Foto's zijn niet scherp

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gesloten
Gebruikersavatar
char
Bead Designer
Berichten:772
Lid geworden op:za 13 dec 2003 20:46
Locatie:Tilburg
Contacteer:
Foto's zijn niet scherp

Bericht door char » zo 20 apr 2008 20:35

Hoi,
Ik ben bezig met de voorbereiding van een nieuwe website bij everyoneweb. Nu heb ik uit zitten proberen hoe ik het beste mijn foto's kan plaatsen. Ik moet ze allemaal resizen van 1600 naar ongeveer 300 pixels. Nu vind ik dat de tekt en ook details op de foto minder scherp in beeld komen. Dat vind ik heel erg jammer en daardoor heb ik niet veel zin om verder te gaan met de site.
Om jullie een voorbeeld te geven: dit is mijn nieuwe site: http://www.everyoneweb.com/purepurnot/
Klik op kettingen/hangers
Hier heb ik detailfoto geplaatst. Deze vin ik niet scherp genoeg.
Om het verschil aan te tonen zal ik deze ketting showen op dit forum bij eigen creaties.
Wie kan mij helpen met dit probleem ?
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Gebruikersavatar
borger
Bead Starter
Berichten:63
Lid geworden op:wo 06 jun 2007 07:45
Locatie:Raalte
Contacteer:

Bericht door borger » zo 20 apr 2008 20:48

Deze foto's zijn anders al op z'n scherpst, of heb ik dat mis? Ik denk dat je er niet meer uit kunt halen op dit formaat, je zult ze dan toch echt groter moeten plaatsen. De kleuren op de foto zijn namelijk heel helder

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » zo 20 apr 2008 22:15

Er lijkt me helemaal niks mis met deze fotos hoor! Ik vind wat je maakt ook erg mooi.

Gebruikersavatar
char
Bead Designer
Berichten:772
Lid geworden op:za 13 dec 2003 20:46
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Bericht door char » zo 20 apr 2008 22:24

Haematodipsia schreef:Er lijkt me helemaal niks mis met deze fotos hoor! Ik vind wat je maakt ook erg mooi.
Ok, ze zijn goed zichtbaar maar het is dat ik weet dat ze beter kunnen.
Ik vind bijvoorbeeld op de pagine kettingen de toggle niet scherp. En dat vind ik jammer van alle moeite.
Als ik een sieraad heb waar ik erg mijn best op gedaan heb, dan wil ik het ook op zijn best kunnen tonen.

Maar als ik het goed begrijp is hier niks aan te doen. Het is dus altijd zo dat de foto's minder scherp worden met re-sizen ?
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kiki
Bead Lover
Berichten:478
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:07

Foto's zijn niet scherp

Bericht door Kiki » zo 20 apr 2008 22:35

Hallo Susanne,

Waar ik mezelf wel eens mee vergis is om een detailfoto te halen van de geresizede foto, dan is de detailfoto nl niet scherp. Dat krijg is als je niet oplet. De detailfoto moet je halen uit de originele foto. Misschien is dat bij jou ook zo gegaan, anders zou ik het niet weten. Eventueel kun je de foto resizen naar een iets groter formaat, bv 600 x 400

Succes
The next bracelet is just a bead away


Afbeelding

Gebruikersavatar
char
Bead Designer
Berichten:772
Lid geworden op:za 13 dec 2003 20:46
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Re: Foto's zijn niet scherp

Bericht door char » ma 21 apr 2008 17:02

Kiki schreef:Hallo Susanne,

Waar ik mezelf wel eens mee vergis is om een detailfoto te halen van de geresizede foto, dan is de detailfoto nl niet scherp. Dat krijg is als je niet oplet. De detailfoto moet je halen uit de originele foto. Misschien is dat bij jou ook zo gegaan, anders zou ik het niet weten. Eventueel kun je de foto resizen naar een iets groter formaat, bv 600 x 400

Succes
Hoi Kiki,
Dank je wel voor het meedenken. De detailfoto heb ik van het origineel.
Misschien ligt het dan aan mijn camera. Mijn originelen zijn altijd 1600x1200 pixels. Meer kan niet.
OK als er dan geen andere oplossing is dan moet ik ze maar naar een iets grotere verkleinde foto.
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

marith
Bead Designer
Berichten:883
Lid geworden op:di 12 apr 2005 14:21

Bericht door marith » ma 21 apr 2008 18:11

of foto eerst verkleinen en dan tekst in zetten?
beadies, te leuk om te stoppen!! :P

