Zwevende ketting

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
Love-beadies
Bead Producer
Berichten:1100
Lid geworden op:do 10 jun 2004 13:10
Zwevende ketting

Bericht door Love-beadies » ma 07 apr 2008 08:26

Ik wil graag een zwevende parelketting maken.
Dus er mogen geen knijpkralen te zien zijn die de kralen op hun plaats houden.

Iemand enig idee hoe ik dit het netst kan doen? Met lijm neem ik aan, maar met wat voor lijm? En hoe hou ik dat netjes? Zonder lijmresten dus.

Alvast bedankt!
Groetjes Ilona

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 07 apr 2008 10:11

Lijmen met hasulith heb ik één keer gedaan maar dat was geen succes. Wat denk je van knijpkraalverbergers?

Gebruikersavatar
Love-beadies
Bead Producer
Berichten:1100
Lid geworden op:do 10 jun 2004 13:10

Bericht door Love-beadies » ma 07 apr 2008 10:12

ja die zie je dan ook zitten toch?
Het is echt de bedoeling dat je alleen de kralen ziet, het is namelijk een bruidsketting.
Groetjes Ilona

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » ma 07 apr 2008 10:27

Gewoon knopen zoals een echte parelketting? Maar dan met meer afstand tussen de kralen?
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
Love-beadies
Bead Producer
Berichten:1100
Lid geworden op:do 10 jun 2004 13:10

Bericht door Love-beadies » ma 07 apr 2008 10:30

Ja weet je wat het is. Degene voor wie ik het maak heeft al iets gezien. Dat was met drie draden en dan allemaal zwevende parels, maar daar was echt niks te zien van knijpkralen, knoopjes etc. Dus dat wil ze graag, maar zo te zien is dat nog niet zo eenvoudig :roll:
Groetjes Ilona

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 07 apr 2008 10:32

Heb even zoekfunctie gebruikt maar kon niet echt wat vinden, dacht dat er wel keer al tips was over lijmen...zie evt http://forum.creadream.nl/viewtopic.php ... end+parels" onclick="window.open(this.href);return false; .
Je kan natuurlijk ook meerdere draden nemen en af en toe meerdere draden door 1 kraal, bv zoals http://www.kralen.com/tekst.php?onderwe ... p=zwevend2" onclick="window.open(this.href);return false; , dan heb je zwevend zonder knijpkralen.

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Bericht door Ellen » ma 07 apr 2008 10:33

Met lijm heb ik ook geprobeerd, maar idd geen succes.
Misschien een knoopje in het gaatje van de kraal trekken, en dan uitproberen hoe groot je knoopje moet zijn dat het werkt. Volgens mij heb ik dit al eens ergens anders gelezen, en vond het wel een goed idee. Maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd :)
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
Love-beadies
Bead Producer
Berichten:1100
Lid geworden op:do 10 jun 2004 13:10

Bericht door Love-beadies » ma 07 apr 2008 10:37

Ja daar kan ik wel wat mee, bedankt allemaal!

Maar wat ik me dan afvraag...je ziet ze wel die kettingen die zo gemaakt zijn dus hoe is het gedaan?

Ik ga het gewoon eerst met andere parels proberen, misschien krijg ik ineens wel een fantastisch idee, dan zal ik het met jullie allemaal delen :P
Groetjes Ilona

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 07 apr 2008 11:05

Kan het niet gewoon met secondenlijm? Je rijgt de parels op de draad, op de plek waar de lijm moet komen doe je wat lijm en dan schuif je de parel eroverheen.

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » ma 07 apr 2008 11:31

Secondenlijm tast heel vaak de kraal aan, dus dat zou ik niet doen. Dan kan je beter de witte hobbylijm proberen van bijvoorbeeld Hema of Bruna. Duurt langer voordat het droog is, maar is wel stevig en droogt bijna kleurloos op.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
Lavilia
Bead Chatter
Berichten:3558
Lid geworden op:do 19 mei 2005 21:55
Locatie:Leiden
Contacteer:

Bericht door Lavilia » di 08 apr 2008 08:12

Ik heb het ook wel eens met lijm gedaan, en dan met een sateprikker een beetje lijm op het draadje en dan de kraal eroverheen schuiven
groetjes ikke
Afbeelding

Gesloten