naald en draad

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
miek & Co
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:ma 20 aug 2007 19:48
Locatie:Gent
Contacteer:
naald en draad

Bericht door miek & Co » zo 30 sep 2007 12:01

:roll: hallo allemaal
ik maakte al de halft van een koraalketting (zoals Meggie maakte) en deed dit in dunne nylondraad. Nu heb ik Miyuki kraaltjes en c-lon draad besteld. Daarbij ook een set naalden. Probleem !!! Hoe krijf ik in godsnaam die draad door dat gaatje, zelfs zo'n draadinstekerding gaat niet in dat gaatje.
Weet iemand raad ? :shock:

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » zo 30 sep 2007 15:38

Misschien heb je niet de goede naalden? Ik rijg altijd met c-lon. Voor de koraalketting heb je dikte D nodig, dikt A is te dun. Toch heb ik geen moeite om de draad door de naald te krijgen. Als je 11/0 kralen gebruikt, heb je niet de allerdunste naalden nodig. Ook al krijg je maar een gedeelte van de draad door de naald dan kun je het toch vaak doortrekken. Het garen splijt dan wel maar als je even doortrekt dan gaat de hele draad door de naald.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Bericht door Mar-JoYa » ma 01 okt 2007 16:42

miek & Co schreef:Bedankt voor de reactie. Het is me gelukt hoor, om die draad in de naald te krijgen. Ik gebruikte inderdaad te dikke draad. Nu ja met mijn bril op lukt het natuurlijk ook beter... :oops:
De info over de c-lon is erg nuttig !
(Ter info: er was een nieuw topic gemaakt voor deze reactie, deze heb ik verwijderd, heb het antwoord hier even gequote :wink: )
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
hennie
Bead Hysteric
Berichten:3451
Lid geworden op:do 06 feb 2003 23:40
Locatie:Heerlen
Contacteer:

Bericht door hennie » ma 01 okt 2007 18:01

Op mijn site kun je nog meer info over c-longaren en rijgen in het algemeen vinden kijk bij Rijgtips.

Gesloten