:ma 01 sep 2008 14:08

Re: Wat verkoop je nou daadwerkelijk via site?

Bericht door De Sierkip » ma 12 jan 2009 15:35

neal_01 schreef:Ah heb je dat echt? Tsja bij sommige dingen kan ik het me wel voorstellen :) En hangt er vast ook vanaf hoeveel tijd je erin gestopt hebt.
Ja, erg hè!! :oops: Als ik vooraf doelbewust iets voor iemand anders maak, heb ik er geen moeite mee. Maar als ik gewoon wat maak, zonder directe bestemming...:oops: Ik kom vanzelf een keer om in de sieraden, misschien verandert het dan wel, haha!

In ieder geval is het zo voor ons beide een handig onderzoekje geweest!! :D En misschien hebben anderen er ook nog wel wat aan gehad!

Groetjes, Simone

neal_01
Bead Dreamer
Berichten:679
Lid geworden op:do 20 nov 2008 10:28
Locatie:Arnhem
Contacteer:

Re: Wat verkoop je nou daadwerkelijk via site?

Bericht door neal_01 » ma 12 jan 2009 15:59

Wie weet :D
Zelf heb ik het gevoel dat ik nu al genoeg sieraden heb, terwijl ik er niet eens in om kom. Maar genoeg = genoeg. Haal ook best wel eens iets uit elkaar en maak er weer wat anders van.
Moet alleen nog steeds 'n mooi display voor kettingen hebben, maar overal loop je tegen hoge verzendkosten aan :(
Groetjes Nelleke
Close your eyes .. and dream

bebiezjoe
Bead Fan
Berichten:390
Lid geworden op:do 02 okt 2008 20:18

Re: Wat verkoop je nou daadwerkelijk via site?

Bericht door bebiezjoe » ma 12 jan 2009 18:44

Ook ik kan soms slecht afstand doen van sommige dingen.
v.w.b. dat display, er stond laatst een handig ideetje met placemats van de ikea. ik vind dat zelf eigenlijk nog mooier en in ieder geval origineler. :byebye

Bebiezjoe
Bea

neal_01
Bead Dreamer
Berichten:679
Lid geworden op:do 20 nov 2008 10:28
Locatie:Arnhem
Contacteer:

Re: Wat verkoop je nou daadwerkelijk via site?

Bericht door neal_01 » di 13 jan 2009 11:54

@ Bea, heeeeeeel goede tip! Ik ben even gaan zoeken en kwam het topic tegen, Bedankt!
Close your eyes .. and dream

Gebruikersavatar
The Princess Jewelry
Bead Discoverer
Berichten:36
Lid geworden op:di 05 mei 2009 09:44
Contacteer:

Re: Wat verkoop je nou daadwerkelijk via site?

Bericht door The Princess Jewelry » di 05 mei 2009 18:42

Ik vind heel veel site's ook niet aantrekkelijk genoeg om iets te kopen. Als een site mij al niet aanspreekt qua layout, netheid en geordendheid dan klik ik hem al snel weg.
Afbeelding

Gesloten