Hoe de kralenkamer in te richten? Mag op slot

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Gesloten
Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:
Hoe de kralenkamer in te richten? Mag op slot

Bericht door kraaltje » vr 04 jan 2008 15:05

Als het goed is vandaag de garage klaar met verbouwen en gaat mijn man naar de garage met zijn hobby spullen en zit niet meer boven op een slaapkamertje. Nu komt dat kamertje dus leeg en wat doet Esther dan?

:kwijl: ja juist inpikken die zooi. Het kamertje waar ik nu in zit staat een grote klerenkast, een koelkast en nog een kastje van mijn man. Er blijft niet veel ruimte over voor mij en dus nu krijg ik dus helemaal mijn eigen kralenkamer zonder spulletjes van anderen

Nu het inrichten nog, dat is het grootste probleem. Hoe ga ik alles neerzetten zodat het overzichtelijk is en dat het ook netjes blijft.
Ik heb voor mij zelf opgeschreven wat ik allemaal heb. Ik heb namelijk glaskralen maken spulletjes er liggen, scrapbook spullen en ook halsjes en kleden voor een markt. Ik heb dus zoveel dat het ongeveer 7 curverboxen dat in beslag neemt.

Heeft iemand ideen hoe ik dit het beste kunt inrichten zodat het netjes blijft maar ook overzichtelijk. Foto's zou mooi zijn maar een goede beschrijving is natuurlijk ook goed.

Ik heb al op het forum hier gekeken maar ik kom er niet uit.
De kamer is trouwens ongeveer 4 bij 4. Ik weet het niet helemaal precies omdat er nu zoveel instaat dat ik er niet bij kan.
Alvast heel erg bedankt voor de reacties

Groetjes Esther
Laatst gewijzigd door kraaltje op do 10 jan 2008 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » vr 04 jan 2008 15:18

je kan evt kijken of je aan de programma microsoft visio kan komen, die is wel leuk te gebruiken om op je plattegrond tafel enzo te zetten, kijken qua maten enzo.
Ikzelf ben ook bezig met hobbykamer en heb grote eettafel bij ikea besteld, mooie stevige hout en lekker groot. Verder inbouwkast, zodat je al je rommel kan opbergen zonder dat het in het zicht is. En spiegel tegen de muur, om te zien of ketting goed is. Of je doet een bureau tegen het raam aan, dan heb je wel mooi uitzicht. Bij mij is de tafel in het midden, kan naaar buiten kijken als ik aan 1 bepaalde kant zit.
iig veel succes!

Rooos
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:vr 03 aug 2007 17:31
Locatie:(zuidoost) Friesland
Contacteer:

Bericht door Rooos » vr 04 jan 2008 20:50

Mijn werkamer staat op de foto....al een oud topic, maar wie weet inspireert het je....pas op, het is wel een kleurexplosie.... :D

http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=29873

Groetjes Roos.

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » zo 06 jan 2008 14:22

Ik heb inmiddels 2 van deze kastjes gekocht

Afbeelding

En daar passen precies de opbergboxen in die ik hier heb liggen.
En in de laatjes passen precies 2 kralenbakken dus ik heb erg geluk gehad met deze aankoop.
Nu nog een paar mokkenbomen halen waar de kettingen aan kunnen hangen en ik word helemaal blij.
eind van de maand kan ik waarschijnlijk in de kamer en heb er dan ook reuze zin in.
Als er nog meer tips zijn dan zijn ze natuurlijk welkom.

Groetjes Esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » ma 07 jan 2008 14:10

Heeft er iemand ervaring met mokkenbomen waar je je sieraden aan ophangt?
ik ben van plan om hier er een paar van aan te schaffen maar ik wil eerst weten of het ook gaat werken.
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 07 jan 2008 14:24

ikzelf ben er niet zo kapot van, de kettingen hangen toch over elkaar heen, of je moet er maar 'n paar aan hangen.
kan je niet je vriend lief aankijken en grote bord aan de muur hangen met daar van die pinnetjes op, zodat je je kettingen mooi verspreid ophang en dus goed kan zien?
ikzelf bewaar mijn sieraden nu in zo 'n letterkastlade van ikea, in de inbouwkast. gesorteerd op kleur, kan nu heel makkelijk vinden wat ik zoek. :)

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » ma 07 jan 2008 14:30

ja maar heb jij er ook 150? :lol:
Ik geef ook wel eens party's en dan is het wel handig als je niet alles uit gripzakjes moet halen.
Ik heb zelf prikborden nu maar dat vind ik niet ideaal meenemen vandaar mijn vraag. een behangtafel is ook niet ideaal omdat ik er zoveel heb.
Sieradenrollen kun je er volgens mij ook niet zo veel in doen dus de oplossing is er eigenlijk niet.

Gr esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 07 jan 2008 15:05

nou kom wel in de buurt, maar er past veel in per vak en sieraden die ik weinig draag liggen in vitrine in werkkamer. maar ja ik bewaar ze om te dragen, niet om te verkopen.
een mokkenboom neemt niet zo handig mee, als je niet oplet is de ene kant zwaarder dan de andere en vaak zijn de kettingen te lang waardoor het op de grond komt. armbanden enzo prima maar voor kettingen is het niet echt een oplossing.

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » ma 07 jan 2008 15:22

Ik heb zo'n mokkenboom van Xenos en op zich is hij wel handig op een kraam ofzo, alleen ik vind dat ie zo idioot veel ruimte inneemt als je 'm niet gebruikt! Zowat m'n hele trolley zit vol met dat ding. In een doos past ie haast nooit en plastic tasje gaat oook niet want daar prikt ie dan weer doorheen...
~Audrey~

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 07 jan 2008 15:22

Ik heb ook rond de 150 kettingen liggen en ze zitten toch echt in gripzakjes. Dat is wel veel werk om uit te laden maar dat vind ik niet erg. Zo blijven ze ze mooi en dat vind ik belangrijker dan het gemak.

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » ma 07 jan 2008 15:37

En heb je ze dan op een kaartje gedaan met daar meer informatie op?
En waar doe je dan die gripzakjes in?
in een doos of zo?
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
Kralenjuf
Bead Interested
Berichten:118
Lid geworden op:zo 18 nov 2007 20:25
Locatie:Haarlem

Bericht door Kralenjuf » ma 07 jan 2008 17:25

Ik heb ook zeker wel 150 kettingen :oops: en bewaar ze in Ikea dozen, GLIS heten ze. Je kunt ze daar netjes in opbergen, zonder ze te beschadigen. Bovendien zitten er uitneembare schotjes in, zodat ook armbanden en oorbellen/ringen er op maat inkunnen. Ik had ze eerst ook in gripzakjes, maar daar werd ik 's ochtends als ik nog even snel een ketting wilde omdoen wel eens een beetje agressief van...

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 07 jan 2008 18:05

ZE zitten in grote gripzakken maar zonder extra kaartjes ofzo. Op het prijsetiketje dat aan de ketting hangt staat ook een bestelcode en zo kan ik alles erover opzoeken. Ze zitten allemaal in een grote doos maar ik ga kleinere doosjes kopen zodat ik ze per kleur kan schikken, makkelijker te zoeken als iets besteld wordt. De armbanden staan op zo'n armbandenstandaard die in een doos staat.

Gesloten