Voorbeeldenpagina Kralen.com gewijzigd

Voor suggesties of vragen over de zusjes van dit forum, Kralen.com en CreaDream.nl, moet je hier zijn. Alle feedback is welkom!
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:
Voorbeeldenpagina Kralen.com gewijzigd

Bericht door Sandra » wo 30 jan 2008 13:18

dag allemaal,
Ik heb de uploadformulier ( http://www.kralen.com/vb/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; ) gewijzigd. Als je de foto's upload worden ze nu automatisch verkleind en is het meteen zichtbaar op http://www.kralen.com/vb_alles.php?alles=1" onclick="window.open(this.href);return false; . Dus jullie hoeven niet meer te wachten tot ik de foto's zelf heb verkleind. ;)

Ik heb alleen wel een probleem. Doordat er inmiddels bijna 4000 voorbeelden zijn, staan er best veel technieken dubbel of onduidelijk. Je kan namelijk bij de voorbeeldenpagina selecteren welke technieken je wil zien, maar velen zijn nogal dubbel, bijvoorbeeld 'loop' of 'lusje'. Ik heb al weleens geprobeerd alles na te kijken, maar wegens tijdgebrek is het nog steeds niet gelukt echt te verbeteren en er kwamen vaak weer foute technieken bij, waardoor je weer terug bij af was. Je kon in het begin nl ook nieuwe technieken toevoegen, en dan kwam er bv 'geregen' of 'rijgen' bij, tja alles is wel geregen, het is de bedoeling dat er een duidelijke techniek is. :lol:

Nu is mijn vraag, is er misschien iemand die regelmatig naar het voorbeeldenpagina kijkt en tijd heeft te kijken welke technieken samengevoegd kunnen worden of andere naam zou moeten hebben? Je zou me daar heel blij mee maken. Ik zou 'n pagina kunnen maken waarmee je 'n foto kan selecteren en info kan wijzigen. Als er veel foto's zijn die dezelfde wijziging moeten krijgen, kan dat naar mij gemaild worden, dan kan ik op 'n technische manier in 1x meerdere foto's tegelijk wijzig (scheelt weer wat tijd. ;) )

Of misschien kunnen we met zijn allen via dit topic kijken welke technieken gewijzigd moeten worden? Als je bv naar deze pagina gaat, zie je bv bij techniek 1rij t/m 5rij. Die zouden misschien samengevoegd kunnen worden, bijvoorbeeld 'alleen
geregen zonder techniek', waarvan sommigen dan nog naar 'rijgen met verdelers' gaat of bv 'zwevend' (als er knijpkralen zijn gebruikt). nietweten Kortom er moet flink opgeruimd worden maar ik vind het lastig zelf 'n nieuwe overzicht te bedenken en kom daar tijd tekort voor.

Overigens, de instructies pagina tonen automatisch voorbeelden als de voorbeelden dezelfde techniek heeft als ingesteld bij de instructiespagina. Zie bv http://www.kralen.com/pag.php?id=286" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.kralen.com/pag.php?id=1" onclick="window.open(this.href);return false; en klik dan op de foto icoon, dan zie je vanzelf voorbeelden gemaakt met dat techniek. Dus als alles eenmaal beter is ingesteld, kunnen er ook makkelijker voorbeelden bekeken worden bij de instructiespagina's.

Alvast bedankt voor het meedenken!

kraaltje
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door kraaltje » wo 30 jan 2008 13:45

Ik heb inderdaad wel eens gezien dat het niet allemaal klopt.
Ik ga er even over brainstormen.
Als ik een goed idee heb laat ik het weten.

Groetjes Esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

kraaltje
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door kraaltje » wo 30 jan 2008 14:04

Ik zie bij cabochon en borduren alle twee cabochon dingen staan.
Misschien dat samenvoegen.
Dat is iets wat me al vaker was opgevallen.

gr esther

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 30 jan 2008 14:40

Kijk, dat is dus precies wat het probleem is. En heb al weleens nagekeken en wat dingen verbeterd, maar heb te weinig tijd het te verbeteren en voordat je het weet zijn er alweer zoveel voorbeelden bijgekomen dat ik alweer achterloop.

Ik heb die van cabuchon nu gewijzigd naar borduren, dat is een algemenere term. Heb maar even gekeken of ze allemaal wel onder Speciaal_rijgwerk staan, gelukkig wel, maar voor hetzelfde geld was dat ook verspreid.

Iets wijzigen is best makkelijk, je kan gewoon een script uitvoeren van :wijzig alle voorbeelden met techniek cabuchon naar techniek borduren en pats het is gebeurd. Ik vind het alleen lastig te bedenken wat dan een betere naam is. Zoals zwevend, je hebt verschillende technieken dus wil ze apart, maar ja onder welke naam.

kraaltje
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door kraaltje » wo 30 jan 2008 14:52

ik zag trouwens in de blauwe balk helemaal boven aan dat er op het laatst kralenm staat. Met een m erachter dus.
Ik zal eens kijken of ik misschien namen kan verzinnen.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 30 jan 2008 15:09

ik kan kralenm niet vinden....zie wel zelfgemaakte_kralen staan maar zonder m eraan vast..

kraaltje
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door kraaltje » wo 30 jan 2008 15:50

Nee ik bedoel de balk van je site zelf
Op dit forum staat er dan
kralen.com Forum :: Plaats reactie - Windows Internet Explorer

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 30 jan 2008 16:09

huh maar bij welke pagina dan? bij alle links die ik hier heb gepost zie ik dat niet...

kraaltje
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door kraaltje » wo 30 jan 2008 19:09

net boven je adres balk die blauwe balk.
Goh wat moeilijk is dat eigenlijk uit te leggen :oops:
Het is gewoon een algemene balk van internet.
deze tekst komt ook bij google te staan als je kralen intypt.
alleen word deze zin niet afgemaakt en eindigt dus met ...
weet niet hoe ik het anders uit moet leggen

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 30 jan 2008 19:32

ja ik weet inmiddels wel wat je bedoelt qua balk, maar bij welke pagina dan? ik kan geen internetpagina vinden waarbij er dan bij de blauwe balk kralenm staat...

kraaltje
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door kraaltje » wo 30 jan 2008 22:45

Bij de startpagina heb ik dat al.
Zal morgen wel even een printscreen maken en hier op zetten.
Heb ik nu even geen tijd voor :wink:

Mirjam Borger
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Mirjam Borger » do 31 jan 2008 17:06

Ik zie het inderdaad ook staan. Is de startpagina van kralen.com zelf, niet specifiek de voorbeeldenpagina

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 31 jan 2008 17:17

ooooh, nou zie ik het. dat moet waarschijnlijk de woord kralenmeeting geweest zijn. ik had gewoon best veel woorden in de titel gezet. zal het wel even inkorten. :)

Mirjam Borger
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Mirjam Borger » do 31 jan 2008 17:19

:D :wink:

Sabrina1981
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Sabrina1981 » zo 03 feb 2008 16:25

Ik ben even wezen kijken en zag zo wie zo tussen de technieken staan:

* 2 rijen en 2rij, ik zal er 2 rijen van maken
* 5 rij en 5rij, ik zal er 5 rij van maken
* Verder is het misschien een idee om als techniek kralen figuurtjes te maken, want ik zag nu 1 voorbeeld staan van een ananas, zebra, zeemeermin, anturium.
* veter en veters kunnen samengevoegd worden (misschien ook wel veterketting, want er zijn veters gebruikt en of het nu een ketting of armband is lijkt mij overbodig)

Dit was het even snel.

Gesloten