rijgborden en workshopvraagjes

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
nathalie_25
Bead Designer
Berichten:932
Lid geworden op:za 31 jan 2004 15:15
Locatie:Obdam
Contacteer:
rijgborden en workshopvraagjes

Bericht door nathalie_25 » ma 12 apr 2004 21:50

Wie weet waar ik voor minder dan 5 euro per stuk rijgborden kan kopen?
Dit ivm een workshop voor 10 personen,.... 5 euro is denk ik al niet duur maar ja in eens 10 tegelijk wel. De tangetjes, zorg je ervoor dat iedereen een eigen tangetje heeft, of kunnen twee mensen best samen doen met een tangetje?
En hoe berekenen jullie de prijs voor een workshop, doe jullie een x bedrag en daarnaast de kralen apart, of ??n bedrag waar ze alles voor mogen gebruiken? En wat voor bedragen gaat het dan om? Ik vind het erg moeilijk dit te berekenen.
Als je moet reizen ervoor, bereken je dan km vergoeding?

kralenboetiek
Bead Believer
Berichten:263
Lid geworden op:vr 25 apr 2003 23:58
Locatie:Groningen
Contacteer:

Bericht door kralenboetiek » ma 12 apr 2004 22:39

Hoi,

Ik heb kralenborden voor 4,25 euro per stuk. Het is wel de kleine uitvoering. Ik heb er nog 4 maar kan zo nieuwe bijbestellen voor je.

Groetjes Myra
http://www.kralenboetiek.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

nathalie_25
Bead Designer
Berichten:932
Lid geworden op:za 31 jan 2004 15:15
Locatie:Obdam
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » di 13 apr 2004 06:31

Het gaat helaas om de grote uitvoering.
En ik zou het liefst bij de groothandel kopen maar ik begrijp dat je je geheim niet prijs wilt geven :wink: . Bij De Amethist kosten ze incl BTW 5 euro (de grote) maar ik vraag me af of er een groothandel is waar ze niet goedkoper zijn.

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Bericht door Ellen » di 13 apr 2004 08:21

Ik heb een keer een workshop gevolgd, en moest het gebruikte materiaal natuurlijk gebruiken en daarbij nog ? 5,00. Vond ik niet onredelijk, kregen we ook nog soep/broodje voor ook! :lol:
Succes met je verdere organisatie! :)
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » di 13 apr 2004 13:38

ik weet niet wat voor workshop je wil geven? ikzelf geef meestal workshops over wire wrapped (wire om kralen heen draaien). dan heb je de rondbektang en kniptang echt nodig, dus moet je wel voor ieder persoon de tangen hebben. maar stel het is gewoon rijgen en ze hebben de tangen alleen nodig voor het afwerken, dan hoef je niet zoveel tangen te hebben.
voor de rest kost een workshop meestal 7,50 a 12,50 per persoon, dat is dan zonder benodigdheden.

moontje
Bead Lover
Berichten:414
Lid geworden op:di 30 mar 2004 13:54
Locatie:tubbergen
Contacteer:

Bericht door moontje » di 13 apr 2004 14:47

ik weet niet meer waar ik het nu gezien heb, volgens mij op dit forum. iemand had het rijgbord zelf gemaakt omdat ze ook nog niet zeker wist of ze vaker workshops ging geven. zij heeft het gemaakt met papier mache en geverfd met zilver, dus misschien moet je even rondkijken op het forum. succes
Afbeelding

marapoes
Bead Starter
Berichten:56
Lid geworden op:vr 04 jul 2003 09:51
Locatie:Almere

Bericht door marapoes » di 13 apr 2004 15:19

Hoi hoi!

Ik ga binnenkort ook m'n eerste workshop voor volwassenen geven.
Ik reken 15 euro p.p. met basismateriaal (draad, slotjes, kralen e.d.). De mooie Swarovski-dingetjes, hangertjes, mooie, duurdere kralen en zo moeten ze dan apart betalen.

Dat van die tangetjes en rijgplanken, dat probleem heb ik ook.
Kreeg een tip van Marike: gebruik vilten stukjes als "rijgplank", daar schijnen je kralen ook goed op te blijven liggen en is een hele goedkope oplossing. Ga ik dus uitproberen...

De tangetjes moeten ze maar delen, ik zorg wel voor extra rondbek- en kniptangetjes ivm het kettelen.
Groetjes, Miriam.

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » di 13 apr 2004 17:37

Ik heb ook wel eens gelezen dat iemand een soort broodplank gebruikt. Daar zit een uitgesneden rand in waar je kralen in blijven liggen. Volgens mij waren die broodplanken te koop bij de eurowinkel ofzoiets (vroeger knaakland?).

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » di 13 apr 2004 17:59

Ik heb eerst ook een broodplank gebruikt, maar vond het niet echt gemakkelijk er rolden toch veel kralen uit die gleuf van de plank. Dus ben toch maar over gegaan op een rijgbord.
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Saartje
Bead Addict
Berichten:2232
Lid geworden op:wo 28 mei 2003 18:17
Locatie:Hemiksem-België
Contacteer:

Bericht door Saartje » di 13 apr 2004 18:05

Bij de kralenwinkel verkopen ze de rijgborden voor maar ?3.95....
Je hebt liever een groothandel, maar daar kan ik je niet aan helpen.... :?
Kralengroetjes, Saartje :lol:

nathalie_25
Bead Designer
Berichten:932
Lid geworden op:za 31 jan 2004 15:15
Locatie:Obdam
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » di 13 apr 2004 18:08

Welke kralenwinkel bedoel je? En zijn dat de grote rijgborden wel dan?

Zelf maken is t? creatief hoor :).

Bedankt voor jullie reaktie's.

Gebruikersavatar
Saartje
Bead Addict
Berichten:2232
Lid geworden op:wo 28 mei 2003 18:17
Locatie:Hemiksem-België
Contacteer:

Bericht door Saartje » di 13 apr 2004 18:15

nathalie_25 schreef:Welke kralenwinkel bedoel je? En zijn dat de grote rijgborden wel dan?
De kralenwinkel in Breda : http://www.dekralenwinkel.nl/WinkelMain.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het zijn kleintjes :
Afbeelding
Kralengroetjes, Saartje :lol:

Gebruikersavatar
Pienjo
Bead Hysteric
Berichten:3071
Lid geworden op:za 21 feb 2004 11:45
Locatie:Wouw
Contacteer:

Bericht door Pienjo » di 13 apr 2004 20:07

laat iedereen een (bad) handdoek meenemen .. daar kun je ze ook op leggen. Zelf heb ik ze ook gemaakt... van hout... maar gelukkig had ik een handige papa! Hij heeft ook rechte houte plankjes met gleuven voor me gemaakt (deze vind ik persoonlijk nog handiger!)

nathalie_25
Bead Designer
Berichten:932
Lid geworden op:za 31 jan 2004 15:15
Locatie:Obdam
Contacteer:

Bericht door nathalie_25 » di 13 apr 2004 20:08

Pienjo schreef:Hij heeft ook rechte houte plankjes met gleuven voor me gemaakt (deze vind ik persoonlijk nog handiger!)
Fotoooooo! :D

Gebruikersavatar
Marike
Bead Believer
Berichten:252
Lid geworden op:vr 07 feb 2003 11:37
Locatie:Groningen

Bericht door Marike » di 13 apr 2004 21:26

een heel goedkope en (vind ik) handige oplossing is:
iedereen krijgt een lapje vilt in a4-formaat. daar glijdt werkelijk niks vanaf. kosten ongeveer 0,80 cent per stuk.

groetjes
Marike

Gesloten