HELP! Draad dat opkrult...

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Gebruikersavatar
kraaltje88
Bead Starter
Berichten:83
Lid geworden op:wo 10 okt 2007 19:29
Locatie:Staphorst
HELP! Draad dat opkrult...

Bericht door kraaltje88 » wo 09 apr 2008 12:42

Ik ben bezig met een 'oefen'bruidsketting bezig, maar het stukje ketting dat klaar is, krult telkens op, het is een geregen ketting, die je vrij strak moet aan trekken om een mooier effect te krijgen...Iemand enig idee wat ik tegen dat opkrullen kan doen? Want ik erger me er blauw aan, en heb geeeen idee waar het aan kan liggen!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 09 apr 2008 12:59

is het met een speciale techniek geregen? wat voor draad heb je gebruikt?

Gebruikersavatar
kraaltje88
Bead Starter
Berichten:83
Lid geworden op:wo 10 okt 2007 19:29
Locatie:Staphorst

Bericht door kraaltje88 » wo 09 apr 2008 22:41

Nou het is dus voor een bruidsketting, ik heb er nylondraad voor gebruikt, ik heb een poging gedaan om een tekening te maken, om duidelijk te krijgen wat voor patroon het is :

Afbeelding
Hoop dat je snapt wat 'k nu bedoel ! :oops: :wink:

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » wo 09 apr 2008 23:31

Misschien helpt het als je rijggaren gebruikt ipv nylon, garen valt slapper, het drapeert meer zeg maar. Maar het ligt er helemaal aan wat je wilt rijgen, bij het ene patroon valt nylon beter (als je stevigheid wilt hebben) en bij het andere is garen beter.

Zoek maar eens op C-lon of Nymo :wink:

Gebruikersavatar
kraaltje88
Bead Starter
Berichten:83
Lid geworden op:wo 10 okt 2007 19:29
Locatie:Staphorst

Bericht door kraaltje88 » do 10 apr 2008 13:56

Tja het is een modelletje dat stevig aangetrokken moet worden, omdat hij anders niet mooi valt, dus dan ben ik bang dat rijggaren binnen de kortste keren knapt!!
En tja...niet straks aantrekken is ook geen optie, want dan word het 'ie zo slap, en dat staat ook niet! :roll: *zucht* tis wat :lol:

Gebruikersavatar
charmart
Bead Dreamer
Berichten:528
Lid geworden op:di 12 jun 2007 18:49
Contacteer:

Bericht door charmart » do 10 apr 2008 16:25

Ik denk dat je door dat aantrekken hetzelfde effect krijgt als dat krullint, zeg maar.... bedoel je dat?

Gebruikersavatar
kraaltje88
Bead Starter
Berichten:83
Lid geworden op:wo 10 okt 2007 19:29
Locatie:Staphorst

Bericht door kraaltje88 » do 10 apr 2008 17:13

inderdaad...dat idee is het wle ja!
Maar ik ben even naar een 'ex-buurvrouw' geweest, zij rijgt heel veel kettingen, en zij gaf me de tip om dikker draad te gebruiken, en het blijft, volgens haar, altijd wel krullen, maar dan moet je het ff een paar uur 'strak spannen' en dan is dat wel over...Dus ik probeer dat wel ff!
Het is nou toch nog een probeerseltje dus ;-)
In ieder geval bedankt voor de tips!
en oja...rijgdraad is voglens haar veeel te slap voor dit idee ;-)

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Annemie » do 10 apr 2008 18:58

C-lon is wel rijgdraad, maar knapt zeker niet hoor!!! Het is heel sterk en soepel, met name geschikt voor kralenwerkjes die soepel moeten vallen.
Neem wel dikte D.

Misschien kun je een foto plaatsen van het probeersel tot nu toe, dan kunnen we hier misschien nog meedenken.

Gesloten