welk soort draad??

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
melissa_01
Bead Anonymous
Berichten:2
Lid geworden op:za 12 jan 2008 19:05
welk soort draad??

Bericht door melissa_01 » za 12 jan 2008 19:14

hoi,
1e vraag: ik ben namaak (josh) armbanden aan het maken van jolie onderdelen, alleen ik heb een probleempje.. ik ga elke keer de fout in met het soort draad dat ik moet gebruiken..
ik vergelijk op het moment met de echte josh, en die heeft 6 draadjes langs elkaar, dat deed ik dus ook, maar al die steentjes (die op die leerschuivers zitten) slaan naar binnen toe, weet iemand een oplossing.
of wat een echte goede draad is..
2e vraag: je hebt tegenwoordig metalenm kral;en van 9mm met een groot openingsgat, voor je leerbanden..weet iemand wara je die goedkoop kunt bestelling.. misschien zelfs voor meerdere benodigdheden

hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel
groetjes melissa

Gebruikersavatar
Julie*
Bead Interested
Berichten:124
Lid geworden op:zo 29 jul 2007 13:26
Locatie:Beuningen

Bericht door Julie* » za 12 jan 2008 19:24

Hoi Melissa!
Ik heb laatst ook een Josh armband gemaakt en heb dit met wax koord gedaan. ik had 2 slotjes en in elk slotje 4 draden, dus in totaal 8!
xx

melissa_01
Bead Anonymous
Berichten:2
Lid geworden op:za 12 jan 2008 19:05

Bericht door melissa_01 » zo 13 jan 2008 11:56

hoi, en ze slaan dan niet naar binnen toe, ik had gister ook leerveter gebruikt van 6 mm breed, dit ziet er ook heel mooi uit. maar is natuurlijk wel anders

Gebruikersavatar
Monique Westerlink
Bead Interested
Berichten:145
Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
Locatie:Drunen
Contacteer:

Bericht door Monique Westerlink » zo 13 jan 2008 17:48

Je hebt veel soorten draad waar je mee kan werken. Ik vind het zelf mooi om met echt leer te werken. Het platte leer is te krijgen in verschillende kleuren in de maten 2 mm, 5 mm, 6 mm, 10 mm en 13 mm. Deze maten kloppen weer met de leerschuivers die de binnenmaten hebben van 6 mm, 10 mm, 13 mm. Je kan dan bv werken met 3x2=6 mm
of 2x5=10 mm of 1x6=6 mm en gecombineerd met 2x6=12 mm bij de 13 mm leerschuiver.
Je kan ook goed werken met ronde leerveters die zijn tegenwoordig ook te krijgen in parelmoer kleuren. Je kan hier ook goed rijgen of macrameen. Het kan ook met katoenkoord van 2 mm dik. Het lijmen in de sluitingen gaat iets moeilijker als met leer omdat het uiteinde rafelt en het slapper is. De sluitingen en leerschuivers zijn bij veel webwinkels en winkels te koop en de prijzen kan je dan zelf vergelijken. Mijn webwinkel verkoopt ze ook. :D

Gebruikersavatar
charmart
Bead Dreamer
Berichten:528
Lid geworden op:di 12 jun 2007 18:49
Contacteer:

Bericht door charmart » ma 14 jan 2008 12:54

Hoi,
Wij hebben veel klanten die met leer en leerschuiven werken. Ik hoor van de meesten dat zij graag met het leer rond werken. Dit kun je zien op de website onder veters.
De beschrijving staat er bij.
Met imitatie-veters en wax kun je ook werken, maar veters gaan eerder 'lubberen' en/of worden eerder smoezelig.
Het echte leer heeft ook mijn voorkeur en dat van de diverse klanten die ik regelmatig spreek, aangezien dit ook supersterk is.
Succes!
Mail gerust als je meer wilt weten, hoor!

Gesloten