paypal klant eist geld terug,

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
lindav36
Bead Reader
Berichten:12
Lid geworden op:di 24 apr 2007 12:46
paypal klant eist geld terug,

Bericht door lindav36 » wo 17 okt 2007 16:06

zit met het volgende ,enige tijd geleden heb ik voor iemand in Amerika een nogal luxe sieradenset gemaakt.Die heeft hij betaald via Paypal.
Aangetekende verzending vond hij niet nodig.Bood ik wel aan voor maar 3 usD meer.
3 maanden later eist hij ineens via paypal zijn geld terug(bij elkaar een kleine 100 euro).
In mijn voorwaarden had ik duidelijk aangegeven niet aansprakelijk te zijn voor schade of verlies bij de post.
Maar zolang ik geen track en trace nummer kan overleggen zal Paypal hoogst waarschijnlijk in het voordeel klant beslissen.
Mailverkeer rechtstreeks met de klant wordt al tijden niet beantwoord,ik had hem meerdere malen gevraagt of de spullen aangekomen waren en naar zijn zin waren.En later een paar keer of er een probleem was omdat ik geen reactie van hem kreeg.
Nadat hij een claim bij paypal had ingediend heb ik hem nog een paar keer gevraagt of dit onderling niet op te lossen was.

Baal hier als een stekker van.Als je onverzekerd verzend heb je geen bewijzen en dus kan een klant zijn geld terug krijgen.
Voor mij is het een wijze les geweest.

Zijn er meiden die hetzelfde hebben meegemaakt en die voor elkaar hebben gekregen dat ze toch niet hoefden te betalen ?

groetjes
linda

Gebruikersavatar
MariekeV
Bead Producer
Berichten:1097
Lid geworden op:di 19 jul 2005 08:37

Bericht door MariekeV » wo 17 okt 2007 16:48

Ik kan je er helaas niet mee helpen, maar ik wilde even zeggen dat ik het erg vervelend voor je vind! :( Suc6!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » wo 17 okt 2007 18:07

Balen, ben bang dat je er niets aan kan doen. Gewoon echte oplichter volgens mij, anders had hij je allang gemaild dat hij het niet heeft ontvangen. Je zou alle mailverkeer kunnen melden bij paypal, om aan te geven dat hij liegt, maar ik persoonlijk denk dat paypal het niets interesseerd, zij zullen wel zo min mogelijk tijd eraan besteden. Anders bepaal je voor jezelf een minimum bedrag vanaf wanneer je met tracking verstuurd, bv vanaf 50,- ofzo, dan hebben ze daar maar geen keus voor.

geke
Bead Believer
Berichten:218
Lid geworden op:za 05 jun 2004 18:00
Locatie:heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door geke » do 08 nov 2007 18:12

ook ik heb een gelijksoortige ervaring.Klant kocht voor 100 $ .Claimde dat het niet geleverd was en kreeg ondanks dat ik aan kon tonen dat hij zelf had gekozen voor niet verzekerd verzenden zijn geld terug.
Ben aan het uitzoeken hoe de wettelijke eisen zijn en of paypal wel juist handelde door het geld zonder mijn toestemming van mijn rekening terug te boeken naar de klant.
Inmiddels al begrepen van anderen dat je ook met een trace nummer als verkoper aan het kortste eind trekt .Paypal haalt gewoon het geld van je rekening terug.
Is trouwens dus wel een "mooie "manier van gratis shoppen.Koop lekker en haal achteraf je geld terug.Fraudeurs kunnen er dankbaar gebruik van maken

groetjes
Geke

Lissie
Bead Addict
Berichten:2049
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 09:08
Contacteer:

Bericht door Lissie » do 08 nov 2007 18:47

In de paypal claim van de koper kun je als verkoper ook een reactie schrijven. Daar moet je zo goed mogelijk uitleggen wat de afspraken waren. Dus dat je geen garantie geeft op onverzekerde pakketten, etc. En dat je aangeboden hebt om verzekerd te verzenden, maar dat de koper dat heeft afgewezen.
Ook schrijven dat je diverse keren hebt gevraagd of het pakket goed is aangekomen, en dat de koper niet op jouw mails reageert.
Te allen tijde beleefd blijven reageren via paypal.