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 21 apr 2008 18:15

ik persoonlijk vind het best scherp. denk dat het eerder beetje onduidelijk is omdat het slotje een patroon heeft, dat het daardoor wat vager lijkt.
wat wel een truc kan zijn, is het volgende: als je 'n foto maakt, richt je bv op het midden van de ketting, of de voorkant. die is dan scherper dan de achterkant, waar het slotje is. als je dan alleen het slotje uit de foto knipt, kan het beetje tegenvallen. misschien doe je het al, maar je kan anders bv meerdere foto's maken, dus 1tje waarbij je echt scherp stelt op de ketting zelf, bv de middelste gedeelte van de ketting, en dan weer 1 waarbij je echt richt op het slotje. ik merk het nl ook als ik foto's maak van de kralen. de foto staat er beetje schuin boven, als ik superscherp stel op de onderste rij kralen, is de achterste rij kralen stuk minder scherp. hij kan niet op het gehele gedeelte scherp stellen, tenzij je precies vanaf boven foto's maakt, maar dan zie je weer minder diepte. kortom een hoop gepuzzel om DE foto te krijgen. ;) leuke creatie trouwens, heel compleet zo, met bijpassend slotje. :)

Gebruikersavatar
char
Bead Designer
Berichten:772
Lid geworden op:za 13 dec 2003 20:46
Locatie:Tilburg
Contacteer:

Bericht door char » ma 21 apr 2008 19:24

Sandra schreef:ik persoonlijk vind het best scherp. denk dat het eerder beetje onduidelijk is omdat het slotje een patroon heeft, dat het daardoor wat vager lijkt.
wat wel een truc kan zijn, is het volgende: als je 'n foto maakt, richt je bv op het midden van de ketting, of de voorkant. die is dan scherper dan de achterkant, waar het slotje is. als je dan alleen het slotje uit de foto knipt, kan het beetje tegenvallen. misschien doe je het al, maar je kan anders bv meerdere foto's maken, dus 1tje waarbij je echt scherp stelt op de ketting zelf, bv de middelste gedeelte van de ketting, en dan weer 1 waarbij je echt richt op het slotje. ik merk het nl ook als ik foto's maak van de kralen. de foto staat er beetje schuin boven, als ik superscherp stel op de onderste rij kralen, is de achterste rij kralen stuk minder scherp. hij kan niet op het gehele gedeelte scherp stellen, tenzij je precies vanaf boven foto's maakt, maar dan zie je weer minder diepte. kortom een hoop gepuzzel om DE foto te krijgen. ;) leuke creatie trouwens, heel compleet zo, met bijpassend slotje. :)
Ja, ik snap wat je bedoelt Sandra.
De detailfoto's heb ik inderdaad al apart genomen. Het komt misschien door het patroon in het slotje. Sommige camera's kunnen zoiets niet scherp fotograferen. Heb het ook wel eens gehad met bladeren van bomen.

De tip van Marith met de tekst heb ik geprobeerd en dat werkt inderdaad veeeel beter. Dat ga ik voortaan op deze manier doen. Dan heb ik in ieder geval de tekst scherp.

Harstikke bedankt mensen.
Ik ga nog even aan mijn site werken. Zucht (is niet mijn hobby, maar ja het moet hè als ik iets wil verkopen)
Groetjes,
Suzanne
Afbeelding

pino
Bead Interested
Berichten:155
Lid geworden op:ma 11 apr 2005 21:05
Locatie:brummen

Bericht door pino » ma 21 apr 2008 21:31

Hoi

Ik ben ook bezig met mijn website, maar krijg bij ieder foto te lezen dat mijn foto's te groot zijn.
Hoe kan ik ze kleiner krijgen, zodat ik ze wel kan plaatsen.

Groetjes MIrjan
Sieraden maken is zeeeeer verslavend!!!!!

Gebruikersavatar
Kiki
Bead Lover
Berichten:478
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:07

Foto's zijn niet scherp

Bericht door Kiki » ma 21 apr 2008 21:42

pino schreef:Hoi

Ik ben ook bezig met mijn website, maar krijg bij ieder foto te lezen dat mijn foto's te groot zijn.
Hoe kan ik ze kleiner krijgen, zodat ik ze wel kan plaatsen.

Groetjes MIrjan
Hoi Mirjan,
download the gratis imageresizer op http://www.microsoft.com/windowsxp/down ... rtoys.mspx" onclick="window.open(this.href);return false;
het is een heel klein bestand. Als je met de muis op een foto gaat staan kun je via je rechtermuisknop één of meerdere foto's tegelijk resizen naar een kleiner formaat. Het is het 11e bestand an de rechterkant
Veel succes
The next bracelet is just a bead away


Afbeelding

pino
Bead Interested
Berichten:155
Lid geworden op:ma 11 apr 2005 21:05
Locatie:brummen

Bericht door pino » ma 21 apr 2008 21:45

Hé Kiki

dank2 voor dit antwoord. Ga het morgen meteen uitproberen.

Groetjes Mirjan
Sieraden maken is zeeeeer verslavend!!!!!

Gebruikersavatar
charmart
Bead Dreamer
Berichten:528
Lid geworden op:di 12 jun 2007 18:49
Contacteer:

Bericht door charmart » ma 12 mei 2008 21:51

Van HP is er ook een gratis download op hun site te vinden, werkt ook makkelijk (vind ik).
Groetjes!

Gesloten