Zuid-Afrika Tuinroute

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gebruikersavatar
Fleur
Bead Producer
Berichten:1024
Lid geworden op:zo 06 apr 2003 12:27
Locatie:Deventer
Contacteer:

Bericht door Fleur » ma 14 jan 2008 19:54

Het was helemaal geweldig!!
We zijn eergisteren weer thuis gekomen. We hebben ontzettend veel gezien en gedaan..
In Stellenbosch is zelfs een hele grote kralenwinkel in het winkelcentrum.
Hierbij een paar foto's van onze reis (in totaal 700)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding Groetjes Marije

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » ma 14 jan 2008 19:56

Prachtige foto's en kan me voorstellen dat het een waanzinnige reis was zeg :shock:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Rooos
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:vr 03 aug 2007 17:31
Locatie:(zuidoost) Friesland
Contacteer:

Bericht door Rooos » ma 14 jan 2008 20:06

WAUW, wat mooi zeg!!! Wat een superfoto's, als ik dat zo zie is het echt een fantastische reis geweest!

Gebruikersavatar
Kiki
Bead Lover
Berichten:478
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:07

Zuid-Afrika Tuinroute

Bericht door Kiki » ma 14 jan 2008 20:40

Hoi Fleur,

Prachtige foto's. Krijg er nu al zin in; we vertrekken over 5 weken.
Waar heb je de foto van die walvis gemaakt? Ik dacht dat die er niet meer waren rond deze tijd?
Iser nog iets waar we rekening mee moeten houden? Ivm de veiligheid bedoel ik. Ik heb best een dure camera met 18-200 lens (dus niet zo heel erg klein) Kan ik daar rustig foto's mee maken in bv Kaapstad en andere grote steden?
The next bracelet is just a bead away


Afbeelding

Gebruikersavatar
Fleur
Bead Producer
Berichten:1024
Lid geworden op:zo 06 apr 2003 12:27
Locatie:Deventer
Contacteer:

Re: Zuid-Afrika Tuinroute

Bericht door Fleur » ma 14 jan 2008 22:13

Kiki schreef:Hoi Fleur,

Prachtige foto's. Krijg er nu al zin in; we vertrekken over 5 weken.
Waar heb je de foto van die walvis gemaakt? Ik dacht dat die er niet meer waren rond deze tijd?
Iser nog iets waar we rekening mee moeten houden? Ivm de veiligheid bedoel ik. Ik heb best een dure camera met 18-200 lens (dus niet zo heel erg klein) Kan ik daar rustig foto's mee maken in bv Kaapstad en andere grote steden?
De foto met de walvissen hebben we gemaakt in tsitsikamma national park aan de Indische oceaan. Het was echt puur mazzel dat we de walvissen gezien hebben inderdaad, want de walvissentijd is wel voorbij.
Wat fotograferen betreft moet je denk ik wel op je hoede zijn. Wij hebben een groepsreis gemaakt en dat is toch anders als je met 40 mensen bij elkaar bent. Vooral in de grote steden (Durban, Kaapstad en Johannesburg) is het allemaal niet zo veilig. Luister gewoon naar je gevoel zou ik zeggen en loop niet zo opzichtig met je camera rond. :wink:
Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het graag! :D
Afbeelding Groetjes Marije

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » ma 14 jan 2008 22:39

Wauw, mooie fotos! Ziet er uit als een geslaagde vakantie! :D
~Audrey~

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » ma 14 jan 2008 23:25

volgens mij ben je ook bij het addopark geweest zo te zien, prachtige foto's (ik ben nogal gefasineerd door olifanten ;) )
Liefs
Linda

Gebruikersavatar
Fleur
Bead Producer
Berichten:1024
Lid geworden op:zo 06 apr 2003 12:27
Locatie:Deventer
Contacteer:

Bericht door Fleur » ma 14 jan 2008 23:42

Pienjo schreef:volgens mij ben je ook bij het addopark geweest zo te zien, prachtige foto's (ik ben nogal gefasineerd door olifanten ;) )
Klopt! We zijn ook in Addopark geweest! :D Daar liepen de olifanten op nog geen 5m afstand langs onze jeep! Een hele mooie ervaring :wink:
Afbeelding Groetjes Marije

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 15 jan 2008 08:34

mooooi :) gaaf de olifant zo vlakbij! met welke reisorganisatie was je? Oeh was het niet erg warm, nu je zo midden in de zomer daar was?

