workshop met alleen glaskralenmixen?

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gesloten
Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:
workshop met alleen glaskralenmixen?

Bericht door kraaltje » wo 19 mar 2008 14:59

Dames ik heb even jullie hulp nodig.
Gisteravond heb ik een workshop gegeven voor 27 dames. (stom van mij maar ben vergeten foto's te maken :hart: )
Ik heb daar waxkoord kettingen laten maken namelijk
3 draden knopen en dan een korte ketting.
2 draden knopen met een kwastje half lang model
2 draden knopen lang model

Iedereen vond het hartstikke leuk om te doen en er zijn super leuke dingen gemaakt. Niet iedereen heeft het voorbeeld nagedaan en dat is ook altijd leuk.

Ik ben door gisteravond aan het denken gekomen. Ik geef sinds een halfjaar alleen nog maar workshops met vaste bedragen. Ik heb een stuk of 10 kralenbakken waar iedereen kralen uit kan zoeken en dan een ketting maken aan de hand mijn mijn voorbeeld modellen. Sommigen zijn 1.30 uur bezig met kralen uitzoeken voordat ze beginnen. Dan heb je nog mensen die pareltjes pakken terwijl ze door waxkoord moeten terwijl ik ze uitgelegd hebt dat ze grotere gaten kralen moeten pakken.
Al met al een heel gezeur en een gesleep met al die kralen.

Nu leek het mij wel een idee om gewoon alleen glaskralenmixen, parels en facetkralen te gebruiken. Je kunt dan met waxkoord knopen (3 modellen), zwevende kettingen(2 modellen) een spiraalarmband en ook nog oorbellen maken. Dit is dan dus voor maximaal 10 personen, voor meerdere personen doe ik alleen waxkoord kettingen.
Lijkt me leuk maar willen de mensen nou niet liever zelf de kralen uitzoeken? Dat is een beetje een probleem waar ik tegen aan loop. Stel nou dat ik mijn kralen weg doe en glaskralenmixen aanschaf en het gaat helemaal niet lopen dara heb ik ook geen zin in.
Wie heeft een verlossende tip voor mij wat ik het beste kan doen?

Een heel verhaal is het geworden en hoop ook dat iedereen het nog snapt.
Alvast heel erg bedankt voor reageren en het doorlezen hierboven.

Groetjes Esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
Bieketjuh
Bead Designer
Berichten:998
Lid geworden op:wo 10 aug 2005 16:27
Locatie:Neerpelt (België)

Bericht door Bieketjuh » wo 19 mar 2008 15:57

Ik vermoed eigelijk dat het hen niet echt uitmaakt, de nieuwe klanten hebben er waarschijnlijk niet eens over na gedacht dat er een mogelijkheid is tot zelf kiezen van kralen. En de klanten die voor een 2de keer terug komen, komen denk ik toch voor een techniek te leren, niet om kralen uit te kiezen. Zolang je genoeg mixen hebt en in verschillende kleuren, kunnen ze toch nog kiezen. En het bespaart jou een hoop werk en gewacht. :lol:

Gebruikersavatar
Tara
Bead Designer
Berichten:964
Lid geworden op:zo 19 nov 2006 19:34
Locatie:Rhoon
Contacteer:

Bericht door Tara » wo 19 mar 2008 19:50

hier even mijn mening: Er valt voor beide wat te zeggen, mijn ervaring is dat men liever zelf de kralen uitzoekt en dus geen verplichtingen (basisprijs en kralen komen erbij en dat werkt prima, ik zorg er wel voor dat men niet eerst anderhalf uur bezig is kralen uit te zoeken, dat duurt wel erg lang!).
Aan de andere kant: een kant en klaar pakket vergemakkelijkt voor jou de workshop en schept duidelijkheid. Zelf doe ik dit niet omdat in een kralenpakket ook kralen kunnen zitten die men niet leuk vindt. Ik heb ze wel liggen maar mijn ervaring is dat men niet alle kralen gebruikt en alsnog andere kralen erbij gaat zoeken.
Verder zou ik als ik jou was ook nadenken over de groepsgrootte, 27 mensen vind ik persoonlijk wel erg veel. Maak het niet te ingewikkeld, het moet voor jezelf ook wel leuk blijven, toch?
Veel succes in ieder geval met wat je ook gaat doen :D
streef er enkel naar wat te spelen met kralen......

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Bericht door Irene van der Maas » do 20 mar 2008 09:33

Je zou bijvoorbeeld ook de dames kralenmixen kunnen laten uitzoeken, ze mogen dan 2 zakjes standaard, een eventueel derde zakje komt er dan tegen betaling bij. Ze kunnen dan ook samen zakjes gaan ruilen, bijv een half zakje wit en een half zakje bruin.
Daarnaast kun je je kralenbakken zetten en alles wat ze daauit nemen als extra moet gewoon worden bijgeteld...

Het is maar een ideetje....
Irene van der Maas

Gesloten