bespaar tips

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gebruikersavatar
Aanitaa
Bead Interested
Berichten:111
Lid geworden op:di 29 jul 2008 10:25
Locatie:Almelo
bespaar tips

Bericht door Aanitaa » zo 31 aug 2008 10:05

Hoi iedereen,

Zoals jullie misschien wel gelezen hebben, ben ik pas sinds kort aan het kralen. Ik vind het ontzettend leuk en wil graag alle technieken uitproberen maar merk dat het kopen van alle verschillende kralen, draden en andere benodigdheden nogal duur is!

Dus ik dacht misschien hebben jullie nog goede bespaartips?
Zo las ik hier ergens over kettelen met gewoon draad inplaats van kant en klaren stiften. Dat leek me nu een goede manier om hoge kosten wat lager te krijgen. Van dat soort dingen bedoel ik dus.

Ik ben heel benieuwd!

Groetjes, Anita
Liefs, Anita

Hilde
Bead Intelligent
Berichten:1255
Lid geworden op:di 20 sep 2005 16:59
Locatie:Nijmegen

Re: bespaar tips

Bericht door Hilde » zo 31 aug 2008 11:45

Wat ik veel heb gedaan toen ik pas met de hobby begon was kettingen kopen op een rommelmarkt. Vaak zitten daar mooie kralen bij waar je naar hartelust mee kunt oefenen zonder veel geld kwijt te zijn.

Ook kun je hier op het forum kijken als er iemand restjes te koop aanbiedt. Dan ben je vaak ook goedkoper uit.

Vaak zijn kralen en toebehoren bij een webwinkel goedkoper dan in een "echte" winkel.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Re: bespaar tips

Bericht door Irene van der Maas » ma 01 sep 2008 20:18

Misschien mixen kopen, deze zijn vaak goedkoper dan losse kralen....
Irene van der Maas

Gebruikersavatar
Aanitaa
Bead Interested
Berichten:111
Lid geworden op:di 29 jul 2008 10:25
Locatie:Almelo

Re: bespaar tips

Bericht door Aanitaa » ma 01 sep 2008 21:15

Thanks, dat vind ik al goede ideeën :applaus: . Ik heb idd al een kralenmix gekocht, gewoon omdat ik alles leuk vindt en anders toch niet kan kiezen :P.

Zal hier ook eens op het forum kijken voor restjes. En op zoek naar rommelmarkten :p.

Ook heb ik ook maar eens wat oud ijzerdraad (van toen ik in mijn jeugd nog graag soldeerde en andere ijzeren dingetjes maakten) uit de kast gehaald om het rondjes maken te oefenen. Vond het zo zonde om direct mn kettelstiften te mishandelen :P.

Meer tips zijn natuurlijk altijd nog welkom :D.

Groetjes, Anita
Liefs, Anita

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Re: bespaar tips

Bericht door flapflap » ma 01 sep 2008 23:22

Meer goede raad dan een tip: hoe goedkoop ze ook lijken, koop nooit kralen bij de Blokker, dat is echt troep :? Verf die eraf komt en dat soort zaken.
~Audrey~

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Re: bespaar tips

Bericht door Irene van der Maas » di 02 sep 2008 07:15

Ja, alle waar naar zijn geld natuurlijk...
Als je minder geld kwijt wilt kom je natuurlijk eerder uit op bijvoorbeeld geperste kralen, handgemaakt is natuurlijk duurder.
En je zult ook wel merken dat er heel veel prijzen zijn bij bijvoorbeeld slotjes, maar let op: goedkoop is niet altijd goed....
Irene van der Maas

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: bespaar tips

Bericht door Sandra » di 02 sep 2008 07:41

Dat van blokker is echt slecht inderdaad. Ik vind zelf wel dat je als je bij 'n webwinkel koopt je er ook vanuit mag gaan dat de kralen goed blijven, hoe goedkoop het ook is. Wat heb je er anders aan. Zo ook bij slotjes, als je eenmaal merkt dat het snel breekt, neem ik aan dat 'n webwinkel het niet meer levert, want niets is zo irritant als iets wat breekt terwijl de creatie al klaar is. Ik bedoel ik kan me niet voorstellen dat 'n webwinkel iets verkoopt waarvan je al kan weten dat het makkelijk breekt of afbladert.

Gebruikersavatar
Aanitaa
Bead Interested
Berichten:111
Lid geworden op:di 29 jul 2008 10:25
Locatie:Almelo

Re: bespaar tips

Bericht door Aanitaa » di 02 sep 2008 10:50

Hey,

Ik vind juist kopen bij webwinkels wat eng omdat je de spullen niet kunt zien. Maar heb vanmorgen al bij creadream zo'n leuke dingen gezien dat ik ben overgehaald :P.