Gebruikersavatar
Joyce1977
Bead Lover
Berichten:460
Lid geworden op:vr 03 jun 2005 01:54
Locatie:Rosmalen
Contacteer:

Bericht door Joyce1977 » di 15 jan 2008 10:56

Gave foto's zeg! Ben wel jaloers. Zijn van de zomer (nou ja, september) in Zuid Afrika geweest, en ook in Stellenbosch. Niemand die mij even zegt dat daar een kralenwinkel is, ha ha, misschien maar beter want we moesten toen nog 30 dagen, beter voor de portemonnee en voor de kilo's bagage.
Ik vond het qua veiligheid wel meevallen in Kaapstad. Jo'burg zijn we alleen op het vliegveld geweest. Ik heb me er geen moment onveilig gevoeld. Wij zijn zelfs met camera's en al in de townships geweest.
Je moet inderdaad niet dat ding om je nek hangen, maar gewoon in de tas is geen probleem. Foto's maken ook niet.
Je moet echter wel altijd zorgen dat je toestemming hebt van de mensen om te fotograferen.
Vind het een beetje jammer van de media dat ze Zuid Afrika als crimineel en onveilig laten zien. Ik denk dat er overal in de wereld wijken zijn waar je 's avonds niet alleen doorheen moet lopen.
Groetjes, Joyce

Afbeelding

Gebruikersavatar
Fleur
Bead Producer
Berichten:1024
Lid geworden op:zo 06 apr 2003 12:27
Locatie:Deventer
Contacteer:

Bericht door Fleur » di 15 jan 2008 11:20

Joyce1977 schreef:Gave foto's zeg! Ben wel jaloers. Zijn van de zomer (nou ja, september) in Zuid Afrika geweest, en ook in Stellenbosch. Niemand die mij even zegt dat daar een kralenwinkel is, ha ha, misschien maar beter want we moesten toen nog 30 dagen, beter voor de portemonnee en voor de kilo's bagage.
Ik vond het qua veiligheid wel meevallen in Kaapstad. Jo'burg zijn we alleen op het vliegveld geweest. Ik heb me er geen moment onveilig gevoeld. Wij zijn zelfs met camera's en al in de townships geweest.
Je moet inderdaad niet dat ding om je nek hangen, maar gewoon in de tas is geen probleem. Foto's maken ook niet.
Je moet echter wel altijd zorgen dat je toestemming hebt van de mensen om te fotograferen.
Vind het een beetje jammer van de media dat ze Zuid Afrika als crimineel en onveilig laten zien. Ik denk dat er overal in de wereld wijken zijn waar je 's avonds niet alleen doorheen moet lopen.
Ik ben het met je eens hoor! Ik heb me ook geen moment onveilig gevoeld, maar dat komt denk ik ook omdat je met een groep bent :wink:
En wij zijn de townships helemaal niet in geweest :cry: Alleen heel even bij het Hector Pieterson monument in Soweto..Ik had het wel graag gewild!
Afbeelding Groetjes Marije

Gebruikersavatar
Kiki
Bead Lover
Berichten:478
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:07

Zuid Afrika Tuinroute

Bericht door Kiki » zo 30 mar 2008 21:24

Dit weekend terug van een hele mooie reis.
Hierbij een paar foto's
Afbeelding
verbaasde kudu

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze olifant stond 2 meter van onze auto vandaan (Addo)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
strandschatten

Afbeelding
Dit zagen we als we 's morgens de ogen opendeden vanuit ons bed. We zaten in een superdeluxe app. in het plaatsje Strand. 40 km van Kaapstad

Afbeelding
Giraf in Scotia vlakbij Addo

Afbeelding
pinquins bij Simonstown

Afbeelding
Uitzicht vanaf Table Mountain
The next bracelet is just a bead away


Afbeelding

_x_Catherine_x_
Bead Interested
Berichten:172
Lid geworden op:ma 09 okt 2006 15:25
Locatie:Huldenberg (vl-b)
Contacteer:

Bericht door _x_Catherine_x_ » zo 30 mar 2008 21:37

Oh wauw prachtige foto's allemaal... je ziet er zijn nog stukjes op de wereld die ooo zo prachtig en ooo zo de moeite waard zijn...

Trouwens, jullie zijn goeie fotografen, ikzelf ben heel wat minder handig met de camera!

En wat mooi's gekocht (kralen)?

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 31 mar 2008 07:43

wooow mooi gelukt zeg, al die foto's. :)

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » ma 31 mar 2008 10:40

Gaaf!!! ik ga alles eens goed bekijken op je site, bedankt daarvoor! zo te zien is jouw reis goed bevallen, Wij vertrekken 4 oktober :)
Liefs
Linda

Gesloten