Wie helpt mij met mijn ketting

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
Anne-Marie
Bead Reader
Berichten:18
Lid geworden op:di 02 dec 2008 09:43
Locatie:Rijen
Wie helpt mij met mijn ketting

Bericht door Anne-Marie » za 13 dec 2008 20:26

Hoi, ik ben tot n toe autodidact en nog niet zo lang bezig met sieraden maken. Ik zit nu met een probleempje. Ik wil heel graag een ketting of armband maken die een beetje weg heeft van onderstaand voorbeeld (van deze site geplukt, daarvoor mijn excuses). Ik krijg de "bedels" echter niet maai aan de ketting en ik denk dat ik het niet helemaal goed doe. Wie kan mij vertellen hoe ik de bedels (geketteld met nietstiften) mooi aan de ketting krijg. Bij mij vallen ze vooral allemaal naar dezelfde kant en blijven ze niet mooi rondom de ketting zitten !!!!

Ik wil heel graag leren en oefen iedere keer een andere techniek. Bang voor concurrentie hoeft niemand te zijn [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img] want ik werk helemaal voor mezelf en vooral omdat ik de tik heb dat ik "iets móét maken" :lol: . Wie helpt mij ????

Grtjs Anne-Marie

AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door Anne-Marie op zo 14 dec 2008 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tessa
Bead Fanatic
Berichten:1879
Lid geworden op:di 12 apr 2005 15:00
Contacteer:

Re: Wie helpt mij met mijn ketting

Bericht door Tessa » za 13 dec 2008 20:41

Ik denk dat je de kralen heel dicht bij elkaar moet hangen. Dan krijg je een hele volle ketting/armband. Als je een schakel hebt, kun je de nietstiften ook aan verschillende schakels hangen, de een naar boven en de ander naar beneden, dat dan heel dicht bij elkaar en dan krijg je dit.
Groetjes van deze kralenverslaafde!

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Wie helpt mij met mijn ketting

Bericht door Kikkertje » za 13 dec 2008 22:08

Hoi Anne-Marie,
De voorbeelden die jij laat zien zijn volgens mij niet dezelfde technieken. De bovenste is trosjes geketteld op een nietstift en de onderste is naar mijn idee BT, dat is overigens een techniek die ik zelf nog niet uitgeprobeerd heb.

Zoals Tessa zegt, kan je inderdaad ook een volle ketting maken door aan een stuk schakelketting allemaal kralen te kettelen, dat is waarschijnlijk ook wat makkelijker. Als je een trosje maakt op een kettelstift, rijg je eerst een klein kraaltje, dan rijg je alle gekettelde kralen aan de oogjes en dan weer een klein kraaltje. Daarna moet je zorgen dat het oogje dat je maakt, vrij strak op het kleine kraaltje zit. Zo krijg je een strakke tros.

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb. :D
Groetjes, Marjan

De Sierkip
Bead Chatter
Berichten:3860
Lid geworden op:ma 01 sep 2008 14:08

Re: Wie helpt mij met mijn ketting

Bericht door De Sierkip » zo 14 dec 2008 09:55

Hoi Anne-Marie,

Ik ben heel vereerd dat je mijn ketting "van het forum geplukt hebt"! Dat houdt in dat je hem mooi vindt en dat vind ik leuk! :mrgreen: Dat wat Marjan zegt klopt, kijk anders ook hier nog even, daar heb ik het nog iets uitgebreider beschreven.
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?f=14&t=33997" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes ermee!!

Groetjes, Simone

Gebruikersavatar
marindasnippe
Bead Dreamer
Berichten:734
Lid geworden op:zo 19 okt 2008 14:34
Locatie:Utrecht
Contacteer:

Re: Wie helpt mij met mijn ketting

Bericht door marindasnippe » zo 14 dec 2008 11:41

voor die bt armband zou je ook even kunnen kijken op http://www.goitske.nl zij heeft daar namelijk een beschrijving van een btarmband staan

Gebruikersavatar
Romana
Bead Fanatic
Berichten:1878
Lid geworden op:di 08 aug 2006 12:35
Locatie:Groningen
Contacteer:

Re: Wie helpt mij met mijn ketting

Bericht door Romana » zo 14 dec 2008 11:43

Eventueel kun je ook nog even kijken op http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false; daar staat ook veel op :wink:
Liefs Romana

Gebruikersavatar
Anne-Marie
Bead Reader
Berichten:18
Lid geworden op:di 02 dec 2008 09:43
Locatie:Rijen

