Mar-JoYa schreef:Die laatste vind ik een beetje engig......alsof die bloem een giant-parel-killer-bloem is die nog een restje achter zijn kiezen heeft

ik bedoel het echt niet zo vervelend als het mijn strotje uit komt, maar dat was mijn eerste reactie

Heb dus van deze drie keuzes maar voor de eerste foto gekozen, maar had bij geen van drie echt een goed gevoel

Uiteraard is dit zoals bekend volkomen persoonlijk hè

Ben wel benieuwd naar het eindresultaat van je visite kaartje nu

Hehehe, kent iemand het boek / de film 'the day of the triffids'?
Daar moest ik aan denken bij dit berichtje.
Ik zou zelf een steeltje aan de orchidee laten, en dan neerleggen met wat parels eromheen ofzo. Ik vind het moeilijk om te kiezen hieruit. Bij de eerste staat het bovenste blaadje te ver naar achteren, en is het alsof de orchidee om de parel heenzwemt. En bij de tweede en derde wordt de orchidee omgetoverd tot een soort vleesetende plant

(hoop niet dat je het vervelend vind dat ik dit zo schrijf).
Het idee van een orchidee vind ik wel heel goed, omdat het een hele sierlijke en 'zachtaardige' plant is met een soort luxueuze uitstraling. Wil je het echt goed doen, dan zou ik de camera nog een keertje beetpakken. Een ander achtergrondje (natuurlijk materiaal zoals hout, zand of gras) en twee of drie pareltjes extra, maar dan in wat zachtere kleuren, zoals wit, zachtgeel, zachtroze / zacht oranje (oftewel, de kleuren die in de orchidee zitten). De groene parel vind ik van de drie foto's nog het beste combineren qua kleur, de andere twee zijn te 'hard'.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. En hou je van een beetje wiskunde, dan is deze site over fibonacci en zonbloemmotief interessant:
http://members.chello.nl/~jlmbar/Uitleg/spiralen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
En anders gewoon onthouden: korte zijde / lange zijde moet ongeveer de verhouding 1 / 1,62 hebben, dan zit je meestal wel goed