Doe ook kopieen van al je mail-wisseling met de koper erbij, en de url van je website, en een overzicht van de voorwaarden (vertalen!) waarmee de koper accoord is gegaan.

Bij zo'n claim werkt het als volgt:
Als je met de koper niet binnen 20 dagen samen uit het geschil komt, kan de koper aan PayPal vragen om er naar te kijken. Dat kost de koper sowieso 25 euro, dus als de koper ziet dat jij 'sterk in je schoenen staat' is er kans dat hij ervan afziet om het te escaleren.
Escaleert hij toch, en mocht PayPal dan beslissen dat jij de koper moet terugbetalen, dan houdt PayPal daar zelf 25 euro van, dus blijft er nog 75 euro voor de klant over.

Kortom: Ik zou het er gewoon op wagen, en er vanuit gaan dat de klant het escaleert over 20 dagen, en ervan uitgaan dat je sowieso hebt verloren. En er is altijd dat de koper het toch maar niet escaleert en daarna is er nog een kans dat je een escalatie wint.

Ik ben heel benieuwd naar het vervolg...

geke
Bead Believer
Berichten:218
Lid geworden op:za 05 jun 2004 18:00
Locatie:heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door geke » do 08 nov 2007 20:03

ik heb in dit geval alle mail van mijn kant naar de klant naar paypal gezonden met een screenshot van mijn site met daarop mijn voorwaarden.Daarin stond duidelijk aangegeven dat ik niet aansprakelijk ben als een klant voor niet verzekerd kiest.Ook de mailwisseling die ik met TNT had over het eventueel zoek kunnen zijn had ik bijgesloten evenals de mailen waarin ik aangaf bereid te zijn het artikel opnieuw te maken (in dit geval ging het om een borduurwerk)maar dat ik dan wel een paar maanden nodig had om dit alsnog te maken.Deze mailen zijn allemaal al lang verzonden voor het een claim bij paypal werd.
Ik ging er dan ook vanuit dat paypal een bemiddelingspoging zou wagen.Maar niet dus ,niks meer van ze gehoord tot gistermiddag toen kreeg ik een mail dat het in het voordeel van de klant was beslist en kreeg ik een mail dat het bedrag al van mijn rekening was afgeboekt.

Ik heb mijn verhaal ook op diverse borduurforums gedaan en daar waren er meer met dezelfde verhalen.Ook meiden die wel een trace nummer hadden trokken aan het kortste eind.Er zijn er diversen die hierdoor niet meer handelen met paypal

groetjes
Geke

Gebruikersavatar
creanja
Bead Interested
Berichten:122
Lid geworden op:wo 28 sep 2005 06:43
Locatie:capelle aan den ijssel
Contacteer:

Bericht door creanja » do 29 nov 2007 21:39

groot gelijk, ik voor mij weet nu dat het niet veilig is met pay pal!

bedankt voor deze waarschuwingen! gr anja
ik ben wat gevorderd!

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Bericht door Elsje » do 29 nov 2007 22:28

geke schreef:ik heb in dit geval alle mail van mijn kant naar de klant naar paypal gezonden met een screenshot van mijn site met daarop mijn voorwaarden.Daarin stond duidelijk aangegeven dat ik niet aansprakelijk ben als een klant voor niet verzekerd kiest.
Dat kun jij wel zeggen maar in het burgerlijk wetboek staat dat jij ( de verkoper) altijd aansprakelijk bent voor het verkochte goed . Je moet dus gewoon zulke dingen voorkomen door mensen niet te laten kiezen maar er zelf voor zorgen dat je de meest veilige verzending gebruikt.
Groetjes Els,

