Tijd voor nieuwe forumversie -> tips?

Heb je opmerkingen, tips of vragen over het forum? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:
Tijd voor nieuwe forumversie -> tips?

Bericht door Sandra » di 27 mei 2008 13:46

Ik ga binnenkort eindelijk overstappen naar een nieuwe forumversie met dan ook eindelijk..... :banaan: een eigen lay-out! Ik wilde al veel eerder een eigen lay-out, maar ik wist al dat er een nieuwe forumversie aan gaat komen. En aangezien het jammer zou zijn als de lay-out dan weer opnieuw ingebouwd moet worden....wilde ik wachten tot het overschakelen naar de nieuwe versie mogelijk is.

Nu is mijn vraag: hebben jullie tips, wensen of ideeen? Dingen die je bv mist op dit forum? Dingen waar je je aan ergert? Dingen die leuker kunnen? Alle tips zijn welkom. :)

Wat ik bijvoorbeeld wil toevoegen is het volgende:
- eens per week mag iedere forumlid stemmen op een creatie die is geupload naar het forum.
- Eens per 15 weken mag iedereen stemmen op de creaties die de afgelopen 15 weken 'sieraad van de week' is geworden. Die krijgt dan een 20,- waardebon van CreaDream.

Ook denk ik eraan samen inkopen weer toe te voegen. Eerst mocht dit, maar omdat er uiteindelijk bij groothandels en fabrieken samen ingekocht werd had ik dat subforum verwijderd. Ik zou dit nu weer kunnen toevoegen, op voorwaarde dat er eerst naar mij gemaild wordt voordat de sameninkoop gestart wordt.

Ik wil ook bv wat nieuwe smilies toevoegen, ik weet niet of jullie specifieke onderwerpen missen bij de smilies?

Kortom: alle tips zijn welkom. Alvast bedankt voor het meedenken! :D

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » di 27 mei 2008 13:58

Hi Sandra,

Ik vind het forum eigenlijk wel goed zoals het is van lay-out en zoals ze zeggen: never change a winning team.

Persoonlijk zou ik wel een stukje aanmaken speciaal voor de 'newbies'. Sommige vragen worden zo vaak gesteld dat niemand nog moeite doet om ze te beantwoorden. Ik wil mij best bezig houden met het maken enz van zo'n stukje omdat het voor iedereen handig kan zijn.

De smilies gebruik ik amper behalve een paar standaard die er al zijn.

Dat samen inkopen vind ik wel een goed idee. Maar dan zou ik onderscheid maken. 1. iemand koopt bij een webshop en wil samen kopen om bvb korting te krijgen of geen verzending 2. iemand koopt echt in bulk bij leverancier ofzo. Bij 1 zou ik zeggen geen toestemming vragen, bij 2 wel.

Dat van die foto's is misschien leuk maar zelf kijk ik daar niet naar. Hoe kom je eigenlijk op 15 weken?

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 27 mei 2008 14:03

Bedankt voor de tip over regel van samen inkopen. Bij dat 1ste zou het inderdaad altijd wel mogen ja, bij de 2de hangt het er vanaf. Amerikaanse webshop bv wel, maar een fabriek uit India niet. Die regel zal ik dan er inderdaad bij vermelden, zodat ze geen toestemming vragen voor een topic die over verzendkosten of korting gaat.

Wat lay-out betreft zou ik het leuk vinden als de lay-out wat gezelliger, creatiever over zou komen. De lay-out zal sowieso anders zijn bij de nieuwe forumversie, dus dan maar liever meteen een mooie lay-out. ;-)

Dat van samenvatting van newbies vind ik een goed idee en fijn dat je wel wil helpen met het opstellen! Alleen zet ik de tekst dan liever op http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false; (zodat ook niet-forummers er wat aan hebben) en dan met een sticky topic verwijzing naar de nuttige pagina's. Misschien kan je me mailen welke instructies volgens jou missen? Voor het geval ik wel al wat op Kralen.com heb....

