paypal klant eist geld terug,

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » vr 11 jan 2008 12:51

Maar je schrijft dat het maar 3 euro duurder was om verzekerd te verzenden. Dat zou je dan zelf moeten betalen. Maar als je iets voor 100euro verkoopt en dan naar Amerika verzend is het toch wel verstandig om dan zelf de extra verzendkosten te betalen. Nu heeft het je veel meer gekost dan die 3 euro.
En wat Elsje zegt is ook waar, je bent als verkoper altijd verantwoordelijk voor je zending.

Maar het is wel naar voor je. Een harde en dure les :(
groetjes Sannie.

geke
Bead Believer
Berichten:218
Lid geworden op:za 05 jun 2004 18:00
Locatie:heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door geke » vr 11 jan 2008 14:28

het was zeker een les,ik had in mijn voorwaardes altijd vermeld dat ik niet verantwoordelijk was voor zoekraken bij de post als de klant voor gewone verzending koos.Dacht dat ik daarmee goed zat omdat je dat bij verschillende internetschops ook tegenkomt.Dan heb je als klant mooi pech als je verzending niet aankomt.
Toen de klant aangaf het artiken niet ontvangen te hebben heb ik zelfs aangeboden het opnieuw te maken,maar daar reageerde hij nooit op.Dat was nog voordat hij paypal inschakelde.
Verkoop nu alleen nog maar aangetekend.
Blijf het overigens lullig vinden dat paypal dan altijd de kant van de klant kiest en niet naar jouw verhaal en voorwaarden kijkt.

groetjes
Geke

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 11 jan 2008 16:36

Zal wel gewoon een oplichter geweest zijn....
Let wel dat er algemene voorwaarden in de wet staan zeg maar, ik bedoel als er in het wet staat dat je als webwinkel verantwoordelijk ben, dan maakt het niet uit wat er in je eigen algemene voorwaarden staan, die van de wet vallen daar boven. Het maakt wel verschil of je echt bedrijf ben met kvk en btw nummer, of alleen als particulier verkoopt, bij dat laatste ben je niet verantwoordelijk voor de verzending, althans, dat heb ik vaak gehoord.

geke
Bead Believer
Berichten:218
Lid geworden op:za 05 jun 2004 18:00
Locatie:heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door geke » vr 11 jan 2008 21:59

ik verkoop nog steeds als particulier maar ook bij webwinkels met kvk nummer kwam ik het in de voorwaardes tegen en heb zelf 2 keer pech gehad dat iets wat ik had besteld nooit aankwam.Ene keer sturden ze het alsnog op andere keer verwees een andere shop me naar hun voorwaarden.Vandaar dat ik dacht goed te zitten.
Dus dat paypal gebeuren was een goede les.

groetjes
Geke

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 11 jan 2008 22:03

Ik kan me voorstellen dat je dacht goed te zitten, ikzelf wist ook eerst niet dat er algemene wetten zijn die boven de zelfopgestelde algemene voorwaarden gelden. Ik persoonlijk vond wel altijd al dat het de verantwoordelijkheid is van de webshop, aangezien de webshop kiest voor de verzendwijze, je kan ook op 'n andere manier versturen, bv via dhl, omdat je al kan weten dat het weleens fout gaat bij tnt. Andere reden is vooral omdat het voor de winkel minder kost om opnieuw op te sturen dan wanneer de klant het opnieuw moet betalen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik dit vind als we het over bedrijven hebben. Bij particulieren, die bv 2dehands artikelen via marktplaats verkopen of die iets verkoopt om hobby terug te verdienen, anders, want voor hun is het een duurdere grap.

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Re: paypal klant eist geld terug,

Bericht door Irene van der Maas » do 16 sep 2010 06:46

Voor een bedrijfje is het natuurlijk ook een dure grap, niet alleen voor particulieren.
Als je je dus wilt indekken zou je alles aangetekend moeten versturen, dit kost natuurlijk veel te veel, want de meeste klanten zijn niet bereid hiervoor te betalen.
Maar ja, dit geeft volgens mij ook geen garantie.....

Ik heb het trouwens wel een keer gehad met een rembours-zending binnen NL.
De envelop kwam geopend aan bij de koper, deze heeft de envelop geweigerd, logisch.
Er was dus een heleboel verdwenen uit de envelop.
Uiteindelijk heb ik geloof ik 3,40 euro vergoed gekregen van TNT want er staat zoiets in de kleine lettertjes dat juwelen en onderdelen om dit soort dingen te maken slecht gedekt zijn tot een bedrag van 3,40 euro.

Zelfs op het postkantoor zijn deze voorwaarden niet te vinden, ik heb het gevraagd, daar is niets van bekend.....
Irene van der Maas

Bruno
Bead Interested
Berichten:141
Lid geworden op:ma 24 jan 2005 12:38
Locatie:Vlaanderen

Re: paypal klant eist geld terug,

Bericht door Bruno » do 16 sep 2010 08:48

Bestaat er in NL niet zoiets als een Bankcommissie waar je zoiets kan melden?

