meestal is een workshop geven echt leuk maar soms....

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gebruikersavatar
duitemeyer22
Bead Believer
Berichten:271
Lid geworden op:di 21 okt 2003 10:09
Locatie:Nieuw Bergen (Lb)
Contacteer:

Bericht door duitemeyer22 » ma 11 jun 2007 19:58

Ik bedoelde dus met 1 moel, 1 model he!!
Kralen make me happy!!!

Afbeelding

Gebruikersavatar
MiekeN
Bead Designer
Berichten:861
Lid geworden op:do 02 nov 2006 18:18
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door MiekeN » ma 11 jun 2007 20:51

Geen gek idee... van te voren een aantal kettingen als voorbeeld hebben en voldoende pakketjes met de spullen die er voor nodig zijn. Overtollige pakketjes zijn er voor een volgende workshop en jij hebt precies in de hand wat een ketting kost.

:-)
MiekeN

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » ma 11 jun 2007 21:09

Misschien een idee als het meer dan x personen zijn, 1 techniek? Ik gaf bij vrijgezellenfeestjes altijd wire-wrapped als techniek. Allemaal dezelfde kralen maar in verschillende kleuren, of bv goedkope mixen waar ze zelf kralen uitzoeken, dan heb je dat soort gedoe niet meer.

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » ma 11 jun 2007 22:40

Goh ik vind het wel onbeschoft allemaal hoor :shock: Als iemand tegen mij zou zeggen je mag alleen kralen pakken van max. dit bedrag, zou het echt niet bij mij opkomen om dan toch lekker de duurdere te pakken!

Ik zou ook de pakketjes overwegen. Ze leren bij jou de techniek, als ze nou zelf nog iets anders willen maken met duurdere kralen, weten ze hoe het moet en kunnen ze de benodigdheden bij jou aanschaffen.

Lavanda
Bead Interested
Berichten:147
Lid geworden op:wo 29 jun 2005 17:55
Locatie:apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Lavanda » di 12 jun 2007 09:05

Hoi,

Ik ken je winkel niet.....maar is het niet mogelijk om voor dit soort avonden een kast in te richten met goedkopere kralen...of mixen en kralen die normaal niet verkocht worden???
Ik spreek bij grote groepen altijd 2 soorten ketting af, waarvoor ik bakjes met materiaal maak, de kralen zoeken ze dan wel zelf uit....maar ik werk hoofdzakelijk met mixen......
Daarnaast zou ik mensen wel (vriendelijk) aanspreken op hun gedrag. Zeker als er meerdere personen zijn die duurdere kralen pakken......

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » di 12 jun 2007 10:34

Hoihoi,

Moest even bijslapen ;-) gister begon de workshop om 8 uur.. naja 11 uur was bijna iedereen klaar.. maar het was een super gezellie groep!
heel relaxt.. geen gehaast, of ongeduldig.. en allemaal netjes kralen t/m 0,40 gepakt zoals was afgesproken..
Ze hadden zelf voor alcoholsche drank gezorgt en ook voor een hapjes, stokbrood enz.. dus het was super gezellie.

Na afloop hielpen ze zelfs met afruimen van de tafels!

Zeer geslaagd dus, en nu weet ik dat het wel kan ;-) mensen kunnen wel op prijsjes letten ;-)

Groetjes Eelke

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » di 12 jun 2007 12:09

Ja het kan best, een leuke workshopgroep. Alleen jammer dat er om de zoveel tijd iemand is die de lol weer verpest. Maar goed, jouw avond is leuk geweest en daar gaat het om toch? :)
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
duitemeyer22
Bead Believer
Berichten:271
Lid geworden op:di 21 okt 2003 10:09
Locatie:Nieuw Bergen (Lb)
Contacteer:

Bericht door duitemeyer22 » di 12 jun 2007 12:59

Hoi Eelke,

Fijn voor je dat de groep van gisteren wel weer leuk was. Neemt het rotgevoel van de vorige keer een beetje weg he! :D :)
Kralen make me happy!!!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Daysleeper
Bead Designer
Berichten:757
Lid geworden op:do 08 mar 2007 19:43

Bericht door Daysleeper » di 12 jun 2007 13:07

Hoi Eelke,
ik heb even op je site gekeken, wat een mooie winkel heb jij! En een prachtig assortiment kralen! Ik vind dat je hele mooie kralenbakken gebruikt, leuk hoor.

Gebruikersavatar
duitemeyer22
Bead Believer
Berichten:271
Lid geworden op:di 21 okt 2003 10:09
Locatie:Nieuw Bergen (Lb)
Contacteer:

Bericht door duitemeyer22 » di 12 jun 2007 13:26

Hoi hoi,

Ben ik weer, ja inderdaad ze heeft helemaal gelijk. Je hebt een prachtige winkel. Ik kan niet wachten tot je webwinkel open is.

Groetjes
Kralen make me happy!!!

Afbeelding

Gebruikersavatar
duitemeyer22
Bead Believer
Berichten:271
Lid geworden op:di 21 okt 2003 10:09
Locatie:Nieuw Bergen (Lb)
Contacteer:

Bericht door duitemeyer22 » di 12 jun 2007 13:27

sorry daysleeper was ff je naam kwijt. :? :wink:
Kralen make me happy!!!

Afbeelding

dekker
Bead Professional
Berichten:1621
Lid geworden op:di 26 jul 2005 17:59
Locatie:harderwijk

Bericht door dekker » di 12 jun 2007 13:27

leuk dat het zo goed is gegaan :D :D waar je ook heen gaat en wat je ook doet, en zitten altijd rotte appels tussen :wink:
Groetjes Marit

Gebruikersavatar
Kiki
Bead Lover
Berichten:478
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:07

meestal is een workshop geven echt leuk maar soms....

Bericht door Kiki » di 12 jun 2007 22:54

Hoi Eelke,

Gelukkig was de 2e workshop wel geslaagd.
De opmerking dat je klanten kwijt raakt als je ze op hun asociaal gedrag aanspreekt is wrs. waar. So what....dit soort klanten zou ikzelf liever kwijt dan rijk zijn.

Groetjes
The next bracelet is just a bead away


Afbeelding

Gebruikersavatar
Naomi
Bead Producer
Berichten:1143
Lid geworden op:wo 03 dec 2003 23:35
Locatie:Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Naomi » di 12 jun 2007 23:02

Wow Eelke, mooie winkel heb je! Als ik weer eens in Winterswijik ben bij mijn familie, kom ik ff neuzen.

Wat betreft de workshops. Met zulke grote groepen zou ik inderdaad ook een vaste prijs afspreken en de hele dure kralen moeten ze dan maar even komen vragen. Als iemand een ketting maakt met allemaal goedkope kraaltjes en ze wil 1 dure blikvanger, dan vind ik het toch weer anders dan allemaal gegraai in de dure bakken. Dus ik zou zeggen. Dure mogen eventueel, maar eerst vragen en een max aan stellen. Vragen ze het niet. Dan pontificaal voor hun neus het totaal van de kralen wel optellen.
liefs,

Naomi

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » wo 13 jun 2007 07:41

HOhioi,

Bedankt voor de complimentjes over de winkel!!
Doe mijn best om het zo overzichtelijk mogelijk te houden.

Ik kreeg gister aan het eind van de middag nog iemand aan de telefoon.. die was ook maandag avond geweest met de workshop en had het zo leuk gevonden dat ze waarschijnlijk eind deze maand met collegas van het werk langs wil komen!!! Ze gaf ook nog complimenten over hoe de avond was verlopen enz..

YEh!!!

Groetjes Eelke

Gesloten