Het idee van 15 weken is zodat mensen de leukste uit 15 sieraden moet kiezen. Zou ook bv 10 of 20 kunnen zijn, is nog maar 'n idee. Dus iedere week stemmen voor de eer, en dan eens in de zoveel tijd uit al die gewonnen creaties weer 1 kiezen, die dan prijs krijgt. Zorgt voor wat leuke activiteit, denk ik...dat je kan zien welke meest populair zijn enzo....Ik had dit idee al meer dan 'n jaar geleden, toen ik net begon met het uploadformulier, maar ja de tijd he....vandaar dat dat soort wedstrijden nog niet eerder is gestart.

Gebruikersavatar
Moon
Bead Dreamer
Berichten:725
Lid geworden op:ma 09 okt 2006 08:59
Locatie:Almere

Bericht door Moon » di 27 mei 2008 14:17

Wat een goed idee van dat stemmen per week op een sieraad. Dan doen eigenlijk alle sieraden van die week mee en hoeft er niet eerst genomineerd te worden (als ik het goed begrijp).

Over lay-out en smilies heb ik zogauw even geen ideeën, daar zal ik nog eens over nadenken.
Groetjes van Monica

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 27 mei 2008 14:44

Klopt ja. Op zo 'n manier doen iedereen mee. Nu wordt het beetje te duur om iedere week een prijs te geven ;) vandaar dat het vooral voor de eer is. Maar eens in de zoveel tijd kan er dan op de gewonnen gestemd worden, en degene die dan meeste stemmen heeft krijgt dan alsnog een prijs.

Ideeen over interactieve dingen bv zijn ook welkom hoor! We hadden bv 'n topic kleurenwedstrijd, de 1 gaf dan de vorige de opdracht iets te maken met specifieke kleuren. Zou bv maandelijkse wedstrijd met bepaalde kleurencombinaties kunnen houden. Op zo 'n manier heeft iedereen dezelfde kleurencombinatie waardoor het leuk is om te zien wat voor verschillende creaties iedereen maakt.

http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=24909" onclick="window.open(this.href);return false; was ook een grappig idee.

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » di 27 mei 2008 15:00

Hoi Sandra, 15 weken is misschien een vreemde termijn, zou het niet handiger zijn om het gewoon 3 of 4 keer per jaar te doen? (dus om de 3 manden of om de 4 maanden)
~Audrey~

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 27 mei 2008 15:14

Dat kan ook ja...het gaat me er vooral om dat er eens per week gestemd kan worden en dat er minimaal 15 creaties zijn om op te stemmen om prijs uit te delen...meer mag ook. Dat van eens per week is een idee zodat het automatisch kan gaan (dus toon alle foto's waar weeknummer = ... ).

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Annemie » di 27 mei 2008 16:48

Het stemmen lijkt me leuk, maar besef je je wel dat daar heel veel tijd in gaat zitten? Ook denk ik dat je moet oppassen dat er dan in de uiteindelijke 'wedstrijd voor de cadeaubon' niet teveel creaties van 1 persoon zitten. Krijg je rellen van. ;)

Het samen inkopen is altijd handig als het gaat om minimum bestelbedragen bij websites (zoals kralenwerk).

Verder vind ik dit forum eigenlijk goed zoals het is. Iedereen krijgt de kans om dingen te laten zien, ideeen uit te wisselen en mee te kletsen. Geen haat en nijd oid, super dus! En welk kleurtje daar dan achter zit of welke smilies wel of niet, maakt me echt niks uit! Ik snap wel dat je dat graag wil hoor, maar ik bedoel, het gaat toch om de inhoud.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 27 mei 2008 16:55

hm, daar had ik nog niet aan gedacht eigenlijk....stel iemand wint heel vaak, tja dan valt er niet meer veel te stemmen bij de 'wedstrijd voor cadeaubon'...maar keer nadenken hoe ik dat aanpak...ik dacht er wel al aan te zorgen dat alleen forumleden mogen stemmen, en dat die niet op eigen creaties mogen stemmen....want het is puur voor de lol/eer, niet om prijzen te krijgen.

