Eerste kinderworkshop!

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
Stormpie89
Bead Starter
Berichten:88
Lid geworden op:do 10 jul 2008 18:46
Contacteer:
Eerste kinderworkshop!

Bericht door Stormpie89 » ma 24 nov 2008 09:05

Er zijn al veel topics hierover, maar wil even een nieuw fris topic maken. :D

17 december is het eindelijk zover, mijn eerste kinderworkshop/feestje.
Het is voor 7 meiden van 12 jaar en ik vraag 7 euro per kind incl. materialen, dus ik ben ook op zoek naar goede tips waar ik bijv. materialen kan halen.
Verder wilde het meisje dat het feestje geeft, geen fimo en klei kralen en ook geen ´kinderkralen ´. Ze wil een ketting maken, maar wat de andere meisjes willen is nog niet bekend. Dus zal ik bijv. laten kiezen tussen een ketting en één andere keuze? Of dat ze kunnen kiezen uit de hele mikmak? (tassenhanger, mobielhanger, ketting, armband, oorbellen?)
En dan natuurlijk nog de grote vraag, wat voor een ketting? Een zwevende ketting is niet zo leuk voor twaalfjarigen, missschien een trosjesketting?

Nou alle tips, opmerkingen en suggesties zijn welkom! :byebye

Bedankt

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Eerste kinderworkshop!

Bericht door Kikkertje » ma 24 nov 2008 09:41

Hoi Anouk,
Zeker als het je eerste workshop is, denk ik dat je het jezelf niet te moeilijk moet maken. Ik zou ze allemaal dezelfde ketting aanbieden, zodat je de uitleg centraal kan houden, of laten kiezen tussen twee kettingen. De oudere meiden vinden het bij mij het leukste om een waxkoord knoopketting te maken.
Verder is het misschien handig om eerst je materialen in huis te halen en pas daarna te bepalen wat je prijs is. Nu heb je een prijs, maar je moet eerst nog zien wat voor materialen je inkoopt en wat de prijs daarvan is. Andersom is handiger.
De kunststof parels van Creadream zijn bij mij in de workshops favoriet, zowel bij de kleintjes als bij de oudere meiden. Ze passen bij de kinderkralen, maar het zijn gewoon mooie kralen. En heel betaalbaar.

Succes!
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Eerste kinderworkshop!

Bericht door Kikkertje » vr 19 dec 2008 14:29

Hoe is het gegaan met je workshop?
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Stormpie89
Bead Starter
Berichten:88
Lid geworden op:do 10 jul 2008 18:46
Contacteer:

Re: Eerste kinderworkshop!

Bericht door Stormpie89 » ma 22 dec 2008 20:45

Nou het is geweest hoor. Het ging best goed, de kindenen vonden het allemaal leuk, de een natuurlijk iets meer dan de ander. En de moeder zei dat ze het ook geslaagd vond. Een meisje zei; ik dacht dat sieraden maken saai was, maar het is eigenlijk heel leuk.
Voor de kralen had ik twee bakken mix parels en gewoon twee bakken mix met andere gekleurde kralen. Ik had ze express gemixt, zodat ze wat uit te zoeken hadden, wat dus ook lukte, want ze deden er drie kwartier over. Uiteindelijk duurde het ongeveer drie uur, dus ook wel een goed teken lijkt me.
Het enig nadeel was dat ik dacht dat ze voor 12 jaar wel iets meer zouden kunnen, maar slotjes en dergelijke was nog wel moeilijk, dus die moest ik er zelf aan zetten en daardoor af en toe iets minder tijd om rond te lopen.
Ik kreeg vandaag nog een mail van de moeder dat de jarige het een heel erg leuk feestje vond en een meisje vond het zefls het leukste feestje dat ze ooit had gehad.
Er waren helaas al wel twee armbandjes gesneuveld, maar of dat door de sluitingen komt, betwijfel ik.

Gesloten