Sieraden & Sieraden - etalage webshop

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Rianne van de Ven
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:di 02 dec 2008 19:48
Sieraden & Sieraden - etalage webshop

Bericht door Rianne van de Ven » di 02 dec 2008 21:27

Hallo allemaal,

Even voorstellen:
Ik ben Rianne van de Ven en ik heb mijn eigen webwinkel in kralen en toebehoren. Ook verkoop ik sieraden, maar ben tot de conclusie gekomen dat het erg moeilijk is om deze te verkopen. Volgens mij niet alleen door mij maar ook door vele andere. Daarom ben ik op het idee van een site gekomen waar je tegen een laag tarief kunt etaleren en je sieraden direct via de site kunt verkopen.

Aanbieding Omdat de site nog in de kinderschoenen staat wilde ik tot en met 28 februari geen standaardtarief vragen om in die tijd de site wat meer bekendheid te geven.

Normaal tarief: € 15,- voor 3 maanden, € 27,50 voor 6 maanden en € 50, - voor 12 maanden. Daarnaast vraag ik 15 % van de verkoopprijs voor de taken en diensten die Sieraden en Sieraden levert.

Hoe meer mensen er gaan etaleren hoe meer bekendheid de site krijgt en hoe meer verschillende soorten sieraden de klant heeft om uit te kiezen. Etaleurs kunnen natuurlijk ook meehelpen met promoten door het alle mensen te vertellen die je kent bijvoorbeeld een berichtje op je hyves te zetten en noem het maar op. Zo hoop ik op een soort van sneeuwbal-effect opdat onze sieraden makkelijker een weg vinden naar de klant in Nederland en België (Voornamelijk Vlaanderen want je ne parler pas francais en schrijven kan ik het ook niet zo goed zoals je ziet :D).

Mensen die al een site hebben kunnen het zien als een extra promotie van hun eigen site want op de collectiepagina mag je gewoon je website vermelden en je mag bij de bestelling zoveel reclame maken als je zelf wilt, al doe je er 30 visitekaartjes bij, het zijn jouw klanten en je bent zelf verantwoordelijk voor de bestellingen.

Mensen die geen site hebben en het wel leuk lijkt om hun sieraden via het web te verkopen of te etaleren zonder de moeite te hoeven doen van een site bouwen, deze te onderhouden en promoten zijn ook aan het juiste adres. Het enige wat ik vraag is duidelijke vierkante foto’s van tenminste 550 x 550 pixels in JPG-bestand van je sieraden. Eén logo van 150 x 150 pixels in GIF of JPG-bestand en diezelfde een keer in 100 x 100 pixels in GIF-of JPG-bestand. Een leuk stukje over jezelf en je sieraden en goede omschrijvingen van je sieraden zoals de prijs, maat, lengte, breedte, gebruikte materialen en eventueel een naam voor het sieraad.

Kijk even op de site voor meer info: http://www.sieradenensieraden.com

Ik ben erg benieuwd wat jullie van dit idee en de site vinden en alle opmerkingen, kritieken, reacties, ideeën, commentaar etc. zijn welkom.

Groetjes,
Rianne

Gebruikersavatar
Annelies1958
Bead Dreamer
Berichten:517
Lid geworden op:do 08 mar 2007 11:10
Locatie:Leiden

Re: Sieraden & Sieraden - etalage webshop

Bericht door Annelies1958 » wo 03 dec 2008 09:33

Hoi,

Klinkt niet gek .....
Ik knutsel en friemel graag.
Maar een site opzetten ....., geen kaas van gegeten.
En ook te weinig tijd.
IK zal m'n gedachten er eens over laten gaan ........
Groetjes, Annelies

Gebruikersavatar
Emberlynn
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:do 18 nov 2004 20:28
Locatie:Cuijk
Contacteer:

Re: Sieraden & Sieraden - etalage webshop

Bericht door Emberlynn » wo 03 dec 2008 10:08

Op zich is het een aardig idee, al zijn er al wel meerdere van dit soort sites volgens mij.

Ik vind je prijzen echter behoorlijk hoog moet ik eerlijk bekennen.
Een website zonder reclame met eigen domeinnaam heb je tegenwoordig al vanaf 10 euro per jaar (of zelfs gratis met reclame) en met wat oefenen (of hulp van mede forumleden :lol: ) kom je zelf een heel eind.
De meeste sieradenmaaksters hier maken sieraden voor hun hobby en verkopen ze alleen om dat te kunnen bekostigen; dan is € 15,- , € 27,50 of € 50, - al erg veel geld willen ze nog winst maken. Degenen die het wat professioneler aanpakken hebben meestal ook al een goede website.
Daarnaast vraag ik me af waar die extra 15% voor zijn. Wat valt onder de taken en diensten die Sieraden en Sieraden levert??
Waarschijnlijk voor het vele werk wat het ongetwijfeld gaat kosten om een aankoop te regelen met de werkelijke verkoopster. Je zult het door moeten geven en het geld wat jij ontvangt weer over moeten maken naar de verkoopster enz.