Ja het forum gaat gelukkig al tijdje heel goed. :) Tijd terug waren er weleens wat ruzies, maar sinds de regels duidelijker zijn gemaakt gaat dat wel goed. :) Maar leek me wel leuk weer eens wat dingen te verbeteren, vandaar dat alle tips welkom zijn...

vicky stellwag
Bead Intelligent
Berichten:1408
Lid geworden op:za 09 sep 2006 13:58
Locatie:duiven
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » wo 28 mei 2008 10:09

is het een idee om het onderdeel "showen nieuwe creaties, op te splitsen in : showen nieuw sieraden, showen eigen gemaakte kralen, en showen overige kralen creaties?
What's life whithout beads

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 28 mei 2008 10:17

toevallig had ik daar ook aan gedacht ja, maar toen bedacht ik dat het huidige subforum dan eigenlijk gesplitst moet worden,bv van sieradencreaties en kralencreaties. en dat wordt wel nogal veel werk.....

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » wo 28 mei 2008 12:52

Hoi Sandra,

Dat soort werk wil ik best wel doen. Ik heb nog 2 examens en dan heb ik 3 maanden vrij, beetje veel om te niksen :D

Groetjes

Elke

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » vr 30 mei 2008 10:03

Over dat sieraad van de week he.
Ik denk dat het wel eerlijk is dat als er over 3 maanden een prijs word uitgereikt er dan mar 1 crea per persoon tussen mag zitten. Dan kiest diegene waar er meerdere creá;s zijn genomineerd er 1 uit die verder mee doet. De andere crea vervald en nummer 2 van die week mag dan mee doen. Lijkt mij eerlijker. Maar misschien is dat wel te veel werk dat week ik natuurlijk niet. :D

Goede ideeen weer Sandra.
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
Jocelynn
Bead Fan
Berichten:378
Lid geworden op:za 24 nov 2007 17:17
Locatie:Almelo
Contacteer:

Bericht door Jocelynn » vr 30 mei 2008 21:28

Laten we één ding als-je-blieft aanhouden: Kletspraat!
Heeeerlijke rubriek waar iedereen zich kan uitleven of meeleven, inleven of overleven en over-leven, zeuren, drammen, klagen, irriteren enz.
Dus nogmaals: Deze rubriek moet blijven.

Wat meer emoticons zou leuk zijn, maar in principe moet je je daar maar niet te druk over maken. Ik denk er net zo over: Het gaat immers om de inhoud.

Voor de rest vind ik het eigenlijk prima zo, ook de lay-out!








Oh ja... Misschien toch nog een puntje:

Is het mogelijk ergens een vast stekje te krijgen voor de Beading Anonymous/Beading Fimonymous??
Very happy
The journey of a thousand miles begins with one step.

Gebruikersavatar
nienja
Bead Fan
Berichten:347
Lid geworden op:di 02 mei 2006 21:58
Locatie:"ik heb getwijfeld over Belgie....." ergens in de Noorderkempen!

Bericht door nienja » vr 30 mei 2008 22:35

ik moet echt toegeven ik vind deze site zonder teveel "tirrelantijntjes" eraan , zéééér overzichtelijk en duidelijk
anderen gezien daar wordt je horendull van,

ja fimo kralen en glaskralen misschien apart en ook de kettingen die ervan gemaakt zijn!

een plaatsje waar we véél tutos en sites kunnen terugvinden en opzetten??

en voor de rest doe je nu al een prima job!!! houden zo!!
bedankt inieder geval voor je mooie forum!!
doei nienja
"ik werd deze morgen wakker met de zon in mijn gezicht en een licht briesje bracht bloemen mee binnen"
met deze uitspraak worden vele creatie's geboren!!!

Gesloten