Kinderfeestje, vandaag maar kinderen ho maar..

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » ma 17 dec 2007 15:03

Hoihoi,

De nieuwe afspraak is gemaakt.. in het nieuwe jaar.. ;-)
Ben benieuwd ,

Bedankt voor alle tips!

Groetjes Eelke

Jolanda van soest
Bead Professional
Berichten:1581
Lid geworden op:di 13 jan 2004 14:51
Locatie:Rhenen
Contacteer:

Bericht door Jolanda van soest » di 18 dec 2007 08:52

Klinkt wel raar hoor.. Ik vraag 5 euro per kind aanbetaling, tot een week voor de tijd kunnen ze afzeggen. Je haalt idd allemaal vreet in huis dus als ze niet komen zit jij ermee. + dat je die tijd vrij maakt en er geen ander feestje gepland kan worden.
Ook bij volwassenen doe ik het, als ze dan komen en zeggen er is er 1 ziek wil ik nog wel eens een uitzondering maken, maar als ze 'geen zin, geen tijd' ziek zijn dan krijgen ze hun geld niet terug!
Ik wacht max een kwartier en dan ga ik beginnen, en in dat kwartier geef ik de rest al koffie en koek. Dan starten ze maar later.
klinkt heel streng misschien maar van jou word wel verwacht dat je je 100% geeft en dat je ze een leuke middag bezorgd, en dan mag je best eisen stellen anders lopen ze alleen maar over je heen!

succes en ik hoop voor je dat ze zulke grappen niet meer uithalen!
Groetjes van jolanda

Gebruikersavatar
Monique Westerlink
Bead Interested
Berichten:145
Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
Locatie:Drunen
Contacteer:

Bericht door Monique Westerlink » di 08 jan 2008 15:16

Miischien is het een tip om bij belangrijke mailtjes zoals in dit geval je afspraak, de mail met leesbevestiging te sturen. Dan weet je in ieder geval zeker dat ze de mail ontvangen en gelezen hebben,

Lavanda
Bead Interested
Berichten:147
Lid geworden op:wo 29 jun 2005 17:55
Locatie:apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Lavanda » di 08 jan 2008 22:19

Ik laat bij de "particuliere" workshops 7 euro aanbetalen. Tot 1 week voor de geplande datum kan men nog afmelden, en krijgt de aanbetaling terug. Daarna is men het geld kwijt, omdat ik ook de materialen etc. moet aanschaffen.
Is het een grotere groep, of bedrijfsavond laat ik 75% vooraf aanbetalen. Het aantal personen wat 1 week voor de workshop word afgesproken, moet ook betaald worden. Ook al zijn er veel afmeldingen. Mensen kunnen dan wel een materiaalpakket ontvangen.

Ik blijf het trouwens wel lastig vinden......maar duidelijke afspraken, en kopietjes van de afspraken lijken wel te helpen......

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » di 12 feb 2008 17:22

Hoihoi,

Ik laat ze vanaf nu dus ook maar wat in het voren betalen.. de een zegt geen probleem de ander vraagt moet dat nou.. tja dat moet.. ;-)

Maar ik vindt dat mensen soms best wel lastig doen..
bv een vast bedrag afspreken en dan goedkopere kralen gebruiken en dan zeggen ja maar ik heb zo goedkope kralen gebruikt ik wil minder betalen :-( zucht.. ze mocht toch tot en met bv. 0,40 en als je dat neit doet tja jammer dan... toch??
Waarom denken ze dat het A voor jou een makkie is en absoluut geen werk.. B dat het jou niets kost dat je eigenlijk slapend rijk wordt...... zucht..

Groetjes Eelke

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 12 feb 2008 17:53

anders misschien toch voortaan vaste bedrag voor workshop en dan een verschillend bedrag per persoon voor gebruikte materialen? aan de andere kant, waar maken ze zich druk om...

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » di 12 feb 2008 18:57

jammer dat sommige mensen altijd moeten zeuren, als ik naar een concert ga vraag ik toch ook geen geld terug omdat ik niet bij het podium kon staan??!?! :(
Liefs
Linda

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Bericht door Irene van der Maas » wo 13 feb 2008 08:57

Toen ik zelf nog workshops gaf, moest de klant gewoon zorgen dat het volledige lesgeld vantevoren overgemaakt werd. Men kon alleen afmelden maximaal twee dagen vantevoren.
het vervelende is nl dat als je een groepje van 4 hebt, en er wordt er 1 ziek, de andere 3 ook geen zin hebben om te komen, ik heb dat meerdere malen meegemaakt, en dan zit jij dus met 2 mensen voor een workshop.
Irene van der Maas

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » ma 18 feb 2008 11:08

Sandra schreef:anders misschien toch voortaan vaste bedrag voor workshop en dan een verschillend bedrag per persoon voor gebruikte materialen? aan de andere kant, waar maken ze zich druk om...
De mensen kunnen zelf kiezen of een vast basisbedrag en dan de kralen erbijop. of een vast bedrag incl kralen en dan kunnen ze kiezen uit verschillende soorten met kralen tot een steeds hoger bedrag..
Deze groep waar ik over schreef had gekozen voor een vast bedrag van 20 euro.. dat is he middelste pakket.. zodat iedereen van te voren wist wat ze kwijt is. Maar dan krijg ik na afloop dus te horen van die heeft veel meer kralen gebruikt en ik veel mider en we betalen hetzelfde..
Gelukkig gebeurd dat neit heel vaak..

Maar vooral bij grotere groepen heb ik liever dat ze een vast bedrag kiezen.. zeg nou zelf voor 10 personen de kralen na afloop tellen terwijl je ook de slotjes nog aan meot zetten enz.. das niet echt lol ;-)

GRoetjes !!

Gesloten