Wat je site betreft vind ik het niet zo professioneel om de voorwaarden die gaan gelden voor de verkoopsters bekend te maken aan klanten die de sieraden gaan kopen. Dat moet tussen jou en jouw klant (degene die op je site adverteert) blijven vind ik. Het lijkt me ook alleen maar verwarrend voor de klanten die sieraden willen kopen; die moeten alleen dat zien wat hen aangaat. Maar dat is mijn mening hoor.

Ik ben heel benieuwd wat anderen ervan vinden en hoop dat dit niet vervelend overkomt, want zo is het niet bedoeld :!:

Rest me te zeggen dat ik vind dat je erg mooie sieraden maakt.
Groetjes Emberlynn

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Sieraden & Sieraden - etalage webshop

Bericht door Kikkertje » wo 03 dec 2008 12:08

Wat ik me bij zoiets afvraag is: hoe krijgt zo'n verzamel sieraden site dan wel de klanten? Je ziet het bij sieraden voor het goede doel, daar loopt het ook geen storm. Ga je dan adverteren of zo, gebruik je daar een deel van de inkomsten van je site voor? Anders zie ik het voordeel van zo'n site niet zo.
Groetjes, Marjan

Rianne van de Ven
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:di 02 dec 2008 19:48

Re: Sieraden & Sieraden - etalage webshop

Bericht door Rianne van de Ven » wo 03 dec 2008 13:55

Hoi allemaal,

Ten eerste ben ik erg blij met deze serieuze reacties en ik zie kritieken totaal niet als vervelend maar als opbouwend. Het is voor mij ook de eerste keer dat ik dit doe en zo kan ik alleen maar dingen leren en zorgen dat de site beter wordt.

Over de voorwaarden heb je inderdaad gelijk. Misschien is het een idee als ik de voorwaarden van mijn webwinkel neem en die naam verander in Sieraden & Sieraden en collagehouders. En het contract buiten de site laat.

Dat standaardtarief ga ik geheel gebruiken voor webhosting, google adwords en betaalde links op sites en dergelijke. Zonder google Adwords ben je tegenwoordig ongeveer nergens meer en bovendien wil ik ook een proffesional de site van Sieraden & Sieraden laten optimaliseren voor de zoekmachines. Dit is allemaal vrij onbetaalbaar als je alleen een site hebt, tenzij je al rijk bent of een keer de loterij wint :D.

En die 15 % is inderdaad voor het vele werk en voor iDEAL want dat kost ook al 0,70 per betaling. En ik zit nog over paypall te denken, maar dat is een vervelende constructie, omdat het duurder is dan iDEAL en het geld op je paypall rekening komt en als je het over wilt maken naar je eigen rekening kost het ook weer zoveel procent of iets dergelijks.

Ik doe dit niet om geld te gaan verdienen, maar omdat ik het leuk vind. En omdat ik vind dat er erg veel mensen zijn die mooie sieraden maken, maar dat het erg moeilijk is om in je eentje je sieraden te verkopen.

Ik denk dat het concept echt kan gaan werken (anders was ik er niet aan begonnen). Het balletje moet echter eerst gaan rollen. En dat kan best even duren, maar geduld loont zullen we maar zeggen.

Vinden jullie trouwens de site mooi? Want wilde het eerst een webdesigner laten doen, maar ik wilde het om MijnWebWinkel software gebouwd hebben en dat werd allemaal te lastig. Dus ben zelf aan de gang gegaan met HTML en dat soort vervelende dingen :).

Groetjes Rianne

Rianne van de Ven
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:di 02 dec 2008 19:48

Re: Sieraden & Sieraden - etalage webshop

Bericht door Rianne van de Ven » zo 07 dec 2008 16:24

Hoi,

Ik heb besloten dat het tot en met 31 mei gratis is om te etaleren en dat de kosten voor elk verkocht sieraad € 2,- bedraagt.

De site moet tenslotte eerst bekend worden en zo kunnen we kijken of het gaat werken.

Ik hoop dat het zo ook aantrekkelijker wordt om te etaleren en dat we er samen iets leuks van kunnen maken.

Groetjes Rianne

Gebruikersavatar
Emberlynn
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:do 18 nov 2004 20:28
Locatie:Cuijk
Contacteer:

Re: Sieraden & Sieraden - etalage webshop

Bericht door Emberlynn » zo 07 dec 2008 23:01

Dat klinkt denk ik voor heel veel mensen meer als muziek in de oren.
Succes, wie weet meld ik me ook nog aan?
Groetjes Emberlynn

fracor
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:vr 30 apr 2010 08:23

Re: Sieraden & Sieraden - etalage webshop

Bericht door fracor » vr 30 apr 2010 08:43

Beste Rianne

Ik heb wel interesse, maar als ik de link aanklik kom ik bij faboulous beads
Is dit avontuur niet van de grondgekomen????

Ik hoor graag van je

Corrina

Gesloten