Gebruikersavatar
Daysleeper
Bead Designer
Berichten:757
Lid geworden op:do 08 mar 2007 19:43

Bericht door Daysleeper » do 29 nov 2007 22:52

creanja schreef:groot gelijk, ik voor mij weet nu dat het niet veilig is met pay pal!

bedankt voor deze waarschuwingen! gr anja
Persoonlijk vind ik dit te kort door de bocht. Ik ben van mening dat je als koper met een paypalaccount, gewoon kunt kopen bij betrouwbare shops op ebay (ik check altijd de feedback!) en dan is het gewoon veilig. Ik heb nog nooit problemen gehad met paypal, alleen vind ik het irritant dat het 5 werkdagen duurt als ik geld wil opnemen van mijn Raborekening.

Gebruikersavatar
Ayla
Bead Intelligent
Berichten:1339
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 18:02
Locatie:Grou
Contacteer:

Bericht door Ayla » vr 30 nov 2007 00:23

Ik gebruik al vier jaar naar alle tevredenheid Pay-pal met creditcard. Nog nooit ook maar één enkel probleem gehad.

geke
Bead Believer
Berichten:218
Lid geworden op:za 05 jun 2004 18:00
Locatie:heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door geke » vr 30 nov 2007 08:28

ik lette zelf ook altijd op de feedbackscore voor ik ergens wat kocht.

Maar er blijken nou eenmaal mensen te zijn die via paypal betalen en vervolgens hun geld terug krijgen.Inmiddels heb ik mijn voorwaarden aangepast.

groetjes
Geke

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » vr 30 nov 2007 23:06

Elsje schreef:
geke schreef:ik heb in dit geval alle mail van mijn kant naar de klant naar paypal gezonden met een screenshot van mijn site met daarop mijn voorwaarden.Daarin stond duidelijk aangegeven dat ik niet aansprakelijk ben als een klant voor niet verzekerd kiest.
Dat kun jij wel zeggen maar in het burgerlijk wetboek staat dat jij ( de verkoper) altijd aansprakelijk bent voor het verkochte goed . Je moet dus gewoon zulke dingen voorkomen door mensen niet te laten kiezen maar er zelf voor zorgen dat je de meest veilige verzending gebruikt.
Klopt!
Zie ook http://forum.creadream.nl/viewtopic.php?t=24553" onclick="window.open(this.href);return false;
~Audrey~

Gebruikersavatar
miss beady
Bead Designer
Berichten:983
Lid geworden op:do 05 aug 2004 20:21

Bericht door miss beady » wo 09 jan 2008 18:09

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit nu (af)loopt.
Ben je al wat wijzer geworden?
Afbeelding

geke
Bead Believer
Berichten:218
Lid geworden op:za 05 jun 2004 18:00
Locatie:heerhugowaard
Contacteer:

Bericht door geke » wo 09 jan 2008 20:29

in mijn geval ben ik mijn geld dus gewoon echt kwijt,paypal heeft het bedrag gewoonweg van mijn rekening afgeschreven.
Blijkt dat hun ergens in hun voorwaarden hebben staan dat een klant ten alle tijden zijn geld terug kan krijgen als jij geen track 'n trace nummer kan overleggen.
wettelijk staat apypal in zijn recht maar er zijn inmiddels meer mensen die op deze wijze hun goederen en geld zijn kwijtgeraakt.
Met andere worden verkoop alleen via paypal met een goed verzendbewijs.Wil je gratis shoppen ,dat kan als je koopt bij iemand die zo stom is om gewone verzending aan te bieden.

groetjes
Geke

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door sam » vr 11 jan 2008 12:36

Het blijft ontzettend lullig dat iemand zo een goede manier heeft om makkelijk geld te verdienen. Heel erg jammer. Echt iets wat bescherming zou moeten bieden voor juist die mensen die er nu een loopje mee nemen.
Lijkt zo een beetje averechts te werken he?
Je zou nu haast een beetje wachten tot je je sieraden terug ziet komen als hij ze verkoopt.

Gesloten