Workshops geven nog tips>"wire" technieken

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gebruikersavatar
Haematodipsia
Bead Producer
Berichten:1219
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:15
Contacteer:

Bericht door Haematodipsia » ma 13 aug 2007 21:05

Het is natuurlijk makkelijker te zeggen wat ik zou betalen voor een workshop als ik fotos zie van technieken enz. :wink:

Gebruikersavatar
Eva
Bead Believer
Berichten:267
Lid geworden op:ma 30 aug 2004 01:11
Locatie:Arnhem
Contacteer:

Bericht door Eva » di 14 aug 2007 13:19

Haematodipsia schreef:Het is natuurlijk makkelijker te zeggen wat ik zou betalen voor een workshop als ik fotos zie van technieken enz. :wink:
Ik zal ze zo posten bij Show je eigen creaties.

Ik heb besloten de moeilijkste maar geen Masterclass te noemen. Was gisteren wat promotie in de winkel aan het doen en dat snappen ze hier nog niet helemaal. Dus het wordt beginners, gevorderden en ver-gevorderden. Ik stel je opmerkingen en tips erg op prijs.
Groetjes Eva.

Afbeelding

tjika
Bead Reader
Berichten:16
Lid geworden op:wo 05 apr 2006 15:55

Bericht door tjika » zo 19 aug 2007 09:50

Eva schreef:Mijn voorkeur en passie gaat uit naar technieken zoals Chain Maille (daarvan staan ook voorbeelden op kralen.com) en technieken die veel gemeen hebben met weven, manden maken, knopen enz. Bijv. de "Viking Knit" die ook al erg oud is.
Maak je ook dingen met turks head en prolong knots? Dat zou ik graag nog eens leren, maar ik durf er niet zo goed aan te beginnen.

Gebruikersavatar
Eva
Bead Believer
Berichten:267
Lid geworden op:ma 30 aug 2004 01:11
Locatie:Arnhem
Contacteer:

Bericht door Eva » zo 19 aug 2007 10:13

tjika schreef:
Eva schreef:Mijn voorkeur en passie gaat uit naar technieken zoals Chain Maille (daarvan staan ook voorbeelden op kralen.com) en technieken die veel gemeen hebben met weven, manden maken, knopen enz. Bijv. de "Viking Knit" die ook al erg oud is.
Maak je ook dingen met turks head en prolong knots? Dat zou ik graag nog eens leren, maar ik durf er niet zo goed aan te beginnen.
Zo te horen heb jij Loren's werk gezien. Wat die man doet is geniaal. Kan ik niet aan tippen. Ik heb ze wel al geoefend met katoenen draad maar ook nog nooit in zilverdraad geprobeerd. Dat staat nog wel op mijn lijstje. Maar ja nog zoveel te proberen. Heb je al een boek over knopen? Ik heb een oud boek met allerlei knopen erin o.a. de Turkish Headknot. En ik heb laatst nog een nieuw boek gekocht waar die ook in staat. Als je wilt kan ik wel even voor je opzoeken hoe dat boek ook al weer heet.
Groetjes Eva.

Afbeelding

tjika
Bead Reader
Berichten:16
Lid geworden op:wo 05 apr 2006 15:55

Bericht door tjika » zo 19 aug 2007 20:16

Nou, ik heb nog maar een poging gedaan om een prolong knot te maken. Eerst met een veter en dat ging prima. Toen met verzilverddraad. Zonder jig want kon even niet bedenken hoe ik die moest maken. Met verzilverddraad ging niet zo goed. Het werd te snel hard. Toen met wire wire, dat was beter, maar zonder jig werd het niet mooi. Dus toch maar een rij spijkers in hout geslagen en nog een keer geprobeerd. Ondertussen ook een tutorial voor een celtic knot gevonden en daar wat tips uitgehaald. Nu ging het beter, alleen de lussen waren niet de goede lengte waardoor het eind er ruimer uitziet dan het begin. Nog een keer in verzilverddraad, nu dubbel, de lus was beter, maar het dubbelen is niet erg netjes. De draad uiteinden ging ook mis. Ze zijn nu weer los.
http://i155.photobucket.com/albums/s310 ... G_5271.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Met veel oefenen wordt het wel beter, ik kan me alleen nog niet voorstellen dat ik hem lang genoeg kan maken voor een armband.

edit: Ik zit nog even naar de armband van Loren te kijken en zo te zien volgt hij niet de instructies voor een draad prolong waarbij je lussen maakt. Als ik het goed begrijp moet zijn manier makkelijk zijn. volgende poging...

Gesloten