Wat vragen voor swarovski oorsteker?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » di 17 jun 2008 14:07

Maar ook niet veel te weinig vragen wat bijna iedereen hier doet :wink:

Het valt me ook soms op dat mensen met hele lage prijzen amper iets verkocht krijgen en mensen met normale prijzen net goed verkopen.

roos
Bead Discoverer
Berichten:43
Lid geworden op:di 04 jul 2006 21:25

Bericht door roos » di 17 jun 2008 17:10

helemaal eens met haematodipsia, ik verbaas me ook altijd over die superlage prijzen die veel dames hanteren.
ik ben van mening dat als je iets aparts maakt en goede service biedt, mensen daar graag geld voor uit geven. ik doe mijn kettingen altijd "over de kop", dus 7,50 kostprijs is 15,= verkoopprijs. 40% gaat naar een goed doel, de overige 10% gebruik ik om te investeren in presentatiemateriaal, boekjes en dergelijke.
kettingen kosten bij mij tussen de 10 en 30 euro.
ik laat alleen nooit wat zien omdat ik nogal onhandig ben met de computer... dit berichtje plaatsen is mijn limit...

groetjes, Nineke

roos
Bead Discoverer
Berichten:43
Lid geworden op:di 04 jul 2006 21:25

Bericht door roos » di 17 jun 2008 17:17

nog even een opmerking:
ik werkte vroeger in een winkel en had daar een oudere man als chef. Hij zei altijd: je moet niet te goedkoop zijn, dan denken de mensen dat je troep verkoopt. Dus als iets niet liep, maakten we de prijs hoger.
ik dacht eerst die vent is maf, maar ik heb ontdekt dat het echt werkt!
Dit geldt natuurlijk alleen als je mooie spullen verkoopt, met rommel ben je altijd te duur.
Bij mij werkt het ook, want ik verkoop ongeveer 400-450 kettingen per jaar

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » di 17 jun 2008 18:45

Ik denk dat je hoe dan ook niet teveel rekening mee moet houden wat je er zelf voor zou geven ;)
roos schreef: Dit geldt natuurlijk alleen als je mooie spullen verkoopt, met rommel ben je altijd te duur.
:thumb: Daarnaast kan ik me ook wel vinden in wat Haematodipsia zegt, alleen kan ik me het gevoel van Hadewich ook goed voorstellen.

En nu wijs ik terug naar het berichtje van madebyme en vind ik dat we terug on topic kunnen en wil ik zeggen dat ik vind dat je het netjes opgelost hebt, goede prijs en goed gevoel :thumb:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door madebyme » di 17 jun 2008 20:32

Mar-JoYa schreef:Ik denk dat je hoe dan ook niet teveel rekening mee moet houden wat je er zelf voor zou geven ;)
roos schreef: Dit geldt natuurlijk alleen als je mooie spullen verkoopt, met rommel ben je altijd te duur.
:thumb: Daarnaast kan ik me ook wel vinden in wat Haematodipsia zegt, alleen kan ik me het gevoel van Hadewich ook goed voorstellen.

En nu wijs ik terug naar het berichtje van madebyme en vind ik dat we terug on topic kunnen en wil ik zeggen dat ik vind dat je het netjes opgelost hebt, goede prijs en goed gevoel :thumb:
Dank je :-)!
Ik vond het vandaag ineens toch weer aan de hoge kant, maar idd, je bent ook veel geld kwijt aan materialen die je niet gebruikt, pr (folders ed) en ga zo maar door. Het is iig geval niet een een over the top prijs, dus het kan wel :-).
Iets anders.
Weet je wat bij mij ook nog meespeelt? Dat ik chronisch vermoeid ben. Als het me veel moeite heeft gekost om iets te maken, dan KAN ik het gewoon niet goedkoop van de hand doen. Ik weet dat het gek klinkt en misschien is het ook wel discutabel (weet ik niet zo goed), maar toch is het zo!

heb nog een extra vraag:
als je nou het sieraad mooi verpakt, laat je dat dan ook meewegen in de prijs? Ja toch, want het is deel van jouw stijl zeg maar. Ik bedoel: als je
een exlusief kledingstuk koopt dan hangt er ook een exclusief kaartje aan.
Daar betaal je dan ook voor, indirect.
groetjes m!

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » di 17 jun 2008 21:00

Hoi Madebyme,

Ik heb net de neiging te zeggen iets te weinig gevraagd door de mooie verpakking dus dat laat ik zeker meespelen

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door madebyme » di 17 jun 2008 21:39

Haematodipsia schreef:Hoi Madebyme,

Ik heb net de neiging te zeggen iets te weinig gevraagd door de mooie verpakking dus dat laat ik zeker meespelen
Dank je voor je antwoord :-) zal er nog eens over nadenken... (ga nu natuurlijk geen andere prijs meer hanteren voor die mensen, maar het is zeker iets om over na te denken)

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » wo 18 jun 2008 10:56

Ik heb dat onder de noemer cadeauservice op mijn site staan, met aparte kosten. Anders gaat het "gewoon" in een bubble-enveloppe met vloeipapier. Soms bij bijzondere opdrachten oid doe ik er uit mezelf iets leuks om heen, zonder dat dit meegewogen is in de prijs, is net even dat stapje extra om je te onderscheiden en een stukje klantenbinding is niet onbelangrijk ;)
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
madebyme
Bead Dreamer
Berichten:707
Lid geworden op:do 17 aug 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door madebyme » wo 18 jun 2008 14:59

Mar-JoYa schreef:Ik heb dat onder de noemer cadeauservice op mijn site staan, met aparte kosten. Anders gaat het "gewoon" in een bubble-enveloppe met vloeipapier. Soms bij bijzondere opdrachten oid doe ik er uit mezelf iets leuks om heen, zonder dat dit meegewogen is in de prijs, is net even dat stapje extra om je te onderscheiden en een stukje klantenbinding is niet onbelangrijk ;)
Hier kan ik me wel in vinden.

Gebruikersavatar
kralie
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 29 sep 2006 10:44
Locatie:Middelburg
Contacteer:

Re: Wat vragen voor swarovski oorsteker?

Bericht door kralie » di 22 jun 2010 10:46

vind 7 euro wel echt weinig hoor! dacht tussen de 15 en 19 euro
Beadle, kralen&sieradenwinkel Middelburg

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: Wat vragen voor swarovski oorsteker?

Bericht door sanegdokter » di 22 jun 2010 11:59

Ik denk dat ze wel verkocht zijn aangezien het een topic uit 2008 betreft. :wink: Ik zal er daarom een slotje op doen.
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Wat vragen voor swarovski oorsteker?

Bericht door Mar-JoYa » di 22 jun 2010 21:31

sanegdokter schreef:Ik denk dat ze wel verkocht zijn aangezien het een topic uit 2008 betreft. :wink: Ik zal er daarom een slotje op doen.

Kon het niet laten :mrgreen: :oops: :mrgreen: :oops: maar ze zijn er nog voor de liefhebber:

http://handmaed.webs.com/apps/webstore/ ... how/220964" onclick="window.open(this.href);return false;
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gesloten