Hoe kan ik sieraden verkopen op bestelling?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
Susann
Bead Starter
Berichten:97
Lid geworden op:ma 05 feb 2007 19:58
Hoe kan ik sieraden verkopen op bestelling?

Bericht door Susann » do 08 mar 2007 19:06

Hoi,

Ik ben een beginnend sieraden maakster en ik vind het dus moeilijk om nu heel veel sieraden te maken en die vervolgens op een website te zetten die ik nog niet heb .. ;)

Hebben jullie misschien tips om te zorgen dat ik toch aardig wat sieraden kan maken en ik kan verkopen met een klein beetje winst..
Of weet iemand misschien hoe je aan mensen komt die een sieraad op bestelling willen.. dan ben je er redelijk zeker van dat de persoon het sieraad koopt namelijk ;)

Alvast bedankt!
Groetjes van Susan
~*~Groetjes van Susan~*~

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Hoe kan ik sieraden verkopen op bestelling?

Bericht door Sandra » do 08 mar 2007 19:25

Susann schreef:...
Hebben jullie misschien tips om te zorgen dat ik toch aardig wat sieraden kan maken en ik kan verkopen met een klein beetje winst..
...
Je kan het beste even door deze subforum rondsurfen, dan kom je vanzelf veel tips tegen volgens mij...zie ook de sticky topic, met allerlei tips.

Gebruikersavatar
kraaltje
Bead Producer
Berichten:1220
Lid geworden op:za 11 feb 2006 14:42
Locatie:rijssen
Contacteer:

Bericht door kraaltje » do 08 mar 2007 20:16

Zorg dat je verschillende modellen hebt en maak niet te veel van het zelfde model.
Als mensen dan andere kleuren willen of een ander soort kun je ze altijd zelf maken

Succes

gr esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
Armande
Bead Producer
Berichten:1224
Lid geworden op:wo 19 nov 2003 16:37
Locatie:Hassum
Contacteer:

Bericht door Armande » do 08 mar 2007 23:01

Maak wat sieraden als kadootjes voor familie en bekenden, maak daar een foto van en zet die op de site. Dan krijg je vanzelf een beetje assortiment.

Gebruikersavatar
DMBijoux
Bead Aholic
Berichten:4172
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 22:57
Locatie:Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door DMBijoux » do 08 mar 2007 23:13

Ik vindt dit altijd erg grappige onderwerpen :)
Weinig er voor willen doen maar wel grote scheppen geld binnen willen halen ;) hihihihi
Helaas werkt het zo niet. En dit is helemaal niet rottig bedoelt hoor.

Maar door veel sieraden te maken, zorg je er ook voor dat je technieken beter worden. Zeker als beginnend sieraden maakster.
Maar in ieder geval succes en als iemand de lucky formule uitvindt hoop ik wel dat hij gedeelt wordt met ons ;) hahahaha
Waar een wil is, is een weg. En zo niet dan borduur of klei ik hem wel!!
*************************

groetjes Ria

Gebruikersavatar
dutch_dayz
Bead Producer
Berichten:1092
Lid geworden op:zo 11 jan 2004 14:23

Bericht door dutch_dayz » vr 09 mar 2007 02:48

Ik vind het ook altijd wel grappig Ria :wink:

Susan, je zegt van jezelf dat je een beginnend sieraden maakster bent. Concentreer je dan eerst op het maken van sieraden, het leren van technieken, het rondsnuffelen in webshopjes en zo wat ervaring krijgen in de prijzen van materialen, welke artikelen je waar kunt kopen enz. Want geloof me, als je over een jaar je beginnerscreaties terug ziet, schaam je je dood en kun je je niet voorstellen dat iemand daar geld voor zou willen betalen :wink:

Probeer dus om te beginnen vooral te oefenen en kijk eens goed rond op internet voor verschillende technieken, en op sites van anderen om je te laten inspireren en te zien wat de mogelijkheden zijn.

Draag ook vooral je creaties zelf! Dit is de beste reclame die je je kunt bedenken! Zeker op feestjes e.d. zul je altijd mensen hebben die vragen waar je die ketting vandaan hebt, en als jij dan zegt dat je em zelf gemaakt hebt, gaat het balletje misschien rollen en kun je daar een bestelling uithalen.

Geef sieraden weg als kadootje, aan je oma, zus, nicht, tante, vriendin etc. Het is niet alleen een leuk, orgineel kado, maar zo weten zij ook waar je mee bezig bent en misschien dat ze dan eens vaker vragen of je wat wilt maken voor ze. En met nog meer geluk, krijgen zij ook op feestjes de vraag waar ze die ketting vandaan hebben :wink:

Maak ook altijd foto's van je sieraden. Ook al heb je geen site (dat kan altijd nog!), laat je foto's dan afdrukken en verzamel ze in een fotoalbum. Mocht er iemand interesse hebben in een bestelling, dan kun je dit album laten zien.

