Hoe bewaren jullie je gereedschap?

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Gebruikersavatar
Jocelynn
Bead Fan
Berichten:378
Lid geworden op:za 24 nov 2007 17:17
Locatie:Almelo
Contacteer:
Hoe bewaren jullie je gereedschap?

Bericht door Jocelynn » za 22 dec 2007 21:10

Ik kom van alles tegen over het opbergen van kralen, het bewaren en presenteren van kettingen enz.
Maar waar ik nu benieuwd naar ben, en waar ik zelf lichtelijk mee worstel, is hoe jullie je gereedschappen bewaren???

Ikzelf heb tot nu toe een pennenbakje gebruikt, maar inmiddels heb ik al zoveel dingetjes dat het nu chaotisch gaat worden. (Wat ik wel prettig aan het pennending vind, is dat ik de tangen rechtop kan zetten zodat ik ze zó kan grijpen.)

Maar nogmaals: het puilt me nu veel te veel uit en alles storten in een laatje vind ik dus niets. Wordt het bij jullie ook zo'n chaos?

Mijn chaos bestaat o.a. uit: Diverse platbektangetjes (met of zonder ribbels, met of zonder gebogen punt), diverse zijkniptangetjes (eentje voor memory wire, een voor superfijn werk, een voor gewoon), vier rondbektangetjes (in diverse groottes), nagelschaartje (voor het superfijne werk), gewone schaar, diverse rijg- en borduurnaalden, kopspelden, papierklemmetjes, rolcentimetertje, pincet, magneetjes, hobbymesje, geodriehoek enz.enz.

Waar láát ik het??
The journey of a thousand miles begins with one step.

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Annemie » za 22 dec 2007 21:59

Bij mij liggen al deze spullen door elkaar in een doos en moet ik een minuut of wat zoeken voor ik een tang/centimeter/rijgnaald gevonden heb. Oftewel: ik ga dit topic ff volgen. :)

Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » za 22 dec 2007 22:35

En hoe lang ben ji bezig? :o Ik heb de helft van die dingen nog nooit gebruikt, ze liggen bij mij gewoon op mijn bureau.

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » za 22 dec 2007 23:10

Ik heb (nog) geen werkplekje, dus alles zit bij mij in m'n trolleys. Het meeste spul sit in allerlei vakjes, en de 4 tangen die ik het meest gebruik liggen bovenop in een plat vak op mijn rijgbord. Zó voor het grijpen :D
~Audrey~

Hilde
Bead Intelligent
Berichten:1255
Lid geworden op:di 20 sep 2005 16:59
Locatie:Nijmegen

Bericht door Hilde » zo 23 dec 2007 00:06

Ik heb ooit een "visserskoffertje" gekocht. Als je dat openklapt heb je 3 "etages". Daar heb ik al mijn gereedschap en andere benodigdheden in zitten. Ik vind het erg handig.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » zo 23 dec 2007 00:12

Hilde schreef:Ik heb ooit een "visserskoffertje" gekocht. Als je dat openklapt heb je 3 "etages". Daar heb ik al mijn gereedschap en andere benodigdheden in zitten. Ik vind het erg handig.
:lol: Elke keer als ik die ergens zie (bij de Aldi ofzo zijn ze nog wel eens in de aanbieding) sta ik er naar te kijken en me af te vragen of ze nou echt zo handig zijn als ze eruit zien :D
Ja dus?
~Audrey~

Rooos
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:vr 03 aug 2007 17:31
Locatie:(zuidoost) Friesland
Contacteer:

Bericht door Rooos » zo 23 dec 2007 20:06

flapflap schreef:
Hilde schreef:Ik heb ooit een "visserskoffertje" gekocht. Als je dat openklapt heb je 3 "etages". Daar heb ik al mijn gereedschap en andere benodigdheden in zitten. Ik vind het erg handig.
:lol: Elke keer als ik die ergens zie (bij de Aldi ofzo zijn ze nog wel eens in de aanbieding) sta ik er naar te kijken en me af te vragen of ze nou echt zo handig zijn als ze eruit zien :D
Ja dus?
Ik heb er inderdaad ook twee, heb ik tijden lang 1met gereedschapjes er in gehad en 1 met alle nylondraad, beading wire en aanverwante artikelen. Vond ik wel handig, een nadeel is wel dat als je teveel verzamelt of het tangetje ligt niet netjes 'lepeltje-lepeltje' met een ander tangetje, je het deksel niet dicht krijgt.

