Spiraalketting

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
VNulens
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:vr 12 okt 2007 20:36
Locatie:Maastricht
Spiraalketting

Bericht door VNulens » vr 12 okt 2007 20:46

hallo
Ik heb vraagje weet je hoe je het slot moet maken op een spiraalketting. :P

groetjes vnulens
Hallo ik ben een beginnende sieradenmaakster.
Via de forum wil ik wat meer informatie over hoe en wat ! Ik hoop dat jullie me af en toe kunnen helpen door informatie te geven zodat ik ook zo een prachtige sieraden kan maken.

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » vr 12 okt 2007 22:55

Bedoel je een slotje aan memory wire? daar hoeft geen slotje aan dat blijft gewoon zitten. Aan de uiteinden buig je een oogje.

Gebruikersavatar
Kaatje Kraal
Bead Producer
Berichten:1033
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 21:00
Locatie:Putte (Noord-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Kaatje Kraal » za 10 nov 2007 11:37

Ik heb er nu ook een gemaakt, maar ik zou ook graag een slotje eraan maken. Wie heeft er een idee.... Misschien is het de bedoeling om een haakje te buigen en daar het slotje aan te maken. Wie o wie, weet hoe het het beste kan?
Groetjes van Karin alias Kaatje Kraal

Gebruikersavatar
Tara
Bead Designer
Berichten:964
Lid geworden op:zo 19 nov 2006 19:34
Locatie:Rhoon
Contacteer:

Bericht door Tara » za 10 nov 2007 13:10

hennie schreef:Bedoel je een slotje aan memory wire? daar hoeft geen slotje aan dat blijft gewoon zitten. Aan de uiteinden buig je een oogje.
Dat zou ik ook denken, dat is juist het handige van memory-wire. Of bedoel je misschien wat anders?
streef er enkel naar wat te spelen met kralen......

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » za 10 nov 2007 13:56

Kaatje Kraal schreef:Ik heb er nu ook een gemaakt, maar ik zou ook graag een slotje eraan maken. Wie heeft er een idee.... Misschien is het de bedoeling om een haakje te buigen en daar het slotje aan te maken. Wie o wie, weet hoe het het beste kan?
Ik maak ketting op memory wire omdat ze dan de mooie ronde vorm houdenm, de ketting zelf is te zwaar om zonder slotje te gebruiken dus ik doe er gewoon een sluiting aan.
Ik buig aan de uiteinden een oogje, aan dat oogje hang ik dan het ringetje waar het slotje aan zit.
Als je het slotje zonder ringetje aan het oogje zou maken dan is het erg breekbaar en kan het slotje sneller kapotgaan.
aan de andere kant doe ik gewoon een verlengkettingje zonder splitringetje

SUcces er mee
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
Kaatje Kraal
Bead Producer
Berichten:1033
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 21:00
Locatie:Putte (Noord-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Kaatje Kraal » za 10 nov 2007 14:08

Dank je kraaltje! Ik ga het op die manier doen!
Groetjes van Karin alias Kaatje Kraal

Gesloten