Re: Wie helpt mij met mijn ketting

Bericht door Anne-Marie » zo 14 dec 2008 21:03

Hee Simone,

Ik vind je ketting heeeeeel erg mooi :yes: . Ik heb dit weekend een armband gemaakt en dat heeft me inderdaad heel veel gepriegel en 4 nagels gekost :cry: maar hij is af. Ik heb de kralen op de nietstiften gedaan, dus bedels gemaakt, en deze rechtstreeks op een jasseron-ketting bevestigd. Het resultaat is niet slecht voor een eerste keer. Ik zal morgen even een foto maken en deze plaatsen, kun je commentaar geven. Ik heb alleen nog geen bijpassend slotje. Ik ga jouw methode ook eens proberen, erg veel meer priegelwerk kan het toch niet worden :D ! Ik heb alleen al vaker het probleem met kettelen gehad dat de oogjes bij het dragen zo snel opengaan en dat dan de ketting/armband "stuk" gaat. Ik gebruik daarom vaak gewoon zilverdraad en maak dan zelf oogjes waarbij ik het draadeinde 1-2 keer om de stift draai (soort prikkeldraad wordt het dan). Beetje "ruwer" maar wel veel steviger.

Bedankt voor de tips.

Grtjs Anne-Marie
simonekuijt schreef:Hoi Anne-Marie,

Ik ben heel vereerd dat je mijn ketting "van het forum geplukt hebt"! Dat houdt in dat je hem mooi vindt en dat vind ik leuk! :mrgreen: Dat wat Marjan zegt klopt, kijk anders ook hier nog even, daar heb ik het nog iets uitgebreider beschreven.
http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?f=14&t=33997" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes ermee!!

Groetjes, Simone

Gebruikersavatar
Anne-Marie
Bead Reader
Berichten:18
Lid geworden op:di 02 dec 2008 09:43
Locatie:Rijen

Re: Wie helpt mij met mijn ketting

Bericht door Anne-Marie » ma 15 dec 2008 10:30

Dit is um dan : mijn armband. Nog in de experimenteer-fase dus ik weet niet of ik hem afwerk of weer recycle. Maar aangezien ik nu twee paar zwaar afgebroken en bekraste nagels heb denk ik toch dat ik hem minstens 1 keer moet dragen :wink: .
Geef u zegen !!!

Grtjs Anne-Marie

Afbeelding
Afbeelding

De Sierkip
Bead Chatter
Berichten:3860
Lid geworden op:ma 01 sep 2008 14:08

Re: Wie helpt mij met mijn ketting

Bericht door De Sierkip » ma 15 dec 2008 12:00

Wat mooi!! Hij is heel goed gelukt, hoor!! :applaus: En een mooie kleurencombi!! Slotje eraan en als je er dan nog een foto van maakt waar hij in zijn geheel opstaat, kun je hem in Show je eigen creatie laten zien!! Dan doe je ook nog automatisch mee met de weekwedstrijd. Zeker weten dan je stemmen krijgt! :D Enneh, niet slopen, hoor! Dat is zonde!

Groetjes, Simone

bebiezjoe
Bead Fan
Berichten:390
Lid geworden op:do 02 okt 2008 20:18

Re: Wie helpt mij met mijn ketting

Bericht door bebiezjoe » ma 15 dec 2008 15:39

Goed gelukt :applaus:

Bebiezjoe
Bea

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: Wie helpt mij met mijn ketting

Bericht door Ellen » ma 15 dec 2008 19:41

Mooi geworden... :banaan: :banaan: ik zou hem ook niet slopen hoor.
Lekker aandoen, en ermee gloren (=wel een raar woord he :oops:).... ik kan zo gauw het goede woord niet vinden. Ik bedoel denk... ervan genieten en ervan laten genieten :D :D Jaaa, dat is het :!:
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
Sjtal
Bead Fan
Berichten:310
Lid geworden op:zo 10 jun 2007 14:33
Locatie:Brabant
Contacteer:

Re: Wie helpt mij met mijn ketting

Bericht door Sjtal » di 16 dec 2008 21:00

De tweede armband is idd BT techniek.
De uitleg daarvan is al gegeven als link.

Een armband maken op de manier dat jij het hebt gedaan lijkt er dan wel op!!
Hij is erg mooi zo!
Bij die van jou zie je dan in het midden de jasseron lopen.
Bij de armband van het voorbeeld (mijn creatie :P :lol: ) zie je in het midden bruin draad lopen.

Om te beginnen is de manier van jou een stuk makkelijker!!
Nog lekker dooroefenen, deze eerste is al erg mooi!
Don't be scared you'll be back on your feet again.

Gebruikersavatar
Sylvi@
Bead Intelligent
Berichten:1479
Lid geworden op:wo 09 jul 2008 15:20
Locatie:Friesland
Contacteer:

Re: Wie helpt mij met mijn ketting

Bericht door Sylvi@ » di 16 dec 2008 21:08

Mooi geworden! Niet slopen hoor! Lekker mee pronken!
Groetjes Sylvia :byebye

Gesloten