Ik heb nu een rekje in de kringloop gekocht, waar je volgens mij pollepels in hoort te hangen en daar hangen de meest gebruikte tangetjes in, zie foto. Links op de foto, het rekje hangt aan het witte kastje. Je kunt ze op deze manier lekker snel pakken, altijd bij de hand!
Ik heb ook wel van mensen gelezen dat ze ze op een magneetstrip laten hangen, zoals voor je keukengereedschap. Da's misschien ook een tip...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » zo 23 dec 2007 21:06

het is handig als je vroeger workshops gaf en daardoor stuk of 8 tangen heb die je niet kan verkopen omdat het reeds is gebruikt bij workshops. ik laat ze dus overal rondslingeren, kom gauw genoeg wel 1tje tegen. ;) gebruik zelf alleen knip- rond en plat, heb wel speciale knijpkralentang en ook nog ergens een speciale voor wire (platbektang met plastic zodat het niet beschadigd) maar gebruik die haast nooit.

Gebruikersavatar
joalycke
Bead Dreamer
Berichten:726
Lid geworden op:di 13 jul 2004 20:42
Locatie:Warnsveld
Contacteer:

Bericht door joalycke » do 03 jan 2008 20:21

Laat antwoord,

Maar ik heb van die witte (nep) curver dozen van de Xenos met aan de zijkant twee zwarte klemmen. Hierin doe ik ze allemaal in en kan ik zien wat er in zit en handig voor vervoer (als je meerdere hebt, ze zijn stapelbaar)
Mamma Mia! Oh daar ga ik weer.....

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Bericht door sanny » vr 04 jan 2008 00:59

Bij mij liggen ze in een bakje, gewoon doorelkaar :oops:
groetjes Sannie.

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » vr 04 jan 2008 08:53

Ik ben blij dat ik workshops geef zodat ik meerdere setjes tangen heb liggen. Ik gebruik ze en dan leg ik ze weg en dan weet ik niet meer waar en dan moet ik eerst zoeken voordat ik ze weer heb.
Nu heb ik standaard van alles 2 liggen om te gebruiken.
Ik zit ook beneden op de bank voor de televisie te kralen dus misschien komt het daardoor ook wel. Ik heb een dienblad met kussen er onder op mijn schoot en dan heb je niet zo veel werkruimte, je moet dan wel een beetje zoeken naar plek maar dat heb ik er voor over.
leuk trouwens om te horen hoe iedereen dat doet, eigenlijk is er gewoon geen makkelijke manier

Groetjes Esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
Jocelynn
Bead Fan
Berichten:378
Lid geworden op:za 24 nov 2007 17:17
Locatie:Almelo
Contacteer:

Bericht door Jocelynn » vr 04 jan 2008 09:01

Waarom moet ik nu denken aan dat reclamespotje waarbij een man trots de deur van de meterkast opengooit en de vrouw verrukt uitroept: Oh, mijn eigen naaikamertje!!!
The journey of a thousand miles begins with one step.

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Annemie » vr 04 jan 2008 12:10

Jocelynn schreef:Waarom moet ik nu denken aan dat reclamespotje waarbij een man trots de deur van de meterkast opengooit en de vrouw verrukt uitroept: Oh, mijn eigen naaikamertje!!!
Wahahahaaaa :lol:

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » ma 07 jan 2008 13:00

Voor het opbergen van klein materiaal gebruik ik een viskoffertje met heel veel vakjes. Mijn tangetjes en groter materiaal zoals rollen draad lagen in een kistje van formaat A4 en ongeveer 15cm hoog, maar dat kistje is te klein geworden. Ik denk dat ik een grote vaas of grote leuke bloempot ga gebruiken om de rollen in te doen, en dan de tangetjes aan de rand hangen. Dan hangen ze altijd "voor het grijpen".
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
Jocelynn
Bead Fan
Berichten:378
Lid geworden op:za 24 nov 2007 17:17
Locatie:Almelo
Contacteer:

Bericht door Jocelynn » ma 07 jan 2008 14:01

Ik heb een prachtige oplossing gevonden, ook al wilde ik in eerste instantie mijn gereedschapjes voor het grijpen hebben, ik ben toch voor de gereedschapskoffers gegaan.
Deze week heeft de (ik zal geen reclame maken, maar het begint met een L en eindigt op idl) supermarkt deze dozen in de aanbieding voor 4 Euro 99 en ik heb er 8 van gekocht.
Alles zit erin: Mijn wire, gereedschappen, rijgdraad, kettel- en nietstiften en de hele verdere handel (behalve mijn kralen dan, die zitten in een aparte smalle hoge ladenkast) en het is geweldig handig!!
The journey of a thousand miles begins with one step.

Gesloten