O oww, ik heb wel wat rocailles bij blokker weggehaald, de rest van de stuff niet want ik vond t al flut :P. Maar ik dacht dat die niet zouden kunnen verkleuren/afgeven :S.

Groetjes,
Liefs, Anita

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Re: bespaar tips

Bericht door madebyme » di 02 sep 2008 13:14

Aanitaa schreef:Hey,

Ik vind juist kopen bij webwinkels wat eng omdat je de spullen niet kunt zien. Maar heb vanmorgen al bij creadream zo'n leuke dingen gezien dat ik ben overgehaald :P.

O oww, ik heb wel wat rocailles bij blokker weggehaald, de rest van de stuff niet want ik vond t al flut :P. Maar ik dacht dat die niet zouden kunnen verkleuren/afgeven :S.

Groetjes,
Kwaliteitsrocailles zijn niet eens zoveel duurder, misschien ook een tip? Dan spaar je eigenlijk uiteindelijk ook geld uit.
Maar koop ook wel eens wat bij de blokker, hoor.

Persoonlijk vind ik de spullen van webwinkels vaak ook niet zo, dit geldt voor de KRALEN,
andere materialen kunnen wel. Kralen vind ik meestal exlusiever bij kleinere winkeltjes. Wel duurder, maar als je vaker bent teleurgesteld bij webwinkels... (koop alleen bij winkels met goede foto's.)
Ook een tip: koop niet meteen 40 kralen van 1 voor als ze tegenvallen, maar die eerst een proefbestelling. Wel lastig, en je moet 2 x verzendkosten betalen, maar bij webw. met lage v.z. kan dit wel.


Nog een tip (wat ben ik ineens helder ;-)): reken precies uit wat je nodig hebt. Dit kun je doen met bv de designtool van create your style.
Ga hier maar eens mee prutsen: http://www.create-your-style.com/websit ... gntool.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Kaloni
Bead Interested
Berichten:182
Lid geworden op:zo 17 aug 2008 16:03
Locatie:Tilburg

Re: bespaar tips

Bericht door Kaloni » di 02 sep 2008 13:44

ooh das nou es een SUPERTIP! :banaan: (nu kom ik helemaal nooit meer achter mijn computer vandaan)
Groetjes,
Karin

Gebruikersavatar
Aanitaa
Bead Interested
Berichten:111
Lid geworden op:di 29 jul 2008 10:25
Locatie:Almelo

Re: bespaar tips

Bericht door Aanitaa » wo 03 sep 2008 17:45

De designtool is echt hartikke leuk joh. Bedankt voor de tips :D
Liefs, Anita

Gebruikersavatar
Emberlynn
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:do 18 nov 2004 20:28
Locatie:Cuijk
Contacteer:

Re: bespaar tips

Bericht door Emberlynn » wo 03 sep 2008 19:00

madebyme schreef:Ook een tip: koop niet meteen 40 kralen van 1 voor als ze tegenvallen, maar die eerst een proefbestelling. Wel lastig, en je moet 2 x verzendkosten betalen, maar bij webw. met lage v.z. kan dit wel.
Dat is echt niet nodig; als iets erg tegenvalt mag je het altijd ruilen binnen 7 dagen. :D
Groetjes Emberlynn

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Re: bespaar tips

Bericht door madebyme » wo 03 sep 2008 20:18

Emberlynn schreef:
madebyme schreef:Ook een tip: koop niet meteen 40 kralen van 1 voor als ze tegenvallen, maar die eerst een proefbestelling. Wel lastig, en je moet 2 x verzendkosten betalen, maar bij webw. met lage v.z. kan dit wel.
Dat is echt niet nodig; als iets erg tegenvalt mag je het altijd ruilen binnen 7 dagen. :D
da's ook weer waar! Niet overal trouwens. Maar goed, leuk dat jullie de designtool leuk vinden! ben ook dol op 'm ;-)

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Re: bespaar tips

Bericht door Haematodipsia » do 04 sep 2008 10:12

Wettelijk gezien mag je overal ruilen hoor. Dus als ze moeilijk doen, gewoon moeilijk terugdoen, jij bent in je recht.

Verder ben ik niet goed in besparen :D

Gebruikersavatar
CreaCorina
Bead Fanatic
Berichten:1955
Lid geworden op:vr 08 feb 2008 20:58
Locatie:Nijmegen
Contacteer:

Re: bespaar tips

Bericht door CreaCorina » do 04 sep 2008 10:38

Snuffelen op Marktplaats is misschien ook nog een tip :wink:
Groetjes van Corina

Afbeelding

Gesloten