ketting voor mijn schoonmoeder

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
miss-chris
Bead Dreamer
Contacteer:
ketting voor mijn schoonmoeder

Bericht door miss-chris » wo 07 mar 2007 12:19

misschien kunnen jullie mij helpen?!

mijn schoonmoeder word volgende week 50 jaar en ik ben al een tijdje aan het dubben wat ik zal maken..ze houd van roze of blauw maar ja het moet natuurlijk ook weer niet te jeugdig zijn...

hebben jullie misschien een idee??

Groetjes Christa

ekster35
Bead Dreamer

Bericht door ekster35 » wo 07 mar 2007 12:26

Delfts blauw?
het leven is fijn als er kralen zijn!

miss-chris
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door miss-chris » wo 07 mar 2007 13:10

daar is ze niet echt het type voor denk ik...ik dacht zelf aan iets met edelsteen chips o.i.d maar weet niet precies wat ik daar mee moet gaan doen... :(

Fluffie
Bead Starter
Contacteer:

Bericht door Fluffie » wo 07 mar 2007 13:34

miss-chris schreef:daar is ze niet echt het type voor denk ik...ik dacht zelf aan iets met edelsteen chips o.i.d maar weet niet precies wat ik daar mee moet gaan doen... :(
Gewoon mooi rijgen,met enkele facetkralen ertussen en wat zilveren spacers?Zo krijg je een hele chique ketting,maar ook weer niet te!
Succes! :wink:
Groetjes Anja

vicky stellwag
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door vicky stellwag » wo 07 mar 2007 13:53

als ik aan roze denk voor iemand die al "wat ouder" is...dan denk ik altijd aan de kleur oud-roze...ik weet niet waarom maar dit vind ik echt een kleur die niet leeftijdsgebonden is.
Ik zou inderdaad ook voor rijgen gaan en het eenvoudig houden...maar misschien houdt ze wel van een hangertje...en aangezien jij toch heel mooi fimoot.....wie weet kan je iets in oud roze maken....met een mooi simpele hanger van fimo....verschillende tintjes oud-roze.
What's life whithout beads

Tara
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door Tara » wo 07 mar 2007 14:34

Parels?
streef er enkel naar wat te spelen met kralen......

Nietje
Bead Discoverer

Bericht door Nietje » wo 07 mar 2007 18:46

Mijn moeder zit er qua leeftijd (52) dichtbij en die houdt heel erg van zwevende met parels in bijv een kleur en van die langere veterkettingen met gekettelde kralen onderaan.
Groetjes,
Anita..

Lissie
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door Lissie » wo 07 mar 2007 19:30

Als je even op mijn website kijkt, onderdeel "edelsteen" en dan bij "chalcedoon", dat is een ketting met een model dat wel kan bij ouderen. (Eenvoudig chips met ronde kralen en kralenkapjes eromheen. Hij is wel erg zwaar) En anders zoiets als de eerste ketting bij "Amethist". Misschien heb je er wat aan.

Ik zat trouwens wel meteen aan rozekwarts (roze) of chalcedoon of blauw topaas te denken. Dat zijn rustige en zachte kleuren, die ik wel bij 'op leeftijd' vind passen. Rozekwarts en chalcedoon vind ik ook een soort 'wijsheid' uitstralen.
Alleen een combi van die twee lijkt me weer lastig... :lol:

karin v h
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door karin v h » wo 07 mar 2007 19:43

Ho, ho, ho,.....
Ik ben bijna 50 en ik schrik van jullie reacties ik draag alles wat kan, vankleine kraaltjes tot parels, viltkralen, fimo, hout gemengd echt alles. Alle kleuren, als ik donkerblauw draag vind ik het leuk om er een knallende ketting bij te dragen.
Kijk naar de persoon zelf wat voor iemand is het en maak daar een ketting voor.

Ik vind het wel triest dat jullie bij 50 al aan iemand denken die oud of bejaard is, de mens wordt tegenwoordig boven de 80 jaar. :cry:
Groetjes karin

Ellen
Bead Monster

Bericht door Ellen » wo 07 mar 2007 20:01

karin v h schreef:Ho, ho, ho,.....
Ik ben bijna 50 en ik schrik van jullie reacties ik draag alles wat kan, vankleine kraaltjes tot parels, viltkralen, fimo, hout gemengd echt alles. Alle kleuren, als ik donkerblauw draag vind ik het leuk om er een knallende ketting bij te dragen.
Kijk naar de persoon zelf wat voor iemand is het en maak daar een ketting voor.

Ik vind het wel triest dat jullie bij 50 al aan iemand denken die oud of bejaard is, de mens wordt tegenwoordig boven de 80 jaar. :cry:
Groetjes karin
Ik moet me wel hier een beetje bij aansluiten. Bij 50 tel je nog erg mee hoor :D . Is de ketting van je avatar niet iets???
Groetjes Ellen.

katskralen
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door katskralen » wo 07 mar 2007 20:57

Ik ben bijna 50 en ik schrik van jullie reacties
Ik wilde net zeggen, mijn moeder is er nu 55 en die draagt ook nog veterkettingen e.d. hoor.
Voor de rest houdt ze van eenvoudige kettingen met bv. facetkralen en daaraan een speciale hanger.
Maar ik denk dat je echt naar de persoon moet kijken hoor, 50 is echt niet oud.

Angelaa
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Angelaa » wo 07 mar 2007 21:29

mijn moeder is 57 en draagt ook van alles, meestal met swarovski kralen & steentjes, of met japanse kralen, of gewoon glaskralen. maar niet echt van die drukke kettingen die ik zelf heb zeg maar.
Groetjes, Angela

Don't Drink and Drive but Smoke and Fly.

miss-chris
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door miss-chris » wo 07 mar 2007 22:26

het is helemaal niet bedoeld dat 50 jaar oud is hoor! ik wilde alleen gewoon graag een mooie, chique ketting maken die ze bij iedere gelegenheid kan dragen...maar ik denk dat ik wel een leuke creatie maken kan met jullie tips! als hij af ik show ik hem wel!

bedankt!

Groetjes Christa

karin v h
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door karin v h » wo 07 mar 2007 22:52

Ik ben reuze benieuwd en wil hem graag op mijn leeftijd keuren... :lol:

kraaltje
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door kraaltje » wo 07 mar 2007 23:04

Je kunt bijvoorbeeld een zwevende ketting maken.
Je kunt bijvoorbeeld een roze maken en een blauwe maar die ze ook tegelijk kan dragen.
is erg leuk hoor
Zwevend kun je op allerlei manieren maken
Door kralenkapjes of spacers te gebruiken maak je meestal al gelijk een andere ketting
heb net een workshop zwevendekettingen achter de rug en 14 dames hebben allemaal wat anders gemaakt.
Gewoon proberen dus
En de parels van de xenos en de facetten van sandra(ook de spacers en kralenkapjes) zijn er hard door heen gegaan
Succes en ik ben benieuwd naar het resultaat

Groeten Esther
ALs het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan

Gesloten