verdwenen pakjes

Vorm een groepje om kralen of andere materialen te ruilen.
Forumregels
- Het ruilen is op eigen risico.
- Stuur een e-mail naar info@kralen.com met daarin het url van het topic zodra het ruilen afgerond is en de topic dus verwijderd kan worden.
Gebruikersavatar
Crearen
Bead Believer
Berichten:240
Lid geworden op:ma 15 mei 2006 21:56
Locatie:Ten Boer (groningen)
Contacteer:
verdwenen pakjes

Bericht door Crearen » ma 26 mar 2007 13:31

Ik wil eens iets in de discussie gooien...
Iedereen doet op eigen risico mee aan een kralenruil. dat is waar, maar ik lees de laatste tijd veel over verloren pakjes..ik ben er zelf ook slachtoffer van. In alle gevallen van verlies trekt de starter aan het kortste eind. Nou is dat voor een 100 gram niet zo'n probleem maar als het 500 of zelfs kilo's is dan is dat best zuur. Zou je onderling niet een afspraak kunnen maken over wat te doen in geval van verlies? Samen dragen van een deel van het verlies?
Ik dacht bijvoorbeeld; Als van een pakje het vermoeden bestaat dat deze is verdwenen, na een afgesproken tijd , dan zou je aan de deelnemers kunnen vragen om een bepaald gewicht aan kralen naar de starter te sturen, dit kan je alleen maar doen bij kleine gewichten en in redelijkheid, het eigen risico blijft natuurlijk. Dus niet het volle gewicht maar een '' troostprijs'' zeg maar.
Maar ja ik bedenk ondertussen ook weer bezwaren;
- moeten dan alleen de mensen die het pakje in hun bezit hebben gehad iets opsturen of...
- wat is het termijn en welk gewicht?

of is het echt eigen risico................
Hebben jullie ene idee/ visie?

Gebruikersavatar
Kraaltjes
Bead Intelligent
Berichten:1359
Lid geworden op:di 22 jun 2004 18:31
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Kraaltjes » ma 26 mar 2007 15:12

:wink: Ik heb het zelf nog niet meegemaakt. Maar als ik bijvoorbeeld starter zou zijn, zou ik het wel lief vinden als ik nog wat terug kreeg (en dan nog geen eens alles) ben er niet zo voor om het te verplichten maar je kunt het misschien gewoon afspreken die wat willen sturen het kunnen doen.
Want uiteindelijk is het niemand schuld en tja de starter heeft jammer genoeg een risco door stomme tnt
:engel: Groetjes Eveline

dekker
Bead Professional
Berichten:1621
Lid geworden op:di 26 jul 2005 17:59
Locatie:harderwijk

Bericht door dekker » ma 26 mar 2007 16:07

in ieder geval niet de mensen die het pakketje nog niet hebben gehad, omdat die nog niets uit het pakket hebben gehaald zeg maar.

ik vind het een goed idee, heb zelf nog nooit meegedaan hoor. hoe en wat moet denk ik afgesproken worden binnen de groep, iedereen heeft andere ideeen daarover :wink:

maar ik zou het heel fijn vinden als ik als starter toch nog een beetje een vergoeding kan krijgen, ook al zijn het dan kralen waar ik niets meer mee kon :wink:
Groetjes Marit

Gebruikersavatar
Susann
Bead Starter
Berichten:97
Lid geworden op:ma 05 feb 2007 19:58

Bericht door Susann » ma 26 mar 2007 16:15

Hmmja, ik vind wel dat je daarin helemaal gelijk hebt, ik bedoel het is niet de schuld van de starter dat het pakketje verloren is gegaan.. Ik vind sowieso dat de personen waar het pakketje nog niet is geweest niet mee hoeven te doen aan de vergoeding..

Ik denk dat je kan denken aan 3 weken ofzo?

En over het gewicht, dat hangt ook een beetje ervanaf hoeveel mensen het pakketje al gehad hebben..

Ik denk dat het heel redelijk is als je de helft of 3/4 van het gewicht terug krijgt.. En dat dan delen door alle mensen die het pakketje al gehad hebben..

Al is het er maar één is het wel een beetje zuur voor die persoon, maarja, anders ben jij in je eentje de 'lul'
~*~Groetjes van Susan~*~

Gebruikersavatar
Wings
Bead Discoverer
Berichten:38
Lid geworden op:za 03 dec 2005 19:19
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Wings » ma 26 mar 2007 16:41

Als ik starter zou zijn zou ik het heel fijn vinden als het risico van de kralenruil zou worden verspreid. Ik denk zelf dat het dan het beste is als alle mensen die aan de kralenruil meedoen evenveel risico lopen. De starter heeft immers ook nog niet kunnen "ruilen". :wink:
Groetjes Marie-Anne

Hilde
Bead Intelligent
Berichten:1255
Lid geworden op:di 20 sep 2005 16:59
Locatie:Nijmegen

Bericht door Hilde » ma 26 mar 2007 18:13

Ik ben het er wel mee eens. Als het gebeurt bij een kralenruil waar ik aan mee doe dan zal ik zonder aarzelen een pakje sturen naar de starter.
Afbeelding
Groetjes
Hilde

Gebruikersavatar
hadewijch
Bead Chatter
Berichten:3794
Lid geworden op:zo 25 jul 2004 09:44
Locatie:Boechout-Belgie

Bericht door hadewijch » ma 26 mar 2007 18:40

de mensen die het pakje al gehad hebben
die zouden dan wel iets kunnen opsturen
de andere personen vind ik van niet
maak zelf juwelen sinds juli 2004
brand sinds maart 2007 zelf kralen

frieda van dam
Bead Monster
Berichten:4508
Lid geworden op:di 25 jan 2005 10:08
Locatie:grimbergen
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » ma 26 mar 2007 18:56

ik heb eens meegedaan met een kralenruil en het pakje was verdwenen tussen belgie en nederland
ik heb samen met nog iemand een pakje gemaakt zodat de startser niks verloren had en ik vind dat heel normaal want zij hoeft er niet er de dupe
van worden.
liefs frietje :wink:
kralengek

Gebruikersavatar
Annemie
Bead Brilliant
Berichten:2833
Lid geworden op:za 20 jan 2007 17:30
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Annemie » ma 26 mar 2007 21:11

Crearen,

Ik was eigenlijk al van plan om zoiets voor te stellen op ons topic, maar door de drukte op mijn werk is het er nog even niet van gekomen.
Je mag me je adres wel alvast sturen, dan zal ik zo snel mogelijk iets naar je opsturen. Ik snap heel goed dat je ervan baalt!! Dat mag ook, je kan er zelf helemaal niks aan doen en het is wel mooi weg (nou, niet mooi dus!).

Misschien moeten we voor elke ruil van te voren afspreken wat we doen als het mis gaat? Een soort protocol? Wel erg trouwens dat we het hier uberhaupt over moeten hebben, triest dat er zomaar pakketjes kwijtraken.

Gebruikersavatar
miss beady
Bead Designer
Berichten:983
Lid geworden op:do 05 aug 2004 20:21

Bericht door miss beady » ma 26 mar 2007 21:28

Ik ben dus zo;n bep die veel topics leest ook al doe ik er zelf niet aan mee. Dit is ook een interessant onderwerp. Toen ik het gelezen had kwam gelijk de vraag bij mij op;
En hoe ga je er mee om als groep als het pakketje door de starter verzonden wordt en gelijk niet arriveert?
Dan heeft dus niemand iets uit het pakketje kunnen halen, maar de starter is wel alles kwijt.
Niet dat ik er dus verder ook maar iets mee van doen heb, maar misschien hebben jullie ook iets aan deze vraag.
Afbeelding

Happy
Bead Believer
Berichten:288
Lid geworden op:do 23 feb 2006 16:37

Bericht door Happy » di 27 mar 2007 08:11

Ik denk dat als je zoiets afsrpeekt dat iedereen in de ruil wat op moet sturen, dus ook de mensen die nog niets hebben geruild. Anders hebben de laatsten in de ruil veel minder risico dan bijvoorbeeld de eerste in de ruil. Als je het eerlijk wilt houden is dat denk ik de beste oplossing.
Greets!
Femke

Gebruikersavatar
Eyrah
Bead Interested
Berichten:176
Lid geworden op:za 08 jul 2006 18:18
Locatie:Enschede
Contacteer:

Bericht door Eyrah » di 27 mar 2007 10:18

kleinere ruilgroepjes is misschien ook een idee

Ikzelf zou bv wel es gewoon met een groepje van 4 ofzo willen doen. Niet dat je dan minder risico hebt hoor dat het weg raakt maar tis ook sneller als het wel goed gaat.
Soms duurt zo'n ruil namelijk erg lang
Afbeelding

Gebruikersavatar
Crearen
Bead Believer
Berichten:240
Lid geworden op:ma 15 mei 2006 21:56
Locatie:Ten Boer (groningen)
Contacteer:

Bericht door Crearen » di 27 mar 2007 16:17

het is nu niet de bedoeling dat mensen me kralen gaan sturen hoor!! beslist niet,
Voor een komende ruil...mocht ik starten, zal ik het gewoon als 'afspraak' erbij noteren. Ik wilde alleen even reacties peilen,
Dus zie het als tip. Goede ideeen komen als je er samen over praat.....!

Gebruikersavatar
Erica
Bead Dreamer
Berichten:568
Lid geworden op:wo 28 feb 2007 20:30
Locatie:Duiven
Contacteer:

Bericht door Erica » di 27 mar 2007 16:25

Happy schreef:Ik denk dat als je zoiets afsrpeekt dat iedereen in de ruil wat op moet sturen, dus ook de mensen die nog niets hebben geruild. Anders hebben de laatsten in de ruil veel minder risico dan bijvoorbeeld de eerste in de ruil. Als je het eerlijk wilt houden is dat denk ik de beste oplossing.
Hier ben ik het wel mee eens. Degenen die nog niets hebben geruild kunnen er immers net zo weinig aan doen dan degenen die al wel iets hebben geruild dat het pakje zoek is. Ik zou het denk ik het eerlijkst vinden om het gewicht te delen door iedereen die meedoet met een ruil. Iedereen die meedoet is dan net zoveel de dupe ervan ... gedeelde smart is halve smart.

Groetjes Erica

Gebruikersavatar
flapflap
Bead Hysteric
Berichten:3231
Lid geworden op:zo 12 feb 2006 01:03
Locatie:Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door flapflap » di 27 mar 2007 16:41

Ik heb zelf in eenruil gezeten waar er door de "ruilers" een klein aantal kralen naar de "starter" werd gestuurd als soort troostprijs.
Maar dit moet je per ruil met elkaar bespreken, je kan er niet vanuit gaan dat dit zo gaat.

Misschien is het een goed idee om onder elkaar een paar basisdingen af te spreken, die in 1 topic samen te vatten die we dan als sticky bij het kralenruil forum plaatsen?
~Audrey~

Gesloten