glaskralen branden workshop Friesland

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Patsy1983
Bead Reader
Berichten:9
Lid geworden op:wo 26 apr 2006 06:35
glaskralen branden workshop Friesland

Bericht door Patsy1983 » do 10 mei 2007 20:52

Hallo allemaal,

Ik wil ook graag beginnen met het branden van glaskralen maar wil voor de zekerheid eerst een workshop volgen.

Ben al even aan het zoeken geweest maar kan niemand vinden die in Sneek eo een workshop geeft. Weten jullie misschien een adresje???

Patricia

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » vr 11 mei 2007 08:29

zoek eens in google op workshop glaskralen maken.
Er zijn namelijk een aantal fora's waar mensen opzitten dit allemaal glaskralen maken. Dit forum van creadream is meer voor de sieraden maken, kralenmakers zitten hier ook wel op het forum maar minimaal

Succes

Groetjes Esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
Fluffie
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:wo 01 nov 2006 20:22
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Fluffie » vr 11 mei 2007 16:57

Ik weet wel dat ze in Groningen workshops geven...kan zo snel niet op de naam komen,maar Friesland??Dat zou ik ook weleens willen weten!
Groetjes Anja

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » vr 11 mei 2007 16:59

Ik woon niet in Friesland of Groningen maar kom eventueel wel op locatie. 8)
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

Gebruikersavatar
kadya
Bead Fan
Berichten:337
Lid geworden op:zo 21 jan 2007 22:29
Locatie:Baarn
Contacteer:

Bericht door kadya » vr 11 mei 2007 18:49

La Bigiotteria di Esther schreef:Ik woon niet in Friesland of Groningen maar kom eventueel wel op locatie. 8)
pbtje :wink:

m@rlies

Bericht door m@rlies » za 12 mei 2007 19:22

In Groningen zit gekleurd glas, hier kun je een workshop glaskralen branden doen (http://www.gekleurdglas.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)

En Marcel uit Stadskanaal (maar dat is misschien wel te ver voor je) maakt geweldige glaskralen en geeft ook cursussen, maar hiervoor kun je het beste op het glaskraalforum terecht waar hij ook lid van is. Alleen weet ik niet of ik de link hier mag zetten (het gaat alleen over alles wat met glas te maken heeft)

Gebruikersavatar
Jolanda Y
Bead Dreamer
Berichten:687
Lid geworden op:za 19 jun 2004 19:51
Locatie:Deinum
Contacteer:

Bericht door Jolanda Y » za 12 mei 2007 21:49

Ik heb mijn eerste workshop ook gevolgd bij Gekleurd Glas in Groningen. Was daar zeer te spreken over.
Karin, van http://www.beadart.nl zit zeer regelmatig op Ameland, en geeft daar ook zeer proffie workshops. Heb ook daar een workshop gedaan, en was toen helemaal om!

Gebruikersavatar
Patsy1983
Bead Reader
Berichten:9
Lid geworden op:wo 26 apr 2006 06:35

Bericht door Patsy1983 » zo 27 mei 2007 10:30

Bedankt voor alle tips!

Gebruikersavatar
Healthy
Bead Believer
Berichten:204
Lid geworden op:zo 13 aug 2006 07:27
Contacteer:

Bericht door Healthy » zo 27 mei 2007 13:18

In Kimswerd zit een glasatelier en daar maken ze ook glaskralen - ik geloof dat het Zout heet (ofzo?)

fröbelkoningin
Bead Interested
Berichten:139
Lid geworden op:zo 27 mei 2007 16:06

Re: glaskralen branden workshop Friesland

Bericht door fröbelkoningin » do 07 jun 2007 19:53

Via een vriendin die op de libelle zomerweek was, heb ik begrepen dat er altijd in de zomer op camping blauw een vrouwtje staat die daar workshops geeft. Camping blauw te langweer dus vlak bij huis, mocht je nog zoekende zijn wil ik wel voor je het adres/telefoonnummer aan mijn vriendin vragen
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd..........

gerda1
Bead Reader
Berichten:7
Lid geworden op:wo 21 nov 2007 08:50
Locatie:Wjelsryp (Friesland)
Contacteer:

Bericht door gerda1 » wo 21 nov 2007 09:03

Hallo,

Via via kwam ik dit bericht tegen. Wellicht inmiddels verouderd. Maar voor diegenen die toch op zoek zijn naar een workshop glaskralen branden in Friesland.....www.deschittering.nl

Sinds begin dit jaar geef ik workshops glaskralen in Wjelsryp. Een klein gezellig dorpje vlakbij Franeker.

Ik zal nu dit forum even wat verder doorspitten en me netjes gaan voorstellen, want volgens mij kan ik hier nog heel info vinden.

Gerda.
Maak sinds 2006 mijn eigen glaskralen.

Miss B
Bead Brilliant
Berichten:2557
Lid geworden op:wo 13 okt 2004 16:19
Locatie:Friesland
Contacteer:

Bericht door Miss B » wo 21 nov 2007 20:41

Bij Beads & Co in Leeuwarden worden nu ook glaskralen workshops gegeven. Dit is de website: http://www.beads-co.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kralenkip....

Gesloten