goede doel: voorbij

Deel hier je ervaringen en tips over het geven van workshops.
Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:
goede doel: voorbij

Bericht door Annemie » do 08 mar 2007 19:45

Ik wist niet goed waar ik dit topic moest plaatsen. Het gaat eigenlijk niet om iets wat ik zoek om te kopen, maar om te krijgen. Dit is de vraag:

We hebben binnenkort op mijn werk (middelbare school) een grote actie om geld in te zamelen voor Kenia. Dat begint met 's avonds een braderie met allerelei activiteiten (zoals een dictee, workshops, verkoop etc.) en de dag erna een sponsorloop voor de hele school dwars door de stad. We willen natuurlijk heel veel geld gaan ophalen voor de school in Kenia en het moet zo min mogelijk kosten, want ze kunnen daar elke cent gebruiken.

Ik heb aangeboden om op de braderie mini-workshops te geven kettinkjes/armbandje rijgen op 3 draden. De deelnemers betalen dan x euro en rijgen zelf hun sierraad. En jullie voelen hem al aankomen, we hebben daar natuurlijk materiaal voor nodig. Het liefst zo goedkoop mogelijk, gratis zou helemaal geweldig zijn! We kunnen de gulle gever(s) aangeven als sponsoren, inclusief website etc. Goede reclame dus.

Hebben jullie ideeen over hoe we dit het beste verder kunnen aanpakken? Heeft iemand zoiets al eerder gedaan?
Alle tips zijn welkom! Alvast enorm bedankt.
Laatst gewijzigd door Annemie op vr 06 apr 2007 17:16, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 08 mar 2007 19:50

Ik verplaats dit anders wel naar 'workshops geven'. ;)
Je zou het op kralen.startpagina kunnen posten, vele shops willen zich wel promoten.
Ik weet niet aan hoeveel mensen je waarschijnlijk workshop zal geven, dus hoeveel je waarschijnlijk nodig zal hebben? Ik heb evt nog kralenmixen die ik gratis kan geven...

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » do 08 mar 2007 19:54

Hoihoi,

Misschien kan je even een lijstje erbij zetten van wat je zoal zoekt en in wat voor aantallen je denkt??
Dan kunnen mensen die wat over hebben kijken of ze dat hebben en doorgeven wie wat geeft.. want anders stuurt straks iedereen draad en zit je bv zonder slotjes.

Als je een beetje bekijkt wat je nodig hebt zal ik ook eens kijken of je ergens mee kan helpen.

Groetjes Eelke

vicky stellwag
Bead Intelligent
Berichten:1408
Lid geworden op:za 09 sep 2006 13:58
Locatie:duiven
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » do 08 mar 2007 20:01

ik heb hier een mixzak liggen van houten kralen en een mixzak met kunststofkralen waar ik niks meer mee doe...Ik wil ze wel schenken.
Stuur mij maar via een pb het adres, dan stuur ik het naar je op.
What's life whithout beads

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Annemie » vr 09 mar 2007 20:26

Wat lief dat jullie al meteen spulletjes willen geven!!!! Ik wil het toch even afwachten tot ik iets duidelijker heb wat en hoeveel ik nodig ga hebben. Anders doneren julie je spullen en doe ik er uiteindelijk niks mee, dat zou me een slecht gevoel geven (en jullie ook).
We gaan een brief ronddoen op school waarmee mensen zich kunnen opgeven voor de verschillende workshops. Zodra ik weet hoeveel inschrijvingen er zijn, laat ik het weer weten ok? Ik heb echt geen idee, dat kunnen en 10 zijn of 100. Ik ga in elk geval in mijn klassen flink reclame maken!
Over een weekje of 2 kom ik terug in dit bericht en horen jullie meer.
Alvast heel erg bedankt!!

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Annemie » ma 26 mar 2007 19:32

Ok, daar ben ik weer.
Het gaat door, op woensdag 4 april en ik zit gruwelijk in de stress......
Ik heb van Sandra 1,5 kilo kralen gekregen, echt helemaal geweldig!!! Alleen zit ik ze nu uit te zoeken en nu komt het probleem:
Ik wilde de mensen laten rijgen op drie draden, zelf alvast het slotje eraan maken zodat ik ze heel snel kan afwerken. Als alles goed gaat met de aanmeldingen krijg ik twee groepen van 25!! man.
Vanwaar de stress: ik kan van die enorme berg kralen van Sandra maar 21 kettingen maken.
Er moet dus een oplossing komen. Of ik moet nu nog heeeeel snel iets anders bedenken om te maken (i.p.v. rijgen op drie draden) of ik heb een enorme hoeveelheid kralen nodig....

Elk idee is welkom, please, help me!!!!!

Gebruikersavatar
Nancy79
Bead Dreamer
Berichten:532
Lid geworden op:ma 01 mei 2006 10:45
Locatie:Delft
Contacteer:

Bericht door Nancy79 » ma 26 mar 2007 19:38

Wat enorm leuk dit! Lees het voor het eerst!

Maar waarom persé 3 rijen, waarom niet 2?? Is toch meer dan zat? Of heb je al beloofd/aangegeven dat het er 3 zullen worden?

Ik wens je in iedergeval heel veel succes, mooi initiatief! Laat even weten hoe het gegaan is
Groetjes Nancy

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » ma 26 mar 2007 19:45

HOihoi,

misschien kun je voorbeelden maken met gewoon iets minder aan kralen..
heb je ook materialen nodig??
Ik wil wel een rol 100m staaldraad schenken?? of heb je dat niet nodig?
Geef je adres maar!

Groetjes Eelke

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Annemie » ma 26 mar 2007 19:51

Eelke, je bent een reddende engel!!! Ik heb zo'n meter draad per ketting nodig (2 keer 50 cm), dus dan zou jou klosje al genoeg zijn voor 100 kettingen.
Ja, ik denk dat het kettingen worden met slechts twee draden, is toch ook mooi en scheelt al flink wat aan kralen.
Ik kan alle materiaal gebruiken, kralen, slotjes, knijpkralen, kalotjes. (1 slotje, twee knijpkralen en 2 kalotjes per ketting natuurlijk.)
Het liefste in zilverkleur, dan kan ik alles gewoon door elkaar heen gebruiken.
Ik heb nu dus 21 zakjes met kralen precies afgepast per ketting (ga ik dus nog veranderen voor twee draden) in drie kleuren.
Even voor de gulle gever(s): alles wat niet op komt, bewaar ik of voor volgend jaar of ik maak er zelf wat van om te verkopen op de eerstvolgende kerstmarkt (voor hetzelfde doel). Het gaat in elk geval NIET bij mijn eigen spulletjes en NIET voor mijn eigen winst.

Gebruikersavatar
Naatjuh
Bead Dreamer
Berichten:708
Lid geworden op:za 12 jul 2003 20:25
Locatie:Spijkenisse

Bericht door Naatjuh » ma 26 mar 2007 20:23

Ik zal morgen eens even kijken. Ik heb een tijd geleden een actie gehad voor het rode kruis en ik geloof dat ik nog wel wat over heb. Ik ben alleen net verhuisd dus moet wel even zoeken ;)

*als je morgen niets hoor, help het me dan nog even onthouden alsjeblieft

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » ma 26 mar 2007 21:28

Hoihoi,

De rol draad gaat morgen op de post!

Ik wens je veel succes met de actie! en laat je weten hoe het ging?

Groetjes Eelke

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Annemie » di 27 mar 2007 18:26

Up!!!

Het gaat goed met de aanbiedingen van jullie kant!! Ontzettend veel dank daarvoor.
Ik kan nog gebruiken: knijpkralen (ongeveer 100-120 stuks)
slotjes (ik weet nog niet precies hoeveel, want er komen er al mijn kant op)
kalotjes (ongeveer 100-120 stuks)
En glaskralen zijn nog steeds welkom, hout ook trouwens.

Als er nog mensen zijn die wat kwijt willen... :)

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » di 27 mar 2007 19:03

Als je iets doneert krijg je dan reclame daar voor terug?
Dat je bijvoorbeel visitiekaartjes mee stuurt of zo?
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Annemie » di 27 mar 2007 19:05

Ja hoor, dat kan!

Gebruikersavatar
BiancaMee
Bead Starter
Berichten:81
Lid geworden op:do 15 feb 2007 08:51
Locatie:Gouda
Contacteer:

Bericht door BiancaMee » wo 28 mar 2007 11:46

Nala
omdat ik toch je adres al heb vanuit de kruilenruil, zal ik even een zakje met ongeveer 100 knijpkraaltjes naar je toesturen...
Ik heb de envelop van de ruil al dicht, dus er komen 2 envelopen naar je toe!!!
Ik heb ook nog wel wat kralen liggen waar ik niets mee doe, die stop ik er dan ook bij voor je.
Zeg niet alles wat je weet, maar weet alles wat je zegt.

Gesloten