Augustus 2008 (2)

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Gesloten
-Gittekuhh-
Bead Interested
Contacteer:
Augustus 2008 (2)

Bericht door -Gittekuhh- » ma 01 sep 2008 13:10

Dit zijn nog wat spulletjes van augustus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kan iemand me misschien helpen met een prijs te maken voor de sieraden? Hoe doen jullie dit/ Hoe kan je weten of een prijs goed is of niet?
What's in a name ? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet.
(W.S.)

Ballet , a love , a passion ..

Lynn
Bead Intelligent
Contacteer:

Re: Augustus 2008 (2)

Bericht door Lynn » ma 01 sep 2008 17:23

Leuk! Je eerste twee vind ik het mooist!
Groetjes Lynn

Joanelle
Bead Interested

Bericht door Joanelle » ma 01 sep 2008 18:44

Mooie sieraden! :applaus:
Voor het berekenen van de prijs moet je volgens mij een vaste formule vaststellen. Als je gaat gokken wordt het vaak te goedkoop of te duur. Daarover hoorde ik eens een waargebeurd verhaal. Ze verkochten in een supermarkt zeep voor 1 euro per stuk en niemand wilde het kopen. Ze dachten: zulke goedkope zeep zal wel troep zijn (of in het geval van sieraden: plastic e.d.) en pas toen ze (dezelfde!) zeep voor 10 euro per stuk gingen verkopen, begonnen mensen het aan te schaffen. :roll:
Maar goed, over die verkoop formule: Bereken je materiaalkosten en bedenk wat je per werkuur wilt verdienen en rond het bedrag dan af naar een mooi verkoop bedrag (9,50 of 9,95) of reken tweemaal de materiaalkosten... eventjes uitproberen denk ik.
Ik vind het zelf heel erg moeilijk. Tegenwoordig kopen mensen de leukste dingen gewoon voor 4 euro bij de Bijoux Brigitte... :cry: Terwijl ik in sommige van mijn stukken een week werk heb... Daar kan ik dus niks aan verdienen.
kraaltje... nog één ... wat? Is het al zo laat?

Ellen
Bead Monster

Bericht door Ellen » di 02 sep 2008 11:53

Mooi, vooral de 1e :!:
Groetjes Ellen.

CreaCorina
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door CreaCorina » wo 03 sep 2008 08:00

Leuke sieraden!

Ik zou inderdaad aan de hand van de materiaalkosten en werkuren bepalen wat de prijs wordt.
Groetjes van Corina

Afbeelding

Aanitaa
Bead Interested

Bericht door Aanitaa » wo 03 sep 2008 10:00

Leuke sieraden.

Qua prijzen, dat lijkt me echt moeilijk. Als ik de websites van leden hier bekijk zie ik zoveel verschillende prijzen. Wonderlijk is dat. En idd is te laag prijzen ook niet goed. Dan denk je toch dat er iets mis is?!

Groeten, Anita
Liefs, Anita

madebyme
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door madebyme » wo 03 sep 2008 11:17

Die laatste ketting vind ik heel mooi.

Bij prijzen moet je ook kijken naar hoe je jezelf ziet. Zie je jezelf als een ontwerper of hobbyist? Wat is het doel van je verkoop? Geld verdienen of mensen blij maken? Quitte spelen of geld verdienen?
Ik denk dat de prijzen daarom zo verschillend zijn bij iedereen, omdat iedereen anders naar zichzelf kijkt. Je moet gewoon kijken naar wat JIJ ervoor wilt hebben. Hoeveel geld compenseert het 'missen' van het sieraad? (Als het verkocht is, is het weg -> wat moet daar tegenover staan voor jouw gevoel?)

Groetjes m.

Annemie
Bead Brilliant
Contacteer:

Bericht door Annemie » wo 03 sep 2008 16:45

Mooi allemaal!! Je laatste ketting heeft een mooie hanger!

Ik bereken wat alles gekost heeft en vermenigvuldig die prijs met 2. Dan netjes afronden. Ik vermoed dat ik er in de praktijk dan 20% op verdien, want je hebt ook kosten van de site, de enveloppen, tangen, mislukte creaties (en dus verprutst draad/ringetjes/..), verzendkosten op je aankopen, papier etc. Maar, ik ben dus echt een hobbyist en ik vind het heel leuk als mensen iets van mij willen dragen.

Gesloten