Tijd voor nieuwe forumversie -> tips?

Heb je opmerkingen, tips of vragen over het forum? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 28 jul 2008 10:44

het zou heel veel werk zijn dat te splitsen. voor de enkele keer dat er ook kralen ge-upload zijn en de paar mensen die het liever apart hebben....daarvoor vind ik het teveel werk om te splitsen, sorry.

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door madebyme » ma 28 jul 2008 18:10

Sandra schreef:het zou heel veel werk zijn dat te splitsen. voor de enkele keer dat er ook kralen ge-upload zijn en de paar mensen die het liever apart hebben....daarvoor vind ik het teveel werk om te splitsen, sorry.
prima hoor! Het is maar een gedachte van mij. Als ik het zeg sta ik er verder niet bij stil hoeveel werk het is.

Succes verder met de site,
madebyme.

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Re: Tijd voor nieuwe forumversie -> tips?

Bericht door Jolanda van soest » wo 20 aug 2008 09:20

ik moet wel wennen aan het nieuwe forum :oops: :oops: .
Zal waarschijnlijk wennen zijn, maar de letters/bloemen/kralen dansen af en toe voor mn ogen.
Ik hoop dat je het niet verkeerd opvat : het is goed bedoeld, want ik weet dat het veel werk is allemaal.
Groetjes van jolanda

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Tijd voor nieuwe forumversie -> tips?

Bericht door Sandra » wo 20 aug 2008 09:58

Oh dat vat ik niet verkeerd op hoor, ik heb liever dat mensen eerlijk zeggen en ik er dan dus nog wat aan kan doen, dan dat iedereen zijn mond houdt.
Wat zou je precies anders willen aan het forum? Ik kan nog niet garanderen dat het dan ook zal veranderen, maar stel dat meer dan 50% van de bezoekers het te druk vinden dan wil ik het gerust wijzigen.

Gebruikersavatar
Joanelle
Bead Interested
Berichten:190
Lid geworden op:wo 03 okt 2007 09:39
Locatie:Alphen aan den Rijn

Re: Tijd voor nieuwe forumversie -> tips?

Bericht door Joanelle » wo 20 aug 2008 10:29

Hi!
Eventjes wennen aan de nieuwe site, maar het gaat al beter dan gisteren :)
Ik heb één vraagje/ opmerking: Ik kijk elke dag bij de nieuwe berichten en klik dus nu in de nieuwe forumversie op 'toon nieuwe berichten'. Dan ga ik, na het lezen van bericht nr. 1, terug naar de lijst... en zo verder tot ik de meeste berichten heb gelezen. Voorheen zag je aan een andere kleur dat je een bericht al eens had aangeklikt, maar dat is nu niet het geval.
Misschien is dat te veranderen? Of doe ik iets anders dan anders? Ik vind het namelijk handig als ik niet alle berichten in één keer kan bekijken, om later in 1 oogopslag te zien welke ik al eens heb aangeklikt...
kraaltje... nog één ... wat? Is het al zo laat?

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Tijd voor nieuwe forumversie -> tips?

Bericht door Sandra » wo 20 aug 2008 10:33

Ik snap wat je bedoelt. Momenteel is het zo dat er iets groens op is als het nog niet gelezen is. Alleen zijn een paar iconen, zoals als het populair is, altijd hetzelfde. Zie ook eventueel http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?f=28&t=33202" onclick="window.open(this.href);return false; .

Ik zal binnenkort eens kijken hoe ik kan zorgen dat de iconen van sticky topic, populaire topic en mededeling 2 verschillende plaatjes hebben, nl 1 voor niet-gelezen en 1 voor gelezen.

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: Tijd voor nieuwe forumversie -> tips?

Bericht door Ellen » wo 20 aug 2008 11:46

Joh, even erg wennen hoor. De lay-out is erg leuk.
Maar hoe het allemaal werkt, moet ik nog even goed kijken!
Komt vast goed :D
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Tijd voor nieuwe forumversie -> tips?

Bericht door Sandra » wo 20 aug 2008 11:57

Als er iets onduidelijk is mogen jullie gerust vragen he. Je bent dan vast niet de enige met dezelfde vraag, dus anderen hebben er ook vast wat aan als je wat vraagt en ik dat hier beantwoord.

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: Tijd voor nieuwe forumversie -> tips?

Bericht door Jewel » wo 20 aug 2008 18:52

Hé Sandra! :D Mijn complimenten voor je nieuwe forum! Ziet er goed uit! Stukken gezelliger :applaus:
Ik hoop dat de leden er een beetje aan kunnen wennen, want ook wij stappen binnenkort (beetje noodgedwongen) over op de nieuwe versie ( wordt al een tijdje aan gewerkt).

groetjes en succes!
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: Tijd voor nieuwe forumversie -> tips?

Bericht door Ellen » do 21 aug 2008 09:55

Ik heb toch een vraag.
Is er een snelle manier :idea: om nadat je een reactie hebt geplaatst in een topic, om terug te komen naar het overzicht van toon nieuwe berichten :?:
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Tijd voor nieuwe forumversie -> tips?

Bericht door Sandra » do 21 aug 2008 10:04

Nog niet, wil ik wel nog gaan maken. Ik had het al keer geprobeerd, nl naast forumoverzicht de link naar nieuwe berichten, maar die past er niet altijd. moet dus nog een plekje zien te vinden waar het makkelijk past en niet teveel ruimte kost...

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Tijd voor nieuwe forumversie -> tips?

Bericht door Sandra » do 21 aug 2008 10:38

Het werkt nu. :) Rechtsboven, bij de rij van de zoekfunctie, staat nu altijd 'Toon nieuwe berichten'.

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: Tijd voor nieuwe forumversie -> tips?

Bericht door Ellen » do 21 aug 2008 17:59

Jaaa, wat goed van je!
Fijn dat scheelt een boel geklik met de muis :D
Groetjes Ellen.

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Re: Tijd voor nieuwe forumversie -> tips?

Bericht door Jolanda van soest » do 21 aug 2008 20:05

Sandra schreef:Oh dat vat ik niet verkeerd op hoor, ik heb liever dat mensen eerlijk zeggen en ik er dan dus nog wat aan kan doen, dan dat iedereen zijn mond houdt.
Wat zou je precies anders willen aan het forum? Ik kan nog niet garanderen dat het dan ook zal veranderen, maar stel dat meer dan 50% van de bezoekers het te druk vinden dan wil ik het gerust wijzigen.

ik heb even rustig zitten kijken en ik weet nu wat het precies is.

De blauwe bloementjes aan de zijkant blijven mijn aandacht opeisen als ik de berichten zit te lezen ( wat een geneuzel eigenlijk hé...).
En ik heb het idee dat de tekst kleiner is of het kader is smaller dan eerst.

is dat ook zo?
Groetjes van jolanda

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Tijd voor nieuwe forumversie -> tips?

Bericht door Sandra » do 21 aug 2008 20:44

Ik heb zelf niet het idee dat de tekst kleiner is, het is wel veel minder breed. Het was eerst gewoon net zo breed als bij je monitor past, nu is het standaard 800x600 breedte. Kan misschien ooit puzzelen zodat het breder kan, maar dat is heel lastig ben ik bang....
Het achtergrondplaatje heb ik al iets lichter van kleur laten maken (voordat het online ging) zodat het echt achtergrond is en niet 1 geheel. Ik persoonlijk vind het wel meevallen qua opvallendheid....maar misschien verschilt het ook per monitor.

Gesloten