Bijen kralen

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Gesloten
Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther
Bijen kralen

Bericht door milebla » za 05 jan 2008 21:03

Hallo allemaal,

vandaag zijn we voor de carnaval geslaagd voor bijenpakken. Super leuk! Nu wil ik eigenlijk voor mezelf 1 bijenketting en 1 bijenarmband gaan maken van bijenkralen. De pakken zijn geel/zwart. Zelf zat ik te denken om iets te gaan maken van die poppetjes die je weleens aan de haarelastiekjes van kleine kinderen ziet, zoals bijv lieveheersbeestjes. Weten jullie misschien waar ik aan bijenkralen kan komen of kralen in geel/zwart? Evt ideeen om iets leuks te maken zijn ook van harte welkom!

Thanks!!!
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gebruikersavatar
Tessa
Bead Fanatic
Berichten:1879
Lid geworden op:di 12 apr 2005 15:00
Contacteer:

Bericht door Tessa » za 05 jan 2008 21:09

Bij de blokker (dacht ik) heb/had je sleutelhangers met leuke bijtjes. Misschien is zoiets wat. Er zijn misschien ook wel kralen zwart/geel, al zie ik die niet zo veel. Mja, zoek er ook niet naar he!>
Groetjes van deze kralenverslaafde!

Rooos
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:vr 03 aug 2007 17:31
Locatie:(zuidoost) Friesland
Contacteer:

Bericht door Rooos » za 05 jan 2008 21:20

Afbeelding
Deze moest ik je echt even tonen!

En wat vind je hier van. misschien leuk als broche...
Afbeelding
De uitleg vind je hier:http://www.maizehutton.com/beadedbee.html
Afbeelding

Of gele en zwarte houten kralen gebruiken, al is geel-zwart meer wesp dan bij, een bij is bruin.....
Afbeelding

Of een honingraat van Ria...Afbeelding
Of een bijenkorfje....met een bij van fimo....

Maar nogmaals, dit zijn allemaal meer wespen, maar goed, inspiratie kijkt niet naar kleuren toch?:wink:
Afbeelding

Succes he!

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » ma 07 jan 2008 13:03

Ik geloof dat Fester ook bijenkralen verkoopt. Als ik me niet vergis dan is haar site http://www.kralenfantasie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
milebla
Bead Dreamer
Berichten:591
Lid geworden op:wo 20 jul 2005 07:54
Locatie:Dinther

Bericht door milebla » ma 07 jan 2008 18:49

wat een ontzettend leuke kralen zeg allemaal! Alleen is het voor de carnaval veel te zonde om ze om te doen. Je staat de hele dag in de rook en tussen de mensen in een warme ruimte. Zelf transpireer je natuurlijk ook. Als ik het zo lees is het net of er niks aan is aan de carnaval maar niets is minder waard hoor, het is juist 1 groot feest hier 3 dagen lang!
Oeps zijn wespen zwart/geel ai ai ai dan zijn we wespen! Maar ach, niemand die het ziet hihihi. Ik ga ook nog even doorzoeken hoor. De tip van de Blokker neem ik zeker mee en ook die van de geel/zwarte kralen. Als er nog mensen ideeen hebben of iets tegen komen, be my guest!
Moet helaas stoppen met sieraden maken vanwege RSI .

Gebruikersavatar
Dito
Bead Interested
Berichten:128
Lid geworden op:ma 26 feb 2007 18:59
Locatie:België

Bericht door Dito » do 24 jan 2008 15:00

Een bij is ook zwart met geel hoor, maar niet bij alle soorten even uitgesproken. Wij hadden vroeger een struik die volzat met hommels in de zomer, en dat zijn dikke harige bijen met brede zwart/gele strepen, daar valt het zo hard op omdat ze zo groot zijn, maar ook andere bijen hebben vaak die strepen:

Afbeelding

en vergeet maya niet:

Afbeelding

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 24 jan 2008 15:13

Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gebruikersavatar
charmart
Bead Dreamer
Berichten:528
Lid geworden op:di 12 jun 2007 18:49
Contacteer:

Bericht door charmart » vr 25 jan 2008 14:39

Afbeelding

Afbeelding

Zoek je zoiets??

Gebruikersavatar
Kaatje Kraal
Bead Producer
Berichten:1033
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 21:00
Locatie:Putte (Noord-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Kaatje Kraal » vr 25 jan 2008 16:10

Misschien bij een fourniturenzaak. Daar hebben ze meestal van die leuke knoopjes. Vast ook bijtjes....
Groetjes van Karin alias Kaatje Kraal

Gesloten