Als er zoveel klachten zijn van Paypal dan zouden ze daar toch iets moeten aan doen.

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: paypal klant eist geld terug,

Bericht door Frutsel » do 16 sep 2010 17:58

Oud bericht maar nog steeds actueel. Pp heeft altijd het laatste woord en geeft de klant altijd het voordeel. Ik verkoop niks via Paypal behalve in mijn eigen poppenwereldje.
Wat voor mij nieuw is, is dat dit na drie maanden nog zou kunnen, ik dacht dat het 45 dagen was.
Zelf heb ik al een aantal keren geld teruggevraagd en gekregen, snel en zonder gedoe.
Op één keer na uit Verweg, 1x uit Amerika, was een groot bedrag (Swarovski nooit gehad).
Verzendbewijzen zeggen niks. Het gaat er niet om of jij het verzonden hebt, het gaat erom dat de klant claimt het niet ontvangen te hebben.
Aangetekend versturen zegt ok niks.

Niet ontvangen is geld terug.

Bizar is dat wij (we zijn immers akkoord met Pp voorwaarden, daar staat alles in) een willekeurige bank (Pp) toestaan met onze rekening te rotzooien.
Denk je eens in dat je de R*bobank toestemming geeft indien nodig geld terug te boeken van de *bn bank.

Kleine lettertjes lezen en zo weinig mogelijk met Pp laten betalen.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

!

Bericht door sam » do 16 sep 2010 21:14

Er zit wel een klein addertje onder het gras van je geld terug krijgen.
Je krijgt het alleen terug, als de verkoper geld op zijn rekening heeft staan. Staat het er niet, of niet voldoende op, dan word het lastig je geld terug te krijgen.

Als je een verzendbewijs kunt aantonen, dan heb je nog een kans. Daarom is het altijd het extra geld waard om aangetekend te verzenden.

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: paypal klant eist geld terug,

Bericht door Frutsel » do 16 sep 2010 21:47

Je eerste opmerking kan, uit onderstaande kopie blijkt dat niet. Er hangt een creditcard aan de Pp rekening. Het is dus nog gekker dan ik eerder al schreef: Pp haalt via een ccmaatschappij geld van je bank. Dat vindt jij goed als je Pp doet, dat vindt de ccmaatschappij goed en e eigen bank ook.

Je tweede opmerking, daar ben ik het niet mee eens. Mensen hebben de verzendbewijzen in de hand, toch wordt het geld teruggeboekt. Geld weg, spullen weg. En dan heb ik het niet over 7 dollar.
Ook als je het niet aangetekend verstuurt, of verzekerd, krijg je een bonnetje van de TNT met een trackingcode (soms moet je erom vragen), maar ik heb nog geen VERkoper gehoord die gelijk kreeg. De klant krijgt vrijwel altijd zijn geld terug.
Maar goed, ik ben heel benieuwd of er ook iemand is die als verkoper gelijk kreeg, dat betekent namelijk dat ik gelukkig ongelijk heb.

Kopie van Pp NL (Marktplaats):
Het Nieuwe Betalen van PayPal is makkelijk, veilig en overal
PayPal-Kopersbescherming: aankoop niet ontvangen? Geld terug!

Wanneer u het PayPal-logo bij een product op Marktplaats.nl ziet staan, dan kunt u met PayPal afrekenen. Verzendbare aankopen via Marktplaats (met uitzondering van tickets en kaartjes) die betaald zijn met PayPal vallen dan automatisch onder de PayPal-Kopersbescherming. Betaalde, maar niet ontvangen producten worden dan door PayPal vergoed.

Wanneer u uw aankoop niet heeft ontvangen, dan kunt u een geschil openen. Door een geschil te openen, vraagt u de verkoper om hulp bij het oplossen hiervan. Wanneer u niet tot een oplossing kunt komen met de verkoper zelf, dan kunt u het geschil veranderen naar een claim. Bij een claim vraagt u (of de verkoper) PayPal om de zaak te onderzoeken en op te lossen. Wanneer u in aanmerking komt voor Kopersbescherming, dan ontvangt u een terugbetaling.

Voordeel PayPal-Kopersbescherming voor verkopers.

Voor kopers wordt het steeds belangrijker dat verkopers zich onderscheiden als betrouwbare verkoper. Dit kan bijvoorbeeld door de gratis Kopersbescherming van PayPal aan te bieden. PayPal adviseert verkopers om altijd een bewijs van verzending van het product beschikbaar te hebben (bijvoorbeeld van TNT) om eventuele geschillen op kunnen lossen. Hiermee kunt u eventuele ongegronde claims weerleggen.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: paypal klant eist geld terug,

Bericht door sam » vr 17 sep 2010 09:19

Er staat ergens in diezelfde regels van Paypal beschreven dat er geld te halen moet zijn.
Niet aan elke account zit een creditcard vast. Dat kan ook een bankrekening zijn. Wanneer deze leeg is, is er geen geld terug te halen.
Dit is wat Paypal zelf zo uitlegt, bij een geschil. Daardoor kan het zijn, dat je soms maar een deel van je geld terug krijgt. Ik heb het toevallig laatst zelf precies zo gehad.

Ik zei niet dat je dan altijd gelijk krijgt, ik zei dat je een kans hebt.
Het gebeurt wel eens dat verkopers niet terug hoeven te betalen, omdat ze een aangetekend bewijs kunnen aantonen. Wanneer op track en trace vermeld word, dat jij het aangepakt hebt, kun je niet bewijzen dat het er niet is. De keren dat ik het heb meegemaakt, waren wel andersom. Daarbij was een pakketje vanuit het buitenland hierheen gezonden.
Op verschillende forums word het ook beschreven. Dat klanten geen geld terug hebben gekregen.
Het gebeurt dus wel. Ik weet alleen niet hoe vaak. Je hoort natuurlijk vaak alleen de gevallen waarbij het fout gaat, en ze hun geld niet kregen.

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: paypal klant eist geld terug,

Bericht door Frutsel » vr 17 sep 2010 10:03

Ok. Da's beroerd, dat je dan je geld niet terug krijgt als er geen saldo is. Heb ik tot nu toe geluk gehad.

Het blijft vermoedelijk toch wel een 'loterij' hoe het allemaal af zal lopen,met bezorging, tekenen voor ontvangst, geld terugclaimen.

Ik was laatst door Ebay gewaarschuwd voor een koper, twee dagen later royeerden zij die vanwege frauduleuze handelingen.
Lekker dan. Ik had al reeds gevraagd waar mijn spullen bleven. Was maar een paar $ maar kreeg die nog wel terug.

Ik denk dat ik de berichten over Pp en al dan niet geld terug in een heel andere hoek lees dan jij, misschien dat daardoor de balans wat anders ligt. (Waar zitten de kopers en verkopers, wat kopen zij en voor welk bedrag.)
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: paypal klant eist geld terug,

Bericht door sam » vr 17 sep 2010 10:16

Ik denk dat je vooral info zoekt en leest, over wat je bezig houd. En waar je zelf tegenaan loopt.
Dat is ook logisch. Zo kom je altijd weer iets anders tegen.
En inderdaad, het is en blijft een gok. Zelfs als je al jaren bij iemand koopt, kan het nog verkeerd gaan. Je weet het echt nooit!

Gebruikersavatar
Josje
Bead Dreamer
Berichten:660
Lid geworden op:di 06 apr 2010 08:48
Locatie:Groningen

Re: paypal klant eist geld terug,

Bericht door Josje » ma 27 sep 2010 15:19

Frutsel schreef:Bizar is dat wij (we zijn immers akkoord met Pp voorwaarden, daar staat alles in) een willekeurige bank (Pp) toestaan met onze rekening te rotzooien.
Denk je eens in dat je de R*bobank toestemming geeft indien nodig geld terug te boeken van de *bn bank.

Kleine lettertjes lezen en zo weinig mogelijk met Pp laten betalen.
Nou... Eigenlijk kan dat met Ideal ook. Ik hoor af en toe van mijn vriend dat er mensen zijn die bij het bedrijf waar hij werkt iets bestellen, met ideal betalen en dan nadat de artikelen verzonden zijn het geld terughalen. Dat kan volgens mij tot een maand nadat de betaling gedaan is. Echt zwaar vervelend en asociaal als mensen zich zo gedragen. Onbegrijpelijk vind ik het.
Het duurt natuurlijk niet lang voordat deze mensen in heel veel webshops geweigerd worden, want binnen een branche praten veel winkels/leveranciers natuurlijk met elkaar, maar het kost wel weer een hoop geld en moeite.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: paypal klant eist geld terug,

Bericht door Sandra » ma 27 sep 2010 15:36

Josje schreef:... Dat kan volgens mij tot een maand nadat de betaling gedaan is.
....
Het duurt natuurlijk niet lang voordat deze mensen in heel veel webshops geweigerd worden, want binnen een branche praten veel winkels/leveranciers natuurlijk met elkaar, maar het kost wel weer een hoop geld en moeite.
Dat is niet waar, iDEAL betalingen kunnen niet teruggeëist worden. Dat laatste is helaas ook nog erg beperkt. Sinds kort zijn er wel een aantal webwinkels die wat info uitwisselen, maar het wordt nog niet uitgebreid gedaan. Je zit immers met de privacy wetgeving / mag niet zomaar gegevens uitwisselen. En er is ook nog niet 'n goede stichting waar je de gegevens kunt uitwisselen. Ze zijn er dus wel al mee bezig, maar echt ver zijn ze nog niet.

Gesloten