Niet betalende kopers

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:
Niet betalende kopers

Bericht door Frutsel » di 06 mei 2008 16:19

Heb het sticky item over hoe te verkopen al doorgelezen maar er niets over gevonden.

Ik heb WEER een bestelling liggen waar klaarblijkelijk geen geld voor komt.

Ik heb geen zaak, verkoop alleen overtollig.

Wat doen jullie als mensen niet betalen?
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door sam » di 06 mei 2008 16:22

Dit is inderdaad ontzettend vervelend!
Ik heb er ook vrij vaak last van de laatste tijd. Gek genoeg ook bijna altijd bij dezelfde ketting. Zoiets geks...

Tis heel frustrerend. In het begin mailde ik na 8 dagen dat er nog niet betaald was. Na een paar onaardige mails terug, ben ik ermee gestopt.
Maar ja, dan krijg je weer mensen die na een week, soms 2, mailen dat ze niks gekregen hebben.
Blijkt de betaling niet goed gegaan te zijn. En dan is het wel netjes om zelf even te laten weten dat je het geld niet ontvangen hebt.

Ik blijf dit erg lastig vinden.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 06 mei 2008 16:30

sam schreef:Dit is inderdaad ontzettend vervelend!
Ik heb er ook vrij vaak last van de laatste tijd. Gek genoeg ook bijna altijd bij dezelfde ketting. Zoiets geks...

Tis heel frustrerend. In het begin mailde ik na 8 dagen dat er nog niet betaald was. Na een paar onaardige mails terug, ben ik ermee gestopt.
Maar ja, dan krijg je weer mensen die na een week, soms 2, mailen dat ze niks gekregen hebben.
Blijkt de betaling niet goed gegaan te zijn. En dan is het wel netjes om zelf even te laten weten dat je het geld niet ontvangen hebt.

Ik blijf dit erg lastig vinden.
Ik zou er niet mee stoppen als ik jou was, er zullen ook wel mensen zijn die zijn vergeten. De onaardige mails zou ik negeren, of beter, gewoon netjes reageren dat het nu geannuleerd is.

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Frutsel » di 06 mei 2008 16:43

Je wil mijn spullen hebben of niet.
Als de betaling verkeerd is gegaan kan de koper zelf nog even navragen "ik heb geld gestuurd en ik hoor maar niks".
Bovendien, ik zeg bij iedere email, dat als het geld er is ik kontakt opneem. En als ik het verstuur nog een keer, dat gaat vaak in 1 mail, want ik verstuur direkt bij ontvangst.
De makkelijke konklusie is dan dat als je niks van mij hoort, heb ik je geld niet.

Als je via email een reaktie nodig hebt over welk onderwerp dan ook, en je hoort niks, ga je er toch ook vanuit dat je email verdwaald is?
Of word je dan meteen boos omdat je geen antwoord krijgt?

Ik heb nog nooit om mijn geld gevraagd. Maar ik word ZO moe van dat ge-bestel en niet ge-betaal.
Ergens troost het dat ik niet de enige ben.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

_x_Catherine_x_
Bead Interested
Berichten:172
Lid geworden op:ma 09 okt 2006 15:25
Locatie:Huldenberg (vl-b)
Contacteer:

Bericht door _x_Catherine_x_ » di 06 mei 2008 16:45

Meestal laat ik de mensen eerst het geld overmaken op mijn bankrekeningnummer... als ik dan het geld ontvangen heb, stuur ik hun het juweel op.
Zolang ik geen betaling binnen heb, wordt er dus ook niets verzonden.

Ik stuur hun wel na 5 dagen een herinnering als ik het bedrag nog niet ontvangen heb en stel hun voor de keuze of ze nog geïnteresseerd zijn ja of neen!

Ik denk dat het inderdaad het beste is om steeds vriendelijk te reageren op onaardige mails, dan kan je jezelf niets kwalijk nemen.

Maar ik snap het probleem maar al te goed...

nicky.v25
Bead Believer
Berichten:235
Lid geworden op:vr 28 sep 2007 11:23
Locatie:Oud-Heverlee (België)
Contacteer:

Bericht door nicky.v25 » di 06 mei 2008 17:07

Frutsel schreef:Je wil mijn spullen hebben of niet.
Als de betaling verkeerd is gegaan kan de koper zelf nog even navragen "ik heb geld gestuurd en ik hoor maar niks".
Bovendien, ik zeg bij iedere email, dat als het geld er is ik kontakt opneem. En als ik het verstuur nog een keer, dat gaat vaak in 1 mail, want ik verstuur direkt bij ontvangst.
De makkelijke konklusie is dan dat als je niks van mij hoort, heb ik je geld niet.

Als je via email een reaktie nodig hebt over welk onderwerp dan ook, en je hoort niks, ga je er toch ook vanuit dat je email verdwaald is?
Of word je dan meteen boos omdat je geen antwoord krijgt?

Ik heb nog nooit om mijn geld gevraagd. Maar ik word ZO moe van dat ge-bestel en niet ge-betaal.
Ergens troost het dat ik niet de enige ben.
Ik zet de enveloppen klaar met alles erin, maar nog niet dichtplakken.
Wanneer de betaling voldaan is verstuur ik het en meld ik het ook even via mail.
Is het na 14 dagen niet betaald, dan pak ik het terug uit.
Ik zou er niet teveel boos om worden, er zullen inderdaad ook altijd klanten zijn die het wel eens vergeten, niet?

Je maakt trouwens mooie dingen!

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Frutsel » di 06 mei 2008 17:32

Dank je Nicky

- Ik weet nog steeds niet hoe je dat quote hier doet.

Je hebt gelijk, boos worden helpt niet. Is het ook allemaal niet waard. Maar ik snap die mensen niet. Je kan best iets vergeten, maar als ik mijn zinnen op iets heb gezet, vergeet ik het niet zo snel :roll:

Maarre, we halen nog steeds adem, natuurlijk, en er zijn ergere dingen!!
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

m@rlies

Bericht door m@rlies » di 06 mei 2008 19:09

Je wil mijn spullen hebben of niet.
Als de betaling verkeerd is gegaan kan de koper zelf nog even navragen "ik heb geld gestuurd en ik hoor maar niks".
Bovendien, ik zeg bij iedere email, dat als het geld er is ik kontakt opneem. En als ik het verstuur nog een keer, dat gaat vaak in 1 mail, want ik verstuur direkt bij ontvangst.
De makkelijke konklusie is dan dat als je niks van mij hoort, heb ik je geld niet.
Dit vind ik dus geen goede instelling ;)

Jij wilt je spullen verkopen en daar hoort ook klantenservice bij. Klant is koning en die moet toch zeker geen moeite moeten doen om te vragen waarom hij/zij maar niks ontvangt? Ik vind dat dat bij je klantenservice hoort, dat je dan ook een mail stuurt om te zeggen dat je helaas nog niks hebt ontvangen en of de bestelling door kan gaan.

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » wo 07 mei 2008 14:01

Ik stuur na een week een vriendelijk mailtje met de mededeling dat ik de betaling niet heb ontvangen, of ze de spullen nog wel willen hebben en zo nee, of ze dat dan even willen laten weten.
Dan mail ik na nog een halve week een kort berichtje dat ik nog 3 dagen wacht en dan de bestelling annuleer.
En als ik dus na twee weken helemaal niets heb gehoord gaat het terug in de shop.

Ik ben pas begonnen maar heb dat nu dus al 2 keer gehad. 1 keer reageerde de koper na het eerste mailtje meteen met de mededeling dat de betaling eraan kwam maar iets langer had geduurd dan de bedoeling was (dat kan natuurlijk altijd gebeuren dus das dan ook geen probleem).

Ik heb trouwens na de eerste keer meteen standaard mailtjes gemaakt zodat ik daar niet meer over hoef te piekeren.


Het is balen als mensen niet betalen maar helaas hoort het er nou eenmaal als je via internet verkoopt.
De keerzijde zijn al die vriendelijke mensen die de meerderheid vormen denk ik dan maar :wink:
~Audrey~

Gebruikersavatar
chantalssieranden
Bead Interested
Berichten:184
Lid geworden op:za 06 mar 2010 11:58
Locatie:veendam
Contacteer:

Re: Niet betalende kopers

Bericht door chantalssieranden » wo 19 mei 2010 13:02

mijn eerste klant bestelde ook wat en betaalde niet
toe ik een week later mailde dat ik het geld nog niet had
vroeg ze wanneer ze haar bestelling kreeg
die dacht vast een meisje van 14 die stuurt het vast wel op
ze heft nooit meer gereacheerd
Chantal

Gesloten