Zoals ik dus zei, maak in het begin vooral sieraden om te oefenen, en gewoon omdat je het leuk vindt :wink: Als je dan na een tijdje een voorraadje hebt liggen, zou je eens kunnen overwegen om een sieradenparty te organiseren. Neem dan ook weer dat album mee, zodat mensen ook de dingen kunnen bekijken die al verkocht zijn, of die eventueel uit je eigen collectie komen. Met wat geluk raak je een deel van je voorraad kwijt, en sleep je ook nog wat bestellingen in de wacht :wink:

Het prijzen van sieraden is overigens weer een hele aparte discussie, maar omdat je hebt geschreven "verkopen met een klein beetje winst", wil ik je toch aanraden om je spulletjes niet voor een prikkie te verkopen. Maar daar zijn weer andere topics voor, ik zou zeggen, verdiep je er maar eens in :wink:

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » vr 09 mar 2007 06:15

Ria en dutch_dayz jullie halen de woorden uit mijn mond. Vooral dat gedeelte over "Weinig er voor willen doen maar wel grote scheppen geld binnen willen halen". Dat komt zó ontzettend vaak voor! Net als met het geven van workshops. Ik heb nu al minstens 3x mensen op workshop gehad die nog nooit een sieraad hadden gemaakt. Dat was ook heel duidelijk te zien aan de sieraden die ze tijdens de workshop maakten. De sieraden waren leuk samengesteld (leuk kleur- en materiaalgebruik) maar de afwerking was echt beroerd. Bijvoorbeeld driehoekige en eivormige oogjes i.p.v. ronde, en niet-sluitende oogjes enzo. Maar binnen een maand gaven ze alledrie workshops. :roll:
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

frieda van dam
Bead Monster
Berichten:4508
Lid geworden op:di 25 jan 2005 10:08
Locatie:grimbergen
Contacteer:

Bericht door frieda van dam » vr 09 mar 2007 07:45

mijn antwoord is wat korter als mijn collega's :lol:
als je wil verkopen moet je origineel zijn .
ik heb jaren lang meer klasieke creaties gemaakt en ik verkocht geen bal
nu maak ik veel met delica's en cabochons en het verkoopt goed.
je moet een eigen stijl hebben die opvalt
liefs frietje :wink:
kralengek

vicky stellwag
Bead Intelligent
Berichten:1408
Lid geworden op:za 09 sep 2006 13:58
Locatie:duiven
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » vr 09 mar 2007 08:01

Ik denk dat je als insteek moet nemen: dit is mijn hobby, en dat vind ik leuk om te doen..en iedere hobby kost geld.
Als je op den duur een gedeelte aan materiaal terug kan verdienen door wat te verkopen, dan ben je toch al heel ver.
Dan maakt dat je hobby betaalbaar.
Rijk rekenen hoef je jezelf niet.....dan zijn leuke dromen allemaal.
Belangrijk is lol hebben in wat je doet aan hobby's
What's life whithout beads

Gebruikersavatar
Kraalleen
Bead Interested
Berichten:131
Lid geworden op:vr 04 aug 2006 22:20
Locatie:Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Kraalleen » vr 09 mar 2007 08:54

Als je tot eind april nog lekker thuis aan de slag gaat met sieraden maken, heb je op Koninginnedag wat voorraad om te verkopen op de Vrijmarkt!
Ik ga in elk geval staan met sieraden die ik erg mooi vind. Niet te duur, maar inderdaad: maak het niet spotgoedkoop, dan denken mensen dat er is mis is met de kwaliteit.
Succes en vooral veel plezier!
Marleen
Het leven is een feest,
maar je moet wel elke dag zelf de slingers ophangen!

Jose86
Bead Believer
Berichten:260
Lid geworden op:vr 05 jan 2007 10:10
Locatie:Eersel

Bericht door Jose86 » vr 09 mar 2007 09:16

Blijf altijd onthouden dat het je hobby is en niet je beroep..
Als je er een klein beetje winst aan overhoud is dat natuurlijk altijd fijn..
Maar ga eerst eens wat sieraden in elkaar zetten..Geef mensen in je omgeving een paar sieraden voor de verjaardag ofzo..
Als ze het leuk vinden komt er vanzelf de vraag naar meer!

Gebruikersavatar
Susann
Bead Starter
Berichten:97
Lid geworden op:ma 05 feb 2007 19:58

Bericht door Susann » vr 09 mar 2007 18:24

Bedankt voor jullie tips, ik heb wat ideetjes :D

Het is dus echt niet te bedoeling om grote bakken geld binnen te halen wat hier gezegd word hoor ;) Dat wil ik even recht trekken ;)
~*~Groetjes van Susan~*~

Gebruikersavatar
Melanie
Bead Brilliant
Berichten:2753
Lid geworden op:za 26 mar 2005 20:53
Locatie:Gendt
Contacteer:

Bericht door Melanie » vr 09 mar 2007 18:29

Gewoon verschillende sieraden maken, diverse technieken, diverse kleuren. De verkoop is bij mij pas begonnen toen ik veels te veel sieraden had. Omdat ik het zo leuk vind om te doen, ik maak het gewoon, ook al weet ik niet of het verkocht word. Het verkopen doe ik puur om een beetje van de grote voorraad af te komen. Niet om er vette winst mee te halen, maar het is wel leuk dat ik mijn materiaalkosten ermee terugverdien.
Groetjes, Melanie

Gebruikersavatar
EstherH
Bead Starter
Berichten:94
Lid geworden op:do 08 dec 2005 14:18
Locatie:Heteren

Bericht door EstherH » wo 14 mar 2007 19:25

ik deed het gewoon voor de lol en op een gegeven moment had ik zoveel liggen. sja, ik kan niet alles zelf dragen en ben toen op de kerstmarkt gaan staan. heb verbazingwekkend veel verkocht, ik was helemaal verbaasd. maar goed, ik heb zelf ook gigantisch geinvesteerd in kralen enz. ik heb niet veel winst gemaakt, maar wel mn materiaalkosten eruit. ach ja, ik hoef er ook niet rijk van te worden. als ik maar een beetje terug verdien wat ik erin heb gestopt zeg maar, zodat ik weer nieuw materiaal kan kopen om weer leuke nieuwe dingen te maken.

Gesloten