Soort van elastiek?

Alle tips over producten die niet met kosten besparen te maken heeft kun je hier kwijt.
Mango_
Bead Discoverer
Berichten:22
Lid geworden op:do 07 sep 2006 17:42
Locatie:Dronten
Soort van elastiek?

Bericht door Mango_ » do 07 sep 2006 18:28

Als je in de winkel armbandjes koopt met bijv. pareltjes zit daar vaak niet gewoon draad oid in maar een soort van elastiek.

Waar zou je dit kunnen halen? En hoe heet dit? En ook hoeveel kost het ongeveer?

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » vr 08 sep 2006 06:44

Als je dat witte elastiek bedoelt; dat kun je kopen bij een winkel voor naaibenodigdheden of bij de Zeeman. Is het elastiek doorzichtig dan is het datgene wat wij sieradenmaaksters :D gebruiken en dat kun je gewoon in 1 van de vele webshops kopen.
Succes!
Groetjes Els,

Sem
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:za 28 apr 2007 21:20

Bericht door Sem » za 28 apr 2007 21:42

Hoi,

elastiek is erg gemakkelijk in gebruik.

Tipje; leg knoopje in elastiek en doe er een drupje blanke nagellak op,
goed laten drogen en hij gaat niet meer open.

Wij kopen het bij http://www.goedkoopstekralen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; waar wij bijna alles kopen...
bevalt erg goed.


groet,

Sem

Gebruikersavatar
Sanne
Bead Dreamer
Berichten:686
Lid geworden op:zo 08 okt 2006 21:43
Locatie:Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sanne » zo 29 apr 2007 08:52

bij pipoos hangt speciaal pareldraad, ik weet alleen niet of het elastisch is...
X Sanne
:flirt:

Gebruikersavatar
miranda
Bead Dreamer
Berichten:546
Lid geworden op:zo 15 jun 2003 19:49
Locatie:Eerbeek
Contacteer:

Bericht door miranda » zo 29 apr 2007 16:07

Voor je armbandjes kan je het beste een soort siliconen elastiek kopen.
Dit is zeer stevig. Het knoopje wat je maakt kan je aflakken met blanke nagelak en in de kraal laten verdwijnen.
Zelf gebruik ik het ook.

Afbeelding

Je kan het daar ook kopen per meter.
http://www.mdstyle.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes
Miranda

Gebruikersavatar
Kaloni
Bead Interested
Berichten:182
Lid geworden op:zo 17 aug 2008 16:03
Locatie:Tilburg

soort van elsatiek? Opelon!

Bericht door Kaloni » zo 17 aug 2008 21:54

dit spul wordt in de VS verkocht onder de naam Opelon en het is inderdaad spandex/lycra. superspul. blij dat ik nu ook weet waar ik het in nederland kan kopen: heb net zes klossen in de states besteld :(
bedenk dat je van dit spul veel nodig hebt: reken als je het net gaat gebruken op 80 cm à een meter per armbandje: je ontkomt er niet aan een stuk weg te moeten knippen als je het netjes wil knopen.
ook het rijgen vergt wat handigheid(-jes): je doet de draad vierdubbel, maar je hebt een korter stuk (vierdubbel) nodig dan je kralen bijelkaar meten omdat dit spul heel erg meerrekt. ik heb dit opgelost door een stuk gecoat dun staaldraad ter grootte van het dubbele van een paar centimeter meer dan de uiteindelijke armband als een soort lange rijgnaald dubbel te vouwen met het elastiek erdoorheen, daar de kralen op te rijgen en die 'naald' vervolgens door de kralen te trekken, terwijl je het laatste eindje (vierdubbel) elastiek (waar je mee gaat knopen) stevig vasthoudt. knoop erin, netjes afknippen en dit gaat nooit meer los en raakt ook niet uit vorm (nee, ik heb geen aandelen in Opelon :wink: )
Laatst gewijzigd door Kaloni op ma 18 aug 2008 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Annemie » ma 18 aug 2008 11:17

Handige tip Kaloni, dank je wel!

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: soort van elsatiek? Opelon!

Bericht door Ellen » di 26 aug 2008 20:08

Kaloni schreef:dit spul wordt in de VS verkocht onder de naam Opelon en het is inderdaad spandex/lycra. superspul. blij dat ik nu ook weet waar ik het in nederland kan kopen: heb net zes klossen in de states besteld :(
bedenk dat je van dit spul veel nodig hebt: reken als je het net gaat gebruken op 80 cm à een meter per armbandje: je ontkomt er niet aan een stuk weg te moeten knippen als je het netjes wil knopen.
ook het rijgen vergt wat handigheid(-jes): je doet de draad vierdubbel, maar je hebt een korter stuk (vierdubbel) nodig dan je kralen bijelkaar meten omdat dit spul heel erg meerrekt. ik heb dit opgelost door een stuk gecoat dun staaldraad ter grootte van het dubbele van een paar centimeter meer dan de uiteindelijke armband als een soort lange rijgnaald dubbel te vouwen met het elastiek erdoorheen, daar de kralen op te rijgen en die 'naald' vervolgens door de kralen te trekken, terwijl je het laatste eindje (vierdubbel) elastiek (waar je mee gaat knopen) stevig vasthoudt. knoop erin, netjes afknippen en dit gaat nooit meer los en raakt ook niet uit vorm (nee, ik heb geen aandelen in Opelon :wink: )
Waar kun je het dan in Nederland bestellen. Ik zie iets over het hoofd geloof ik, maar ik weet niet wat :?: :?:
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Re: Soort van elastiek?

Bericht door madebyme » di 26 aug 2008 20:23

Wat is dan het verschil tussen siliconen en rekbaar nylon? Laatst kon ik in een webwinkel kiezen uit deze 2, maar ik wist het verschil niet! (Ik dacht dat dat bij handwerkparadijs was.)

Karin van den Broek
Bead Reader
Berichten:9
Lid geworden op:di 09 sep 2008 20:56

Re: Soort van elastiek?

Bericht door Karin van den Broek » di 09 sep 2008 22:17

Hoi,
Het meeste voor sieraden wordt inderdaad het Nylon Elastisch draad gebruikt en het Siliconen Elastisch draad.
Het voordeel van siliconen elastisch draad is dat het sterker is dan nylon draad. In het begin zijn ze ongeveer wel even sterk, maar mijn eigen ervaring is dat na verloop van tijd qua sieraden dragen, het siliconen meer kan door staan.

Je hebt in het nylon draad dan nog wel elastisch en inelastisch, dit laatste rekt maar een mini beetje.

Groetjes Karin

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Re: Soort van elastiek?

Bericht door hadewijch » wo 10 sep 2008 06:38

ik heb het van de week bij pipoos gekocht
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Gebruikersavatar
Kaloni
Bead Interested
Berichten:182
Lid geworden op:zo 17 aug 2008 16:03
Locatie:Tilburg

Re: Soort van elastiek?

Bericht door Kaloni » wo 10 sep 2008 07:09

hebben ze opelon bij pipoos? mooie ontwikkeling. mag ik weten wat je betaald hebt?
Groetjes,
Karin

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Re: Soort van elastiek?

Bericht door madebyme » wo 10 sep 2008 12:07

PieKa schreef:Hoi,
Het meeste voor sieraden wordt inderdaad het Nylon Elastisch draad gebruikt en het Siliconen Elastisch draad.
Het voordeel van siliconen elastisch draad is dat het sterker is dan nylon draad. In het begin zijn ze ongeveer wel even sterk, maar mijn eigen ervaring is dat na verloop van tijd qua sieraden dragen, het siliconen meer kan doorstaan.

Je hebt in het nylon draad dan nog wel elastisch en inelastisch, dit laatste rekt maar een mini beetje.

Groetjes Karin
Dus er moet echt siliconen bijstaan begrijp ik?

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Re: Soort van elastiek?

Bericht door hadewijch » wo 10 sep 2008 12:41

Kaloni schreef:hebben ze opelon bij pipoos? mooie ontwikkeling. mag ik weten wat je betaald hebt?

het is van" make me"
er staat gewoon nylondraad elastisch transparant 0,8mm-5 meter

prijs 2,65 euro
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

Karin van den Broek
Bead Reader
Berichten:9
Lid geworden op:di 09 sep 2008 20:56

Re: Soort van elastiek?

Bericht door Karin van den Broek » wo 10 sep 2008 13:09

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het er ook niet bij had staan, heb het er nu bij gezet van de Siliconen Draad.
Heb net ook even op andere sites gekeken en daar staat ook niet bij dat het van siliconen is maar meestal weer wel dat het Nylon elastische draad....
Groetjes